2020-11-17, 21:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Håller med, sen, TH är inte purung längre, många får taskig syn på äldre dar. Han är säkert inte förskonad.

Intressant att den kvinnliga polisinspektören i videon säger att det hade varit bra om liket efter AE kunde hittas så att en dödsorsak kunde fastställas. Några viktigpettrar här i tråden har ju minsann hävdat att en sådan redan finns. Förtroendekapitalet gjorde återigen en djupdykning där. Man undrar vad dom får ut av att sprida en massa lögner här på fb.
Godt poeng. Politiet har ikke fastslått dødsårsak.

Kan legge til en uttalelse fra Brøske i utenlandsk media:

Broeske added:*'We emphasise that we have no evidence that she is dead and therefore cannot rule out her living'
Citera
2020-11-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Håller med, sen, TH är inte purung längre, många får taskig syn på äldre dar. Han är säkert inte förskonad.

Intressant att den kvinnliga polisinspektören i videon säger att det hade varit bra om liket efter AE kunde hittas så att en dödsorsak kunde fastställas. Några viktigpettrar här i tråden har ju minsann hävdat att en sådan redan finns. Förtroendekapitalet gjorde återigen en djupdykning där. Man undrar vad dom får ut av att sprida en massa lögner här på fb.
Enig med deg! Jeg vet ikke hvordan lysforholdene var ute da TH kom hjem fra Futurum den dagen, men jeg kom til å tenke på at når det er skarpt sollys ute og man kommer inn etter å ha vært ute i skarpt sollys så tar det en stund før øynene "omstiller seg" og da blir det en periode der man ikke ser like tydelig etter at man har kommet inn. Mange erfarer at øynenes "omstillingstid" blir lengre etter hvert som de blir eldre.

Et familiemedlem ringte på hustelefonen rett etter at TH kom inn døren i S4 sto det i en artikkel. Det kan kanskje hende at TH hadde det travelt på vei inn for å rekke å ta telefonen i tilfelle det var AE som ringte? Uansett så tenker jeg at han kan ha hatt det travelt da han gikk inn i huset fordi han var bekymret for AE, og når man har det travelt og målet er å finne ektefellen så gransker man ikke detaljer på stoler og gulv og annet i entreen på vei inn i huset tenker jeg.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 21:31.
Citera
2020-11-17, 21:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Enig med deg! Jeg vet ikke hvordan lysforholdene var ute da TH kom hjem fra Futurum den dagen, men jeg kom til å tenke på at når det er skarpt sollys ute og man kommer inn etter å ha vært ute i skarpt sollys så tar det en stund før øynene "omstiller seg" og da blir det en periode der man ikke ser like tydelig etter at man har kommet inn. Mange erfarer at øynenes "omstillingstid" blir lengre etter hvert som de blir eldre.

Et familiemedlem ringte på hustelefonen rett etter at TH kom inn døren i S4 sto det i en artikkel. Det kan kanskje hende at TH hadde det travelt på vei inn for å rekke å ta telefonen i tilfelle det var AE som ringte? Uansett så tenker jeg at han kan ha hatt det travelt da han gikk inn i huset fordi han var bekymret for AE, og når man har det travelt og målet er å finne ektefellen så gransker man ikke detaljer på stoler og gulv og annet i entreen på vei inn i huset tenker jeg.
Ja, jag är sån. Om jag letar efter en person eller en sak så blir jag blind för andra saker. Han trodde ju dessutom att hon kunde ha fått en hjärtattack eller nåt. Folk som blir gamla oroar sig för att plötsligt drabbas av sjukdomar eller olyckor... Han letade efter AE i första hand.
Citera
2020-11-17, 21:46
Medlem
Selv om TH var opptatt av å finne både AE og mobiltelefonen hennes, sjekket han ikke et av de naturligste stedene av alle - det lille bordet hvor mobilen hennes pleide å ligge. Han var jo veldig opptatt av det bordet i avhøret.
Citera
2020-11-17, 21:53
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Selv om TH var opptatt av å finne både AE og mobiltelefonen hennes, sjekket han ikke et av de naturligste stedene av alle - det lille bordet hvor mobilen hennes pleide å ligge. Han var jo veldig opptatt av det bordet i avhøret.

