Citat:
Ursprungligen postat av
sk0gen
Trådstarten var en "spaning" över en grupp jag tyckt mig se på nätet över åren. Jag frågade om andra noterat denna grupp
Vissa har det, andra inte
.
Nej jag har inga aktuella exempel jag kan länka till. man känner igen typen när man ser dom. Du får tro vad du vill !.
Ja, inte tror jag på att din halmgubbe. Du klarar inte ens själv av att förklara hur du enbart över nätet skulle kunna känna till de detaljerna du anger som typiska kännetecknen hos de inom gruppen (förutom sättet att uttrycka sig i skrift). Försök åtminstone förklara hur du vet att de har högst gymnasieutbildning bakom sig, så hamnar du i alla fall inte helt på noll.
Ännu märkligare är att du varken kan veta om de existerar (då du tillskrev dem egenskaper som du inte kan känna till), samt uppenbarligen finns det ingen som kan peka ut en sådan specifik grupp, men ändå hävdar du att det är en "subkultur", inte bara egenskaper som en del har eller inte har.
Och ihärdas man med att påstå att det finns en subkultur som ingen erkänner sig tillhöra, vars anhängare ingen klarar av att peka ut och vars existens ingen lyckas bevisa, så börjar det möjligtvis även angränsa till någon form av konspirationsteori.