2020-11-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men ge dig nu, Svammelmannen. Ditt behov av uppmärksamhet är lika omättligt som patetiskt.

Tyckte åklagarna gjorde ett rätt uselt jobb faktiskt, i synnerhet vid förhören av SD. Svamligt, mesigt, virrigt. Den enda som uppvisade någon form av nödvändig pondus och skärpa var målsägarbiträdet. Inte alls förvånande att domaren direkt satte SD på fri fot, och jag har inga förväntningar på annat resultat i hovrätten.

Det vore mycket intressant om du ville vara vänlig och förklara vad du tror att den egentliga anledningen var till att den mordmisstänkte SD försattes på fri fot av TingsRätten och Bj*rn L*ndén efter avslutad rättegång?
Citera
2020-11-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten

Till åklagarnas försvar ska dock hävdas att grundproblemet är en usel utredning från start. Vilket innebär att en givetvis skyldig SD klarar sig undan med mord. Förjävligt.

Så du menar alltså, att om Kammaråklagaren ÅH hade gjort ett bättre arbete med detta mordfallet, så hade sålunda den mordmisstänkte SD varit dömd till ett långt fängelsestraff av TingsRätten ?
Citera
2020-11-18, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Så du menar alltså, att om Kammaråklagaren ÅH hade gjort ett bättre arbete med detta mordfallet, så hade sålunda den mordmisstänkte SD varit dömd till ett långt fängelsestraff av TingsRätten ?
Ja det undra jag med många skyller på dålig utredning att SD inte åker dit. Jag håller med att det beror på en dålig utredning att de inte har hittat mördaren. Men om jag inte minns fel så undersöktes SD hem med en specialhund rätt snart efter att lena försvunnit utan några indikationer först därefter hittade de minimala mängder av hennes blod/dna på tvättmaskinen. Eftersom att hunden inte markerade när spåren borde ha varit färska tyder det mesta på att dessa spår kommer från någon gång under SD och lenas 6 åriga relation. Åklagarna har fokuserat 1000tals sidor på att samla indicier mot SD och inte lyckats få ihop något som håller i rätten. Hade de undersökt alla hennes älskare lika frekvent kända och okända. Gläm inte att hon verkade vara het på karlar och hade jobbat på ett flyktingboende kan ha varit någon där som sett en chans att utöka sina chanser att få uppehållstillstånd genom en relation med henne men blivit riktigt förbannad när vederbörande upptäckt att hon bara lekte med mäns känslor (förmodligen för att göra sd svartsjuk så han skulle komma tillbaka till henne) Så integrerade jag med killar när jag var i tonåren men inte vid 45.
Citera
2020-11-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Ja det undra jag med många skyller på dålig utredning att SD inte åker dit. Jag håller med att det beror på en dålig utredning att de inte har hittat mördaren. Men om jag inte minns fel så undersöktes SD hem med en specialhund rätt snart efter att lena försvunnit utan några indikationer först därefter hittade de minimala mängder av hennes blod/dna på tvättmaskinen. Eftersom att hunden inte markerade när spåren borde ha varit färska tyder det mesta på att dessa spår kommer från någon gång under SD och lenas 6 åriga relation. Åklagarna har fokuserat 1000tals sidor på att samla indicier mot SD och inte lyckats få ihop något som håller i rätten. Hade de undersökt alla hennes älskare lika frekvent kända och okända. Gläm inte att hon verkade vara het på karlar och hade jobbat på ett flyktingboende kan ha varit någon där som sett en chans att utöka sina chanser att få uppehållstillstånd genom en relation med henne men blivit riktigt förbannad när vederbörande upptäckt att hon bara lekte med mäns känslor (förmodligen för att göra sd svartsjuk så han skulle komma tillbaka till henne) Så integrerade jag med killar när jag var i tonåren men inte vid 45.

Hej @susanna.s

Som du säkert känner till sedan tidigare så bestämde sig polisen och åklagarna redan ifrån den allra första dagen vem som skulle vara den skyldiga, det vill säga tvåbarnspappan SD, det var efter ett avslutat polissamtal med LW:s före detta make UW som polisen direkt bestämde sig för att peka ut SD som en rå och iskall mördare till att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ha bragt LW om livet bakom ett bullerplank.

Det dröjde sedan inte länge därefter för än åklagarna, och framförallt då Kammaråklagaren ÅH ställde sig på polisens sida.

Därefter har man konstant drivits av ett tunnelseende och sålunda jagat en och samma person utan att någon gång ha stannat upp.

Huvamannen och MVM åsidosatte man totalt, dessa bägge skumrask brydde man sig överhuvudtaget inte om att försöka utreda, både polisen och åklagarna låtsades inte om att dessa skumrasken hade någon existens.

Du har helt rätt i detta fallet att LW tidigare hade haft flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män som hon strulat med och det talar med god styrka för att det fanns, och fortfarande finns, alternativa gärningspersoner för polisen och åklagarna att kunna utreda i detta mordfallet gällande LW, men sådan fakta ville polisen och åklagarna inte låtsas om, utan dom var, och är fortfarande helt uppslukade av sitt magiska tunnelseende om att det bara existerar en enda person som begått detta brottet och mordet på LW, det vill säga tvåbarnspappan SD.

