2020-11-18, 07:57
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varför strök huvamannen omkring nära angränsande till LW:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

När den promenerande personen plötsligt upptäckte skumrasket huvamannen som smög omkring vid LW:s bostadsrätt, så, lika fort som huvamannen märkte att hen hade blivit iakttagen av promeneraren drog huvamannen blixtsnabbt ner sin huva över sitt ansikte och la benen på ryggen och sedan därefter, bara sprang iväg från platsen där hen tidigare hade blivit upptäckt, på detta följer frågan, tycker du verkligen att det var ett fullständigt naturligt beteende som huvamannen uppvisade vid det aktuella tillfället ?

Nej det klart det inte var ,så visst jag håller med att funderingen finns, på vad den filuren/filurskan hade för sig ....
Men sprang den verkligen ?
Senast redigerad av landbandy 2020-11-18 kl. 07:59.
Citera
2020-11-18, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det var i Oxhagen "Tvättstugemordet" ägde rum för många år sen ,och det är där det kastats sten på Örebropolisen ett antal gånger och även en fritidsgård sattes eld på ,så ja det är rätt mycket kaos där....Oxhagen är byggt så att lägenheterna ligger ovanpå själva garaget som går under hela bostadsområdet och därinunder händer mycket ....i garageavdelningen om man säger så ...

Emellan Oxhagen och Hjärsta ligger sen ett rödteglat bostadsområde med olika etniciteter boendes ,som heter Varberga ,som iofs har rustats upp en del,med stora grönområden ,men där ligger Varbergaskogen där någon blivit våldtagen etc. Så den skogen har sina historier den också...då vet Du...

Alla de här småskogarna (jag kallar dem typ Stads-skogar) har sina olika bedrövligheter om man säger så ....det går liksom att vandra in där utan att ha joggingkläder på sig ,det behövs inte ens tänka tanken ; Motion....
Hmm,kom på att nästan alla klientel har joggingkläder nuförtiden utan att ens sprungit en meter ...ehh..

Ligger en liten konstgjord sjö därinne bland annat...i Varbergaskogen....Off-Topic..

Vore ju bra om jag länkade en karta som visar avståndet mellan de olika bostadsområdena, men har ej förmågan ,tyvärr.
Lättare att förstå var allt ligger då ju ...

Detta tvättstugemord i Oxhagen som du tar upp är vad jag vet fortfarande ouppklarat. Kvinnan som blev mördad var i samma ålder som SD.

Nu vet jag inte om jag kommer ihåg rätt, men, har inte SD någonstans till LW skrivit att han tidigare inte dragit sig för att göra något (typ förskräckligt).

Någon som kommer ihåg detta?
Citera
2020-11-18, 08:00
Medlem
Citat:
Men Jokermannen ,
ingen vet ju vem vägmannen är ,han försvann utmed vägen och kommer aldrig att höra av sig....
Och inte heller huvamannen antar jag .
Kan säkert vara någon ungdom som inte orkade säga hej och vara artig utan drog iväg som en avlöning bort iväg ,för att få vara själv inunder sin hoodiehuva,,,,som så många andra ungdomar som vill vara ifred...Typ;
-Snacka inte med mig ,jag har min huva på mig ! Ser du inte det ,markeringen att; låt mig va ifred!

Nu har du gjort mig otroligt förvånad med vad du tidigare framfört gällande MVM, personen som med mycket stor sannolikhet dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket och slutligen dödade henne.

Du tror väl inte för en enda sekund att om MVM bringade LW om livet att MVM sedan därefter skulle ange sig själv hos polisen i Örebro ?

En sak håller jag i alla fall med dig om till punkt och pricka, och det är, att om MVM mördade LW (vilket med mycket stor sannolikhet var så) så kommer MVM aldrig frivilligt att höra av sig till polisen.

Eftersom polisen och åklagarna har drivits av ett tunnelseende i detta fallet gällande den utpekade och mordmisstänkta tvåbarnspappan SD, så har nog tyvärr med största sannolikhet MVM kommit undan med ett mord, nu har det ju dessutom snart gått hela ofattbara två och ett halvt års tid och sålunda kan det nog bli ganska knepigt att få fast MVM, men, man vet faktiskt inte vad som kommer att ske framöver ?
Citera
2020-11-18, 08:02
Medlem
landbandys avatar
Det är så sorgligt att LW gick ett sådant hemskt öde till mötes .

Vem hatade henne så pass mycket, så att den personen kunde slå ihjäl henne ?

Hon var aldrig elak mot vår familj , snarare godhjärtad , så jag förstår inte ???
Senast redigerad av landbandy 2020-11-18 kl. 08:39.
Citera
2020-11-18, 08:48
Medlem
Citat:
Nu har du gjort mig otroligt förvånad med vad du tidigare framfört gällande MVM, personen som med mycket stor sannolikhet dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket och slutligen dödade henne.

