2020-11-18, 03:47
Medlem
Det känns ändå märkligt att han går med på att göra alla vidrigheter utpressarna säger åt honom att göra. Han går med på att knulla hund och häst. Men fixa fram 50 lax går han inte med på.

Sen kan man ju undra varför han vill inleda en relation med en kvinna som uppenbarligen tänder på djursex om han själv inte gör det.

Och utpressarna verkar ju knappt själva tycka att utpressningen är så allvarligt menat. Det är ju inga extremt allvarliga saker dom hotar med, mer än att skicka bilder till hans morsa och att dom har kompisar i Göteborg.

Jävligt konstigt alltihopa. Man får en känsla av att det finns mer i den här i historien än vad som framgår i FUP. Jag vet inte vad, men det ligger nog ett par hundar begravna här, för att göra ett osmakligt skämt om det hela.

Personligen hoppas jag att alla inblandade i det här brinner i helvetet. Det känns säkrast så.
Citera
2020-11-18, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Det känns ändå märkligt att han går med på att göra alla vidrigheter utpressarna säger åt honom att göra. Han går med på att knulla hund och häst. Men fixa fram 50 lax går han inte med på.

Sen kan man ju undra varför han vill inleda en relation med en kvinna som uppenbarligen tänder på djursex om han själv inte gör det.

Och utpressarna verkar ju knappt själva tycka att utpressningen är så allvarligt menat. Det är ju inga extremt allvarliga saker dom hotar med, mer än att skicka bilder till hans morsa och att dom har kompisar i Göteborg.

Jävligt konstigt alltihopa. Man får en känsla av att det finns mer i den här i historien än vad som framgår i FUP. Jag vet inte vad, men det ligger nog ett par hundar begravna här, för att göra ett osmakligt skämt om det hela.

Personligen hoppas jag att alla inblandade i det här brinner i helvetet. Det känns säkrast så.

En sak jag reagerar på är att de skriver att han slagit hästarna på specifika ställen och ”boxat in handen”, de kan han omöjligt gjort utan att få stryk av hästarna. Är ett helvete att ens tempa många hästar (som görs i vissa stall varje morgon) ännu mer på hästar som får foder med en hög andel energi i. Säger inte att han inte gjort de, men de låter lite märkligt att göra de och filma samtidigt som han ska flytta sig från en spark..
Citera
2020-11-18, 07:56
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Men kan det vara såhär då.
Djurvännen och utpressaren delar ett gemensamt ämne och möts upp på en site. Utpressaren utger sig för att var kvinna och djurvännen hänger på. Efter ett tag så tröttnar båda parter och därefter går det typ 6 månader i stiltje.

Men utpressaren börjar ana ugglor i mossen, han är rädd för att djurvännen skall tjalla om deras gemensamma ämne. I detta läget tänker utpressaren att han kör en vals. Så han börjar utpressa djurvännen, inte för pengarna, utan för att ge sig själv ett alibi för att haft 100 tals djurporr filmer ifall någon skulle få tips.

Det som stödjer detta är ju att det hade räckt med 1 film för att utpressa. Samt att det fanns ett uppehåll på 6 månader i hela historian som annars är svårförklarligt.

I vilket fall går ju inte utpressarens historia ihop då en enda film hade räckt. Han måste tänt på detta, eller sålt filmerna till någon.
Citera
2020-11-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag misstänker att JG har sökt sig till ett forum/tråd där likasinnade har samlats, och där kommit i kontakt med en av de blivande utpressarna.

Är väl inte osannolikt att de båda åtalade, eller en av dem har haft ett intresse för tidelag, utgett sig för att vara en brud i det aktuella forumet, och när JG efter en tid har avslöjat vem han är väcktes idén om att utnyttja JG. En googling bort och JG framstår som troligt bättre bemedlad i huvudet på en som inte förstår bättre, och "norrlänningen" såg sin chans att berika sig som det wt han tycks vara.

Helt enig med dig igen.
Norrlänningen var nog den drivande som eldade på och lårsades vara en tjej. Trodde att en catchdriver tjänade stora pengar. Det gör endast de tio femton främsta men de övriga gör det absolut inte. JG fick chansen framför allt hos en tränare (JR) men nådde trots det inte längre än att vara ytterst medelmåttig. Sett till insprungna pengar. I år är det pappans hästar som varit hans största födkrok men till en ens hyfsad inkomst räckte det inte.
Att JG avslöjas är det viktigaste nu så norrlänningens märkliga beteende förde ju det goda med sig.
Det hade varigt väldigt intresserad att få veta hur JG uppfattats i de travstall han jobbat i. Det kanske sprider sig nu även om den branschen lärt sig mörka en massa. I intervjuerna som finns ger han dock ett flummigt intryck. Vägrar se intervjuaren i ögonen.
Inatt har han nog inte sovit så gott.
Lider med hans familj. Han spolierar mycket nu.
Citera
2020-11-18, 08:26
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Helt enig med dig igen.
Norrlänningen var nog den drivande som eldade på och lårsades vara en tjej. Trodde att en catchdriver tjänade stora pengar. Det gör endast de tio femton främsta men de övriga gör det absolut inte. JG fick chansen framför allt hos en tränare (JR) men nådde trots det inte längre än att vara ytterst medelmåttig. Sett till insprungna pengar. I år är det pappans hästar som varit hans största födkrok men till en ens hyfsad inkomst räckte det inte.
Att JG avslöjas är det viktigaste nu så norrlänningens märkliga beteende förde ju det goda med sig.
Det hade varigt väldigt intresserad att få veta hur JG uppfattats i de travstall han jobbat i. Det kanske sprider sig nu även om den branschen lärt sig mörka en massa. I intervjuerna som finns ger han dock ett flummigt intryck. Vägrar se intervjuaren i ögonen.
Inatt har han nog inte sovit så gott.
Lider med hans familj. Han spolierar mycket nu.