Alla konstiga och egendomliga indicier som polisen och åklagarna hade samlat ihop till en enda lång indiciekedja, den försatte tvåbarnspappan SD på fri fot efter TingsRätten hade avslutat målet, den höll inte, den brast i alla sina ihopfogade länkar.

SD har överhuvudtaget inte kunnat bindas direkt till brottsplatsen, och SD har dessutom ett alibi för tidpunkten då brottet begicks vilket talar med styrka för att den utpekade och mordmisstänkte SD var, och fortfarande är, fel gärningsperson i detta fallet.

Sperman som konstaterades på LW vid det aktuella tillfället kan aldrig komma att användas som bevis för att tvåbarnspappan SD bringade LW om livet, detta sagt med anledning av att SD och LW hade ett sexuellt umgänge.

De små blodfläckarna som kunde konstateras av kriminalteknikerna på SD:s tvättmaskin kan ha kommit dit vid ett helt annat tillfälle än just under natten mellan den 14:e och 15:e Maj 2018.

Det finns överhuvudtaget ingenting som har kunnat visa och ställt det utom all rimligt tvivel, att den mordmisstänkte tvåbarnspappan SD gjort sig skyldig till det brott och mord han anklagats för och fortfarande är anlagda för.
Citera
2020-11-18, 03:34
Medlem
smokeonthewaters avatar
Från AB:

"Kvinna anhållen för grov misshandel i Örebro
Polisen har gripit och efter förhör också anhållit en kvinna i 50-årsåldern, misstänkt för att grovt ha misshandlat en man i samma ålder. Mannen har förts till sjukhus med allvarliga skador."

HD och SD?
Citera
2020-11-18, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Från AB:

Polisen har gripit och efter förhör också anhållit en kvinna i 50-årsåldern, misstänkt för att grovt ha misshandlat en man i samma ålder. Mannen har förts till sjukhus med allvarliga skador."

HD och SD?

Det hade onekligen haft sin poäng, SD hade varit värd lite återbetalning från HD:s sida med tanke på vad han utsatt henne för under åren... dock verkar det gälla några andra tokar.

Lokaltidningen NA skriver att misshandeln ägde rum i en lägenhet i området Oxhagen och att det rör sig om en kvinna i 55-årsåldern.
Citera
2020-11-18, 06:12
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det hade onekligen haft sin poäng, SD hade varit värd lite återbetalning från HD:s sida med tanke på vad han utsatt henne för under åren... dock verkar det gälla några andra tokar.

Lokaltidningen NA skriver att misshandeln ägde rum i en lägenhet i området Oxhagen och att det rör sig om en kvinna i 55-årsåldern.

Det var i Oxhagen "Tvättstugemordet" ägde rum för många år sen ,och det är där det kastats sten på Örebropolisen ett antal gånger och även en fritidsgård sattes eld på ,så ja det är rätt mycket kaos där....Oxhagen är byggt så att lägenheterna ligger ovanpå själva garaget som går under hela bostadsområdet och därinunder händer mycket ....i garageavdelningen om man säger så ...

Emellan Oxhagen och Hjärsta ligger sen ett rödteglat bostadsområde med olika etniciteter boendes ,som heter Varberga ,som iofs har rustats upp en del,med stora grönområden ,men där ligger Varbergaskogen där någon blivit våldtagen etc. Så den skogen har sina historier den också...då vet Du...

Alla de här småskogarna (jag kallar dem typ Stads-skogar) har sina olika bedrövligheter om man säger så ....det går liksom att vandra in där utan att ha joggingkläder på sig ,det behövs inte ens tänka tanken ; Motion....
Hmm,kom på att nästan alla klientel har joggingkläder nuförtiden utan att ens sprungit en meter ...ehh..

Ligger en liten konstgjord sjö därinne bland annat...i Varbergaskogen....Off-Topic..

Vore ju bra om jag länkade en karta som visar avståndet mellan de olika bostadsområdena, men har ej förmågan ,tyvärr.
Lättare att förstå var allt ligger då ju ...
Senast redigerad av landbandy 2020-11-18 kl. 06:24.
Citera
2020-11-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Från AB:

HD och SD?

Tidigare handlade det om några rånare, då trodde folk med hela sin fulla kraft att SD låg bakom detta.

Nu, en kvinna i 50-årsåldern anhållen för grov misshandel och det första folk tror och tänker är att det handlade om SD och HD och att HD säkerligen hade misshandlat SD.

SD och HD är inga personer som sysslar med sådana här saker, dom arbetar och förtjänar sina uppehällen och dom delar på ansvaret för deras döttrar samt att dom älskar att vara ute i skog och mark med sina vänner och geocacha.

Huvamannen och MVM sysslar med all säkerhet med kriminaliteter av all möjliga slag som rån och misshandel och mycket troligen också mord vilket inte skulle förvåna mig det allra minsta lilla.