Du tror väl inte för en enda sekund att om MVM bringade LW om livet att MVM sedan därefter skulle ange sig själv hos polisen i Örebro ?

En sak håller jag i alla fall med dig om till punkt och pricka, och det är, att om MVM mördade LW (vilket med mycket stor sannolikhet var så) så kommer MVM aldrig frivilligt att höra av sig till polisen.

Eftersom polisen och åklagarna har drivits av ett tunnelseende i detta fallet gällande den utpekade och mordmisstänkta tvåbarnspappan SD, så har nog tyvärr med största sannolikhet MVM kommit undan med ett mord, nu har det ju dessutom snart gått hela ofattbara två och ett halvt års tid och sålunda kan det nog bli ganska knepigt att få fast MVM, men, man vet faktiskt inte vad som kommer att ske framöver ?

JokerMannen, är det inte du som drabbats av tunnelseende?
Du vägrar släppa den sk huvamannen och stalkern.
Du sparkar och slår mot alla som yppar Stefans skuld.
En sak kan du väl inte undgå att hålla med om, nämligen att Stefan gjorde obehagliga intrång i Lenas liv, genom att han stalkade henne, fotade när hon hade det mysigt med någon annan...
Han var besatt av att kontrollera Lena. Påstår att hon var påkommen, med vad? Han ville ju inte leva med henne, eller ha något annat än vänskap. Varför skulle hon då lyda blint under Stefans radiotystnad? Varför skulle hon meddela ifall hon träffade någon annan? Han ville ju inte ha henne?!
Att han påstår att han som blodgivare måste veta vilka partners han varit med(!) hur kan han vara så säker på Hannas äventyr? Många buksvågrar blir det sammanlagt...hua
Citera
2020-11-18, 08:58
Medlem
Citat:
Varför strök huvamannen omkring nära angränsande till LW:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

När den promenerande personen plötsligt upptäckte skumrasket huvamannen som smög omkring vid LW:s bostadsrätt, så, lika fort som huvamannen märkte att hen hade blivit iakttagen av promeneraren drog huvamannen blixtsnabbt ner sin huva över sitt ansikte och la benen på ryggen och sedan därefter, bara sprang iväg från platsen där hen tidigare hade blivit upptäckt, på detta följer frågan, tycker du verkligen att det var ett fullständigt naturligt beteende som huvamannen uppvisade vid det aktuella tillfället ?

Det är mycket att relatera till när du är i farten här.

Men om det hänger på det fetade så borde väl SD ha betett sig ännu märkligare före och efter mordet eller? Promenera med huva gjorde nog många i Örebroområdet den dagen.

Sen har du skrivit i tråden:
”Beträffande L* W*esström så kände jag kvinnan och har även umgåtts med henne som vän”

Är det det bästa du kan göra nu i inlägg efter inlägg om ”tvåbarnspappans” oskuld att pissa på hennes död genom att, så som jag kan läsa mellan raderna, hylla din egen inställning att SD nog kan och bör gå fri från detta?

Sen har du vidare skrivit:

”Komplettering, en av personerna som greps av poliserna den 27 och 28 Augusti ... gjorde hårt motstånd vid ingripandet och skrek samt också försökte fly ... en oskyldig person beter sig inte på ett sådant sätt. ”

Det är väl mycket som SD gjort i samband med detta som också det är tecken på att han är skyldig. Det är ju därför polis och åklagare fått upp ögonen för honom och inte satsat allt på att utreda en person längs vägen och en huvaperson. Det förstår även du?

Du lägger väldigt mycket krut på att SD inte gjort detta.

Se bara hur du beskriver ”skumrasket” huvamannen ovanför hur han ”blixtsnabbt” drar upp huvan? Han stryker runt och smyger. Snacka om graverande för honom...

Har du hängt upp dig på den här datoraktiviteten vid tiden för mordet så skulle jag om jag var vän till LW, som du är, först vända och vrida på det i ett forum för datanördar innan jag hänger upp hela fallet och alibi på en sådan detalj.
Även polisen borde göra en simulering för att få fram samma logg. Det är väl bättre än att bara konstatera att en .js fil altiverats?

Vidare så är du inne på hennes ”kortvariga” förhållanden. Det är ett väldigt tjat om hur kortvariga och många de var. Oj vad många män det var. Och sperma äverallt. Talar inte statistiken för att långvariga relationer leder till mord och inte ett snabbt Tinderligg? För du är ju just inne på relationer och inte ett vansinnesdåd eller våldtäktsmord.