Nej ett liv som går i spillror. Men det är så jävla sjukt att jag mår illa. Vem fan är kapabel att lägga sin hund på rygg och knulla den i rumpan. Jag blir både rädd och spyfärdig. Jag blir mer och mer rädd för homosexuella också. Det finns fan inga ramar. Knullar allt och alla. Tur att inga barn verkar ha varit i närheten, frågan är vad som kunnat hända då
Citera
2020-11-18, 08:35
Medlem
Den här GM är ju helt sämst. Viker sig så fort polisen säger att dom har honom på övervakningskamera. Utan försvarare också.

Förhör med David Anders Emil Eriksson

förhörsledare
misstänkt
Du är skäligen misstänkt för försök till utpressning som skedde den 3 sep 2019. Du har försökt att pressa en Joakim Gran**** på sammanlagt 130000 kr.

Okej

Du är även skäligen misstänkt för försök till grov utpressning genom att du har försökt att pressa Joakim Gran**** på 300000 kr. Detta ska ha skett 17-26 mars 2020.

När skulle det ha skett?

17-26 mars. Vet du vem Joakim Gran**** är?

Nej

Så är din inställning att du förnekar brott?

Ja

Jag vill meddela dig att du har rätt till en försvarare och du har rätt till att inte behöva yttra dig. Vill du att vi avbryter förhöret här så du kan få en försvarare?

Nej vi kan fortsätta förhöret.

Joakim Gran****, känner du igen det namnet?

Nej

Det ska vara en person som du har pressat på pengar för att du inte ska släppa på videor och bilder som han skickat till dig.

Okej.

Känner du igen detta?

Nej

Det är inget du håller på med alls?

Nej

Hur tror du att vi har fått ditt namn i detta, har du någon förklaring på det?

Ingen aning.

Det är ringt från en kontantkortstelefon till Joakim. Denna har vi spårat vem som har fyllt på detta kontantkort. Detta har lett oss till dig.

Till mig! När och var?

Dels förra året i september förra året då var det på tankat på Ica Maxi i Karlstad. Där finns du med på övervakningsfilm. Även i år så finns du med när du köper ett kontantkort i Kristinehamn på en pizzeria. Vad har du att säga om det?

Jag får väl erkänna då.

Berätta

Ställ frågor istället.

Joakim, du vet vem det är?

Ja

Berätta hur det började?

Jag minns inte var eller hur vi fick kontakt. Det var i alla fall på internet och jag kom på att han gillade det som finns på bild och film. Han tycker ju om att göra det med djur.

Vad var det han gjorde?

Allt, om du använder din fantasi.

Med hästar?
Citera
2020-11-18, 09:12
Medlem
utan att vara fördomsfull, men Granlund är väl ett vanligt efternamn bland finska zigenare
Citera
2020-11-18, 09:30
Medlem
Kan nog bli en lite stel julafton för Jocke 😁
Citera
2020-11-18, 09:31
Medlem
[quote=Cornelia92|73645363]Den här GM är ju helt sämst. Viker sig så fort polisen säger att dom har honom på övervakningskamera. Utan försvarare också.

Ja, helt värdelös som brottsling. Både som utpressare och som misstänkt. Det ska vi vara nöjda med. Å andra sidan kanske många av oss inte heller klarat av att försöka ljuga polisen blå!
Citera
2020-11-18, 09:34
Medlem
Avengerssons avatar
David Anders Emil Eriksson
finns upp i max 24 timmar från nu...

Undrar vad straffet blir för utpressningen, svider nog bra i Davids plånbok. Familjen förstörd, ryktet förstört...totalt sjukt!

Citera
2020-11-18, 09:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mangofie
En sak jag reagerar på är att de skriver att han slagit hästarna på specifika ställen och ”boxat in handen”, de kan han omöjligt gjort utan att få stryk av hästarna. Är ett helvete att ens tempa många hästar (som görs i vissa stall varje morgon) ännu mer på hästar som får foder med en hög andel energi i. Säger inte att han inte gjort de, men de låter lite märkligt att göra de och filma samtidigt som han ska flytta sig från en spark..

Våldtäktsmän kan göra sexuella övergrepp utan att få sig en snyting de också. Hästar kan liksom människor lägga sig i underläge.
Citera
2020-11-18, 10:08
Medlem
indianhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle

Ja fy fan. Någon form av böjelse har han för djur annars tar man inte ett sådant steg. Det säger sig självt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in