2020-11-17, 22:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Han förnekar antalet filmer och säger att det rör sig om 5 filmer. Det är alltså inte klarlagt med bevis hur många filmer det har gjorts. Jag väljer att tro att det inte är 170 filmer men inte heller 5 utan betydligt fler. Alltså misstänkta påstår 170 han själv 5.

Efter att ha studerat förhören med samtliga inblandade är min uppfattning att travtränaren försöker vara uppriktig så gott han förmår, undanhåller möjligtvis något litet på grund av skam, tror dock att han är hyfsat nära sanningen vad gäller egenproducerat material.

Beträffande de åtalade osar det lögn rakt igenom, sättet de svarar på talar för att de har något att dölja, jag tror att de blir fällda.
Citera
2020-11-17, 22:49
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Jag tycker lite synd om honom. Han har inte den här läggningen, utan det är "kvinnan" som bit för bit pressat honom och fått hom att tänja sina gränser steg för steg. Ur förhör "FH: De här videorna som du skickade på dig själv, vad innehöll de?
J: Det var en video med min hund. Jag har sålt hunden nu. Det är på grund av allt som har hänt. Jag klarar inte av att titta på hunden för jag mår så dåligt. Så i alla fall det finns en video med min hund. Det finns även video med häst"

De äckliga jävla utpressarna är de värsta här. Stämpling till djursex. De har regisserat exakt hur filmerna ska gå till och vad han ska säga. Jag tror även att de överdriver vad J gjort och i vilken omfattning, för att svartmåla honom. Äcklena är den enda anledningen till att de här filmerna finns öht.
Vilket jävla idiotisk antagande. Alla människor har ett eget ansvar för vad man gör.
Citera
2020-11-17, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Efter att ha studerat förhören med samtliga inblandade är min uppfattning att travtränaren försöker vara uppriktig så gott han förmår, undanhåller möjligtvis något litet på grund av skam, tror dock att han är hyfsat nära sanningen vad gäller egenproducerat material.

Beträffande de åtalade osar det lögn rakt igenom, sättet de svarar på talar för att de har något att dölja, jag tror att de blir fällda.

Jag värderar inte om dom fälls eller inte utan har min uppfattning klar om huvudpersonen i fråga.
Att han klarade sig undan med böter är ju för att det inte återfunnits material som visar på annat än vad han själv medger och med det så kommer han lindrigt undan.

Nej, hans trovärdighet försvann i och med att han är en djurplågare som saknar minsta empati.
Oavsett vilket var det tillräckligt med filmer och bilder för att han skulle skita på sig. Skammen får han ju leva med om det finns någon skam dvs. Han valde att börja chatta och berätta om vilka sexuella avvikelser han gillar. Den ena misstänkte tog på sig allt först innan advokaten stoppade honom så han har ingenting att dölja. Den andre misstänkte är mer hård och nekar. Till slut bryr sig ingen om ifall utpressarna döms utan det enda dom kan klandras för är att dom inte offentliggjorde detta betydligt tidigare.
Citera
2020-11-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Delar din uppfattning. Sen tror jag inte att JG var en novis och oskuld som övertalades av bedragaren att utföra dessa handlingar. Och filma sig själv och skicka till någon okänd. Tragiskt på en massa plan är det förstås. Som någon gissade kanske hans liv inte varar då länge till. Skammen måste vara outhärdlig. Gissar jag iaf. Är man gravt pervers får man nog fan se upp lite extra.
Citera
2020-11-17, 23:19
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Efter ha träffat han några gånger så tror jag inte han är i livet om 2 månader.

Förhoppningsvis inte. Djurförbud och en rejäla böter absolut, men självmord skulle bara vara ännu ett tragisk kapitel i den här historien. Förhoppningsvis söker han hjälp istället. Även om det kanske är som han säger, att han inte har någon direkt dragning till djur så är det något som inte riktigt står rätt till om man kan övertalas av andra till att ha sex med hundar och hästar.

Som sagt, förhoppningsvis slutar han helt med allt vad hästsport heter och söker hjälp för sina uppenbara problem.
Citera
2020-11-17, 23:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Här blir han intervjuad på Youtube sliskig typ!
https://www.youtube.com/watch?v=Mknlkkigo0U
Helvete vad neurotiskt och ticsig typ, han tar livet av sig inom två år...
Citera
2020-11-17, 23:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Delar din uppfattning. Sen tror jag inte att JG var en novis och oskuld som övertalades av bedragaren att utföra dessa handlingar. Och filma sig själv och skicka till någon okänd. Tragiskt på en massa plan är det förstås. Som någon gissade kanske hans liv inte varar då länge till. Skammen måste vara outhärdlig. Gissar jag iaf. Är man gravt pervers får man nog fan se upp lite extra.