En mördare går nog tyvärr fri i hovrätten och du är redan nu väldigt upprymd över att det kan bli så. Du är väldigt nöjd med dina inlägg om SD:s oskuld. Som typ enda person i tråden.
Förstår att det är lite kul att vara motvals men det lyser ju igenom att det handlar mer om ditt eget ego än en välvilja att lösa detta.
Citera
2020-11-18, 09:31
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inte till mig men håller med Dig i ovanstående inlägg!

Dock är jag försiktigt optimistisk och hoppas verkligen på att Åkl är mer påläst till nästa instans.

Hoppas på att ett antal tips kommit/kommer in som de nu har tid att följa upp (bla från denna tråd).

Går MGM fri så är det något han får leva med resten av livet. Han är avslöjad via FUP hur han har betett sig gentemot sina "fruar" och kamrater. Tom JG misstänkte att SD/HD kunde vara inblandade (innan han fått FUP serverad). HD:s uttalande "vad har han nu gjort" är också talande.

Det som är konstigt är att det knappt finns några dna-spår där på brottsplatsen ,förstår inte hur den som gjorde LW illa hur den lyckades med att inte tappa varken hårstrån ej heller annat dna-baserat?
Citera
2020-11-18, 09:45
Medlem
Citat:
Det som är konstigt är att det knappt finns några dna-spår där på brottsplatsen ,förstår inte hur den som gjorde LW illa hur den lyckades med att inte tappa varken hårstrån ej heller annat dna-baserat?
förmodligen har ett så pass långt tillhygge använts att L inte har kunnat komma åt gärningsmannen och ex fått hans blod, hudavskrap eller hårstrån på sig. Dessutom tog det ju några dagar innan L hittades så ex hårstrån från gärningsmannen kan ju ex blåst bort
Citera
2020-11-18, 09:48
Medlem
Citat:

Det är inte så konstigt, de spår som fanns på LW kom från SD, ingen annan.

Han har sagt att han umgicks med LW på kontoret den 11:e (vilket vi inte vet om det stämmer) och dessutom berättat hur blodigt det var vid tillfället (och vid alla tillfällen de hade sex).
Allt för att försöka förklara hur ev blod från LW kunde hittas i hans bostad (tom hade LW haft sex med cykeln som han förmodligen hade med sig till MP)!
Citera
2020-11-18, 09:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Man löser inga äktenskapsproblem inkluderat otrohet med hjälp av hat och våld och framför allt inte genom att grovt misshandla någon.

Varför skulle HD plötsligt få för sig att grovt misshandla sin före detta make [ SD ] för att SD och HD tidigare tillsammans hade äktenskapsproblem ? Du får mer än gärna förklara detta för oss i tråden.

Kanske om hon fick reda på att han ljugit för henne om mordet på LW? Eller om hon är GP och han sagt att han tänker berätta sanningen och sluta skydda henne.
Citera
2020-11-18, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Detta tvättstugemord i Oxhagen som du tar upp är vad jag vet fortfarande ouppklarat. Kvinnan som blev mördad var i samma ålder som SD.

Nu vet jag inte om jag kommer ihåg rätt, men, har inte SD någonstans till LW skrivit att han tidigare inte dragit sig för att göra något (typ förskräckligt).

Någon som kommer ihåg detta?

Ja, jag kommer ihåg att han talat om att han använt våld tidigare. Exakt hur han lade orden svär jag inte på, men jag såg det som en typ av hot i det sammanhanget.
Citera
2020-11-18, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Ja det undra jag med många skyller på dålig utredning att SD inte åker dit. Jag håller med att det beror på en dålig utredning att de inte har hittat mördaren. Men om jag inte minns fel så undersöktes SD hem med en specialhund rätt snart efter att lena försvunnit utan några indikationer först därefter hittade de minimala mängder av hennes blod/dna på tvättmaskinen. Eftersom att hunden inte markerade när spåren borde ha varit färska tyder det mesta på att dessa spår kommer från någon gång under SD och lenas 6 åriga relation. Åklagarna har fokuserat 1000tals sidor på att samla indicier mot SD och inte lyckats få ihop något som håller i rätten. Hade de undersökt alla hennes älskare lika frekvent kända och okända. Gläm inte att hon verkade vara het på karlar och hade jobbat på ett flyktingboende kan ha varit någon där som sett en chans att utöka sina chanser att få uppehållstillstånd genom en relation med henne men blivit riktigt förbannad när vederbörande upptäckt att hon bara lekte med mäns känslor (förmodligen för att göra sd svartsjuk så han skulle komma tillbaka till henne) Så integrerade jag med killar när jag var i tonåren men inte vid 45.

Något besudlat plagg kan ha kommit i kontakt med tvättmaskinen efter första genomkollen av huset. Något som legat gömt någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in