Som sagt var så tycker jag, att det verkligen är dax för polisen och åklagarna att försöka utreda dessa två personerna, det vill säga, huvamannen och MVM som med mycket stor sannolikhet bringade LW om livet under natten den 14 Maj 2018.
Citera
2020-11-18, 06:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Tidigare handlade det om några rånare, då trodde folk med hela sin fulla kraft att SD låg bakom detta.

Nu, en kvinna i 50-årsåldern anhållen för grov misshandel och det första folk tror och tänker är att det handlade om SD och HD och att HD säkerligen hade misshandlat SD.

SD och HD är inga personer som sysslar med sådana här saker, dom arbetar och förtjänar sina uppehällen och dom delar på ansvaret för deras döttrar samt att dom älskar att vara ute i skog och mark med sina vänner och geocacha.

Huvamannen och MVM sysslar med all säkerhet med kriminaliteter av all möjliga slag som rån och misshandel och mycket troligen också mord vilket inte skulle förvåna mig det allra minsta lilla.

Som sagt var så tycker jag, att det verkligen är dax för polisen och åklagarna att försöka utreda dessa två personerna, det vill säga, huvamannen och MVM som med mycket stor sannolikhet bringade LW om livet under natten den 14 Maj 2018.

Men Jokermannen ,
ingen vet ju vem vägmannen är ,han försvann utmed vägen och kommer aldrig att höra av sig....
Och inte heller huvamannen antar jag .
Kan säkert vara någon ungdom som inte orkade säga hej och vara artig utan drog iväg som en avlöning bort iväg ,för att få vara själv inunder sin hoodiehuva,,,,som så många andra ungdomar som vill vara ifred...Typ;
-Snacka inte med mig ,jag har min huva på mig ! Ser du inte det ,markeringen att; låt mig va ifred!
Senast redigerad av landbandy 2020-11-18 kl. 07:02.
Citera
2020-11-18, 07:12
Medlem
Citat:

Du skrev för några dagar sedan att glorian hade avslöjat vem huvamannen är... "en stalker från Gbg" (huvamannen som iof är en huvahen tills du bevisat motsatsen med Aktnr som jag frågat efter ett antal ggr men du duckar fortfarande)!
Nu sysslar denna stalker från Gbg enl dig "med all säkerhet med kriminaliteter av all möjliga slag som rån och misshandel". Hur kan du vara så säker på det?

Varför kontaktar inte du eller glorian polisen och berättar vem denna kriminella stalker från Gbg är?
Citera
2020-11-18, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kan hjälpa dig lite på traven här. Vittnet med hunden (grannen) som SD "förhörde" på natten var en man, det framgår i FUP. Om vittnet såg ett spöke så var det SD.

@Betongbaletten har ju pekat ut tvåbarnspappan SD som en rå och iskall mördare och det får stå för hen, men jag tror inte att du gör lika dant, utan jag tror att du har ett logiskt tänkande i detta fallet och förstår mycket väl att SD inte kan vara rätt gärningsperson i detta mordfallet.

På tal om grannen som SD mötte utomhus den aktuella kvällen så vill jag framföra följande sagt, att man kan, som människa, faktiskt bete sig lite underligt åt i bland (det gör vi alla mer eller mindre emellanåt) men det betyder ju inte att man måste vara en rå och iskall mördare för det .... eller hur ?

Grannen kanske helt enkelt upplevde SD som lite egendomlig och sålunda fick för sig att anse SD som suspekt ? ... bara för att man känner eller upplever sig förhörd, så behöver det ju nödvändigtvis inte betyda att det man upplever och anser är riktigt.

SD ville väl helt enkelt bara prata lite med grannen och växla några ord dem emellan, precis som vanligt folk brukar göra när de stöter på varandra utomhus.

Jag tror att grannen helt enkelt förstorade upp det hela vid det aktuella tillfället när han mötte SD, jag har faktiskt svårt att kunna tänka mig något annat i detta fallet.
Citera
2020-11-18, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men Jokermannen ,
ingen vet ju vem vägmannen är ,han försvann utmed vägen och kommer aldrig att höra av sig....
Och inte heller huvamannen antar jag .
Kan säkert vara någon ungdom som inte orkade säga hej och vara artig utan drog iväg som en avlöning bort iväg ,för att få vara själv inunder sin hoodiehuva,,,,som så många andra ungdomar som vill vara ifred...Typ;
-Snacka inte med mig ,jag har min huva på mig ! Ser du inte det ,markeringen att; låt mig va ifred!

Varför strök huvamannen omkring nära angränsande till LW:s bostadsrätt under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ?

När den promenerande personen plötsligt upptäckte skumrasket huvamannen som smög omkring vid LW:s bostadsrätt, så, lika fort som huvamannen märkte att hen hade blivit iakttagen av promeneraren drog huvamannen blixtsnabbt ner sin huva över sitt ansikte och la benen på ryggen och sedan därefter, bara sprang iväg från platsen där hen tidigare hade blivit upptäckt, på detta följer frågan, tycker du verkligen att det var ett fullständigt naturligt beteende som huvamannen uppvisade vid det aktuella tillfället ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in