Ha tror du alle de klausulerte dokumentene inneholder?
Citera
2020-11-17, 21:56
Medlem
Citat:
Fetad: Nå prøver du å lage en trådsannhet igjen? Det er kun du som påstår at mobilen hennes pleide å ligge på det lille bordet. Av det vi har fått vite gjennom media brukte ekteparet Hagen å legge fra seg bl.a. mobiler på det lille halvmåneformede bordet i kjøkkenstuen (som er ganske nære ytterdøren) når de kom hjem etter å ha vært ute av huset. Det er ikke skrevet i noen artikler at AEs mobil pleide å ligge på dette bordet i andre situasjoner som f.eks når hun hadde vært hjemme en viss tid og hun allerede hadde brukt mobilen tidligere på dagen mens hun var hjemme.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 22:02.
Citera
2020-11-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg mener at politiet selvfølgelig skal etterforske ektefellen i slike saker for å finne ut om ektefellen er uskyldig eller skyldig. Men hvis de er for mistenksomme og ser på "alt" som mistenkelig og hvis de unngår å tenke på at ting også kan ha naturlige og uskyldige forklaringer, så kan det kanskje hende at de låser seg til feil hypotese og at de dermed unngår å gjøre nok etterforskningsskritt i forbindelse med andre hypoteser og andre potensielle GM? Jeg har forstått det slik at politiet skal lete etter tegn på både uskyld og skyld under etterforskning av en person. Jeg vet ikke om politiet i denne saken har hatt noe fokus på å lete etter tegn på uskyld under sin etterforskning av TH? Kanskje noen av dere vet, og kan fortelle om det?

De skal lete etter skyld uskyld, men du mener at i akkurat denne saken så ble de enige hele gjengen, politi, teknikere, ferske, drevne etterforskere, at nei vi kjører heller freestyle og den gamle metoden som ledet etaten inn i skam, skandaler og justismord. Vi velger at TH er skyldig og ferdig med det

Vet du hva, jeg er så lei av måten å avfeie resultater på. Der er ingen som siler hva som skal under lupen, testes eller kryssjekkes. Av den enkle grunn at en ser ikke hva den biten avslører før undersøkelsen er ferdig. Da først ser en om det peker mot TH eller noen andre. Blodet på skjorten. Hvordan kan en velge ut rett blodflekk, rett skjorte, rett dna ved å se på skjorter. En kan ikke.

Det må da bli et salig sammensurium om en politi vil at TH skal fengsles og han velger seg en flekk han tror er fra TH. Kveldsvakten vil ikke TH skal bli dømt og forsøker å velge ut sin prøve.

At det hevdes at alle involverte i saken kun er interessert i at han blir fengslet, da tror en på mer enighet innad i en etat enn jeg tror er mulig. Hvor mange er de, 30? 30 enig i å begå justismord? Noen er glødende interessert i å følge boken, noen er tøtt og gleder seg til ferie, noen kvir seg til kreftoperasjon. 30 mennesker er ikke enig eller bryr seg. Hvordan bare plukke med seg materiale mot TH. Feilplukk krever falsk rapport. Og etterpå viser granskning av Hagen saken at alle har bevisst jukset. Alle blir til spott og spe i årevis etter. Folk gidder ikke gå på jobb i et sånt surr. Det er for mye løgner å holde styr på. Og bare kjeft. Så nei jeg tror ikke at hele etaten har rigget etterforskningen. Ingen lønnsopprykk, sur ektefelke. Men at noen gjør feil, selvsagt.. Politiet virker opptatt av å få av seg tidligere skandaler. De har lite lyst på å bli hengt ut. De motarbeider egne tanker a la tunellspinn. De er klar over faren. Ref Hanne Kristin Rohde som dro igjennom hvordan de jobber med store drapssaker.

Alt dette for en enkelt etterforskning? Nei. Det er en annen en som driver på med fantasispinn
Citera
2020-11-17, 22:15
Medlem
Bordet var så vanlig å ta i bruk at TH bemerket i avhøret at mobilen til AE lå på feil side av bordet enn det den pleide.
Et bord som stadig brukes til å legge fra seg mobil, nøkler og andre ting er et ganske naturlig sted å sjekke.