Jag misstänker att JG har sökt sig till ett forum/tråd där likasinnade har samlats, och där kommit i kontakt med en av de blivande utpressarna.

Är väl inte osannolikt att de båda åtalade, eller en av dem har haft ett intresse för tidelag, utgett sig för att vara en brud i det aktuella forumet, och när JG efter en tid har avslöjat vem han är väcktes idén om att utnyttja JG. En googling bort och JG framstår som troligt bättre bemedlad i huvudet på en som inte förstår bättre, och "norrlänningen" såg sin chans att berika sig som det wt han tycks vara.
Citera
2020-11-17, 23:43
Medlem
area50s avatar
Tror ni det hade blivit nån form av annorlunda reaktion om förövaren hade varit en kvinna?
Citera
2020-11-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceBySlice
Han har fått straffföreläggande på 17.500kr för tidelaget med hund, vet inte hur det ligger till med resterande djur han yttrat kärleksförklaring till
Från vilket datum är den domen ?
Citera
2020-11-18, 01:11
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
Att bli avstängd i 7 månader är ju absurt, det ska vara på livstid. Han har förbrukat sin rätt att hantera djur i någon form. Att han skulle återgå till att hantera djur igen är ju som att låta pedofiler jobba på dagis. Vilket äckel!

Kan det inte vara så att dom bara har det där med hunden på honom än? Det har han ju tydligen erkänt och fått dagsböter för.

Resten, det som utpressarna påstår han har gjort med hästar i Sverige och fåret i Skottland, finns ju än så länge inte dokumenterat då utpressarna har raderat det. Eller?

Det kan ju vara så att JG ”bara” har gått på sin hund men att det är tillräckligt pinsamt för honom om det kommer ut till familj, vänner och travfolk. Ändå har han erkänt hundgrejen - för att slippa att bli fortsatt utpressad. Utpressarna kan ha fabricerat resten, de kan ju inte bevisa hästgrejerna, och den korkade JG har varit för feg för att anmäla dom förrän det har gått såhär långt.

Innan det finns mer att visa upp mot JG kan han inte åtalas och utan åtal kan ST kanske inte stänga av honom längre än vad de har gjort. Dom skiter väl i om deras gubbar sätter på sina egna stalltjejbarn och jättehundar så länge det inte finns bevis för att dom sätter på kusar också. först tar det nog eld i Svenska Travsportförbundet.
Citera
2020-11-18, 01:56
Medlem
WWG1WGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äppelkäck
Kan det inte vara så att dom bara har det där med hunden på honom än? Det har han ju tydligen erkänt och fått dagsböter för.

Resten, det som utpressarna påstår han har gjort med hästar i Sverige och fåret i Skottland, finns ju än så länge inte dokumenterat då utpressarna har raderat det. Eller?

Det kan ju vara så att JG ”bara” har gått på sin hund men att det är tillräckligt pinsamt för honom om det kommer ut till familj, vänner och travfolk. Ändå har han erkänt hundgrejen - för att slippa att bli fortsatt utpressad. Utpressarna kan ha fabricerat resten, de kan ju inte bevisa hästgrejerna, och den korkade JG har varit för feg för att anmäla dom förrän det har gått såhär långt.

Innan det finns mer att visa upp mot JG kan han inte åtalas och utan åtal kan ST kanske inte stänga av honom längre än vad de har gjort. Dom skiter väl i om deras gubbar sätter på sina egna stalltjejbarn och jättehundar så länge det inte finns bevis för att dom sätter på kusar också. först tar det nog eld i Svenska Travsportförbundet.
Han har redan erkänt att han sparkat och sexat med hästar.
Citera
2020-11-18, 03:05
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWG1WGA
Han har redan erkänt att han sparkat och sexat med hästar.

Å fan! Det har jag tydligen missat men det beror väl på jag har inte orkat kolla igenom hela FUPen utan att må spyilla, bara hoppat runt lite. Den innehåller så mycket äckligt och perverst att inte ens min grövsta snuskfantasi har kunnat komma på något liknande. Nu borde ju vår lille pervo kunna få ett välförtjänst straff, inklusive evigt och fullständigt djurförbud.

Tack för korrigeringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in