Citat:
Ursprungligen postat av
brunoDjungel
Med din inställning, så passar du väl perfekt som medlem? Om du ger bort tusen spänn till två gubbar som super upp dem och köper negerbollar och tycker det är en shysst deal, så är det väl inga konstigheter. Vill du swisha över en femhunka till mig också, så lovar jag att inte göra något produktivt med den.
Shit alltså, vilket klockrent exempel på marginellt gnäll som håller rörelsen tillbaka mer än kanske någon annan faktor.
Nationella har "kastat bort sina pengar" på medlemsavgifter sedan början av 1900-talet. De flesta av satsningarna har inte lett till något annat positivt resultat än att ett fåtal människor har vaknat, radikaliserats eller fått lite bättre kunskaper. Nationaldemokraterna, Svenskarnas Parti, NSF, NRP, you name it -- alla har de satsat medlemmarnas pengar på att hyra lokaler och avlöna folk samt på enorma mängder flygblad. DfS är mig veterligen den första att faktiskt köpa och rusta upp ett hus som tillhör medlemmarna och som förhoppningsvis kommer att stå kvar om hundra år.
Är DfS perfekt? Nej. Använder de medlemmarnas pengar på ett exemplariskt sätt? Högst sannolikt inte. Men det gör ingen annan heller, vare sig i eller utanför den nationella rörelsen. Att de "inte gör något produktivt" är en bisarr överdrift. De har köpt och rustat upp Svenskarnas hus, till att börja med. Föreningen har funnits i tre år och har en samlingslokal som man äger och som rymmer ett par hundra personer. Det är mer än någon annan nationell grupp åstadkommit på samma tid.
Kan du göra det bättre så GÖR det.
Citat:
Det jag vändet mig emot är att man utnyttjar en "utsatt grupp", d v s desperata svenskar. Om en snubbe ber sin femåriga dotter suga av honom, så kommer hon säkerligen inte säga nej, därför att det är hennes farsa som hon har full tillit till och tror att det hon blir ombedd om är det rätta. Betyder det att sexuella övergrepp på barn är rätt? Nej! Analogt med det, så har vi desperata svenskar som blint litar på de här misslyckade, överviktiga scharlatanerna som säger att de varit med i gemet i 20-30 år och därför ska du lita på dem.
Du jämför nationella med femåringar som utnyttjas sexuellt. Det är för dumt för att ens kommenteras.
I varje förening finns det ja-sägare som blint litar på ledarskapet, och nej-sägare som ägnar all sin tid åt att gnälla på ledarskapet. Rent generellt är ja-sägare inte skadliga, de kan på sin höjd hålla föreningen tillbaka genom att inte pressa ledarskapet att göra bättre ifrån sig. Nej-sägare är däremot ofta skadliga då de sprider defaitism och uppgivenhet. De flesta ligger någonstans mellan dessa ytterligheter, och jag ser inga tecken på att DfS försöker bygga upp någon ledarskapskult där ledarna framställs som ofelbara eller har fler och värre ja-sägare än andra föreningar.
Citat:
Precis som du säger, så får du inte ut så mycket av pengarna, mer än en idag ganska slätstruken och innehållslös podcast som inte utmanar något alls. Eftersom jag så storsint bjöds på ett gratisavsnitt av Morgon med Svegot i måndags, så lyssnade jag på det. En dryg timme som mest bestod av önskelåtar och resten av en trött Daniel som klagar på vädret.
Gäsp. Det här har ju absolut inte sagts om varenda nationell organisation i världshistorien. Allt som görs kan inte vara superintressant och jättespännande. Jag är inte ens säker på att jag hört Morgon med Svegot och lyssnar väldigt sällan på nationella podcasts öht, jag är för gammal och för radikal och tycker att det mesta är snömos. Men jag kan inte se att de gör ett sämre jobb än andra.
Citat:
Det DfS/Svegot lovar är att köpa tillbaka Sverige och att utmana media tillsammans. Det ska finnas ett gemensamt hus dit alla är välkomna och som ska vara en frizon.
Att "köpa tillbaka Sverige" är naturligtvis en löjlig idé, men det skadar definitivt inte att köpa små delar av Sverige. En rörelse behöver en infrastruktur oavsett hur framtiden ser ut. Att ha egna byggnader, egen mark och så vidare är nödvändigt oavsett om vi tvingas leva som en minoritet i ett halvstabilt mångetniskt skithålsland eller om ett inbördeskrig bryter ut om 10, 30 eller 50 år. (I det sistnämnda fallet finns det förvisso saker som varit bättre att satsa pengarna på, men inte inom ramarna för en lagligt verkande förening.)