I alle fall hvis man er på leting og forsøker å ringe til akkurat den mobiltelefonen.
Citera
2020-11-17, 22:22
Medlem
Citat:
Bordet var så vanlig å ta i bruk at TH bemerket i avhøret at mobilen til AE lå på feil side av bordet enn det den pleide.
Et bord som stadig brukes til å legge fra seg mobil, nøkler og andre ting er et ganske naturlig sted å sjekke.

I alle fall hvis man er på leting og forsøker å ringe til akkurat den mobiltelefonen.
Husk at TH lette etter AE og at han få minutter etter å ha kommet hjem ringte til hennes mobil uten å høre at den ringte. Kanskje du hadde valgt å sjekke det bordet i et slikt tilfelle, men vi mennesker handler ikke likt i alle situasjoner.
Og det kan hende at AEs mobil ikke brukte å ligge på det lille bordet i andre situasjoner enn i f.eks få minutter rett etter at hun hadde kommet hjem (og det kan hende at hun brukte å ta med seg mobilen lengre inn i huset kort tid etter å ha kommet hjem), og at det derfor ikke var naturlig å tenke at mobilen kunne ha ligget på det bordet.

Er vi ferdig med det bordet nå?
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 22:36.
Citera
2020-11-17, 22:29
Medlem
Slettsnokens avatar
Tema: De avgjørende minuttene.

0845 ringte AE til MB fra 2. etasje. Samtalen varte i 11 minutter og handlet om lønn og hyttetur, TH sto i bakgrunnen, klar med strips.

0856 idet AE avsluttet samtalen, ga TH signal, bil med MGM kom til S4 og TH angrep AE bakfra med strips før han dro 0902. Valpen gjorde fra seg på gulvet i frykt under angrepet på matmor.

Planen var nå 6 minutter forsinket i forhold til planlagt drap 0850 og måtte justeres med anrop 0906, sms 0910 og anrop 0914 (Alt foretatt med nøyaktig 10-6=4 min intervaller etter en nøye utarbeidet plan ved forsinkelser for at alle MGM skulle ha kontroll selv med digital taushet).

Dette i stedet for 0900, 0910 og 0920 som opprinnelig planlagt.

All aktivitet med AE’s telefon etter 0856 ble foretatt av MGM.

Ved siden av opprinnelig drapstidspunkt 0850 var 0906 trolig en milepæl i tidslinjen, et forsinket «startsignal» for planens del 2: alibi, 10 min etter angrepet på AE.

Dette tidspunktet fulgte TH’s anrop gjennom resten av dagen, bl.a. 1006 og 1306.
Citera
2020-11-17, 22:45
Medlem
Det er tydelig at RU ikke har alibi i og med at siktelsen fortsatt står.
Citera
2020-11-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tema: De avgjørende minuttene.

0845 ringte AE til MB fra 2. etasje. Samtalen varte i 11 minutter og handlet om lønn og hyttetur, TH sto i bakgrunnen, klar med strips.

0856 idet AE avsluttet samtalen, ga TH signal, bil med MGM kom til S4 og TH angrep AE bakfra med strips før han dro 0902. Valpen gjorde fra seg på gulvet i frykt under angrepet på matmor.

Planen var nå 6 minutter forsinket i forhold til planlagt drap 0850 og måtte justeres med anrop 0906, sms 0910 og anrop 0914 (Alt foretatt med nøyaktig 10-6=4 min intervaller etter en nøye utarbeidet plan ved forsinkelser for at alle MGM skulle ha kontroll selv med digital taushet).

Dette i stedet for 0900, 0910 og 0920 som opprinnelig planlagt.

All aktivitet med AE’s telefon etter 0856 ble foretatt av MGM.

Ved siden av opprinnelig drapstidspunkt 0850 var 0906 trolig en milepæl i tidslinjen, et forsinket «startsignal» for planens del 2: alibi, 10 min etter angrepet på AE.

Dette tidspunktet fulgte TH’s anrop gjennom resten av dagen, bl.a. 1006 og 1306.
Du skriver veldig overbevisende, og du skal få mye ros hvis det viser seg at din teori stemmer med det som ble gjort. Du skal uansett få ros for at du presenterer en gjennomtenkt teori
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in