2020-11-18, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenmat123
Det beror ju helt och hållet på dig själv. Du vet väl om riskerna med jobbet? Just nu är det dock helt värdelöst. Kommer nog bli min sämsta vecka sedan jag började för typ ett halvår sedan. Jag skriver snabbt, runt 120 meddelanden per timme, men eftersom det inte finns någon kö och c.c. är torrare än en fitta som inte fått kuk på ett halvår så ligger jag på 70 - 80 meddelanden. Men nu denna vecka så kanske bara 40-50, om ens det.

Mitt råd till dig är att inte börja med detta just nu. Fan inte värt det. Vad jobbar du med annars? Kan finnas andra utvägar.

Vilka risker syftar du på då?
2020-11-18, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Vilka risker syftar du på då?

Gråzonen kring bedrägeri. Läs tråden, har tagits upp ett antal gånger.
2020-11-18, 16:20
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Det beror ju helt och hållet på dig själv. Du vet väl om riskerna med jobbet? Just nu är det dock helt värdelöst. Kommer nog bli min sämsta vecka sedan jag började för typ ett halvår sedan. Jag skriver snabbt, runt 120 meddelanden per timme, men eftersom det inte finns någon kö och c.c. är torrare än en fitta som inte fått kuk på ett halvår så ligger jag på 70 - 80 meddelanden. Men nu denna vecka så kanske bara 40-50, om ens det.

Mitt råd till dig är att inte börja med detta just nu. Fan inte värt det. Vad jobbar du med annars? Kan finnas andra utvägar.
Vad skönt att du säger det. Jag låg hela kvällen igår med datorn på magen och käkade godis. Var sjuk lugnt. Kommer att bli smällfet och fattig med det här tempot.
2020-11-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Vad skönt att du säger det. Jag låg hela kvällen igår med datorn på magen och käkade godis. Var sjuk lugnt. Kommer att bli smällfet och fattig med det här tempot.

Haha. Vilken tid? Kommer ju att bli lite bättre 25:e förhoppningsvis. Blev ju det förra månaden i alla fall. Kontaktade aldrig någon gubbe, skulle kanske ha gjort det Hade varit bra pengar nu när julen närmar sig och allt. Men men, vågar man inte så vågar man inte.
2020-11-18, 16:39
Medlem
Citat:

Har läst hela tråden men ingen är tydlig med hur det ska uppdagas eller hur du ska hållas ansvarig.
2020-11-18, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thetrashcanman
Hallå kära kollegor. Ny i tråden men har jobbat ett par månader. Dock aldrig varit med om att det går så segt som nu. Händer det ofta att det blir sånahär perioder när det går ner mycket eller är det slut på idioter?

Vilka jobbar du med som är så sega?
2020-11-18, 16:42
Medlem
Citat:

Men de anges väl i nåt finstilt att det är en fantasi de kåta gubbarna bjuds på?
2020-11-18, 16:42
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Haha. Vilken tid? Kommer ju att bli lite bättre 25:e förhoppningsvis. Blev ju det förra månaden i alla fall. Kontaktade aldrig någon gubbe, skulle kanske ha gjort det Hade varit bra pengar nu när julen närmar sig och allt. Men men, vågar man inte så vågar man inte.
Hahaha, jag hoppas verkligen att det vänder, så man kan handla på mellandagsrean 😂
2020-11-18, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Men de anges väl i nåt finstilt att det är en fantasi de kåta gubbarna bjuds på?

Ja, och det spelar ingen roll. För att det inte ska vara bedrägeri så måste det framgå tydligt vad det handlar om och det är jag inte helt säker på om det gör varje gång. På deras största sida finns bland annat endast en liten text där de råder en att läsa igenom användaravtalet för att det finns fiktiva profiler. På de flesta andra sidor är det däremot mycket mer tydligt med en stor vit jävla ruta med svart text. Den kan man bara inte missa, alltså inget bedrägeri.
2020-11-18, 18:23
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ja, och det spelar ingen roll. För att det inte ska vara bedrägeri så måste det framgå tydligt vad det handlar om och det är jag inte helt säker på om det gör varje gång. På deras största sida finns bland annat endast en liten text där de råder en att läsa igenom användaravtalet för att det finns fiktiva profiler. På de flesta andra sidor är det däremot mycket mer tydligt med en stor vit jävla ruta med svart text. Den kan man bara inte missa, alltså inget bedrägeri.
Nu ska vi vara positiva. Tänk så många som vi glädjer med alla härliga meddelanden🤗
2020-11-18, 21:56
Medlem
Känns ändå som det börjar lossna liiiite nu va? Fortfarande halvsegt men inte lika lång väntetid. Jag försöker vara positiv!
2020-11-18, 22:03
Medlem
Till alla som är nojiga över att det inte finns några mess. Tyvärr är inte gubbarna ekonomiskt oberoende. November, januari och februari veckan innan lön är sämsta på hela året. Om ni ska ta det lugnt och chilla är det bästa tiden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in