Citat:
Det som faktiskt har skett är att man har tagit pengarna från insamlingen och köpt en lokal mitt ute i ingenstans där Daniel och Magnus, mer eller mindre, bor. Man tigger vidare pengar som man gör totalt löjliga investeringar med, medan man går runt och på ett fräckt sätt tigger arbetskraft. "Du ska komma och hjälpa till och bygga fasaden (utom om du saknar utbildning för det, då vill vi inte ha dig)!".
Som sagt, marginellt gnäll. Lokalen ligger "mitt i Sverige" och det hade varit alltför dyrt att köpa en i Stockholm eller motsvarande. Ett par personer påstås "mer eller mindre bo" i lokalen -- och? Man "tigger pengar" -- ja, pengar behövs för att rörelsen ska komma någonstans alls. Man gör "löjliga investeringar" -- som sagt, jag vore förvånad om pengarna används exemplariskt men det är fortfarande ett faktum att vi nu har ett hus, som ser extremt mycket bättre ut efter renoveringarna. Man "tigger arbetskraft" genom att snällt uppmana medlemmar att hjälpa till -- är inte det en bra grej? Man vill inte att klåpare utan utbildning ska hjälpa till med kvalificerade uppgifter -- och?
Snacka om att gnälla för gnällandets skull.
Citat:
Medan medlemmarna betalar in sina avgifter och skyflar svenskarnas grus, så passar Dan på att ta sin lilla familj och flytta tillbaka till Tyskland. Men han skulle så klart köra upp till Älgarås en vecka i månaden eftersom han fortfarande är så lojal till föreningen. Men oj! Nu kom koråååååna, så Dan tvingas sitta kvar i Tyskland på heltid. Ack, ack!
Oh ja, skvaller om ledarskapets personliga förhållanden är exakt vad vi behöver. Jag vet inte, och bryr mig inte ett skvatt om, exakt hur ofta Dan är i Älgarås, och föreställer mig att det mesta kan skötas på distans. Jag kunde förmodligen ha synpunkter på hans arbete, men det är något annat än att bara spy galla över honom.
Citat:
Att du menar att ADL tjänar pengar och på så vis rättfärdigar Dans svindleri, är som att säga att Börje ju slår sin fru, så då är det väl lugnt att du slår din. En ganska markant skillnad är också att ADL i allra högsta grad för judarnas talan. Allt från att uppmärksamma, till att muta, till att hota, till att lobba. Jag vet inte vems talan DfS för? Om du blir av med jobbet, kommer Dan ringa upp din chef då och förklara att DfS kommer blockera företaget tills dess du får jobbet tillbaka? Om din dotter blir misshandlad på vägen till skolan, kommer Magnus börja gå med henne? Om din son blir trakasserad av blattar, kommer DfS kontakta den lokala klanen och säga åt dem att lösa problemet, eller annars?
DfS fick ett bygglov för en moské upphävt i Karlstad. Det är naturligtvis väldigt mycket mindre än ADL åstadkommer. Men ADL har en årsbudget på 65 miljoner dollar vilket är i runda tal 300 gånger mer än DfS. ADL har kontakter i alla stora medier via judiska nätverk och nästan uteslutande fördelaktig press, medan DfS är hatade av etablissemanget. ADL har kontakter i kongresser och senaten, backas upp av andra judiska grupper och kan ringa judiska chefer på stora företag och få dem att bojkotta den som går dem emot.
ADL hade förmodligen inte kunnat uppnå allt detta ifall det suttit en massa judar som spred skit om hur ADL använder sina pengar, om tveksamheter i ledarskapets privatliv, om hur de "lurar sina medlemmar" genom att inte åstadkomma så mycket som man tycker att de borde. Saklig kritik är en sak, det som finns i den här tråden är något helt annat.
Citat:
Eller kommer det rulla på som vanligt? Dan får sina pengar av ett gäng svenssons som litar blint på honom medan Magnus skrivet sina ärorika artiklar om snömos och pojkdrömmar om karoliner och marinofficerare.
Jag tycker inte att det är fel att ledarna är avlönade, och det är rent ut sagt barnsligt att tycka det. Ingen intresseförening klarar sig utan anställda, och om de gör ett bra jobb får de gärna ha en hög lön, inte bara en som går att leva på. Rörelsens stora problem är inte slösaktiga eller högavlönade ledare, utan att vi drar in för lite pengar.
Jag vet ingen som litar blint på vare sig Dan eller Magnus, och om jag orkade hade jag haft en hel del småsaker att klaga på gällande hur föreningen sköts. Men som sagt, det som skrivs här är något helt annat.
Citat:
Det är dina pengar. Du gör som du vill, men desperata svenskar ska inte luras in i ett "nationalistiskt" pyramidspel som går ut på att göda tre förlorare.
Vet du ens vad ett pyramidspel är?