Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Jeg mener at politiet selvfølgelig skal etterforske ektefellen i slike saker for å finne ut om ektefellen er uskyldig eller skyldig. Men hvis de er for mistenksomme og ser på "alt" som mistenkelig og hvis de unngår å tenke på at ting også kan ha naturlige og uskyldige forklaringer, så kan det kanskje hende at de låser seg til feil hypotese og at de dermed unngår å gjøre nok etterforskningsskritt i forbindelse med andre hypoteser og andre potensielle GM? Jeg har forstått det slik at politiet skal lete etter tegn på både uskyld og skyld under etterforskning av en person. Jeg vet ikke om politiet i denne saken har hatt noe fokus på å lete etter tegn på uskyld under sin etterforskning av TH? Kanskje noen av dere vet, og kan fortelle om det?
De skal lete etter skyld uskyld, men du mener at i akkurat denne saken så ble de enige hele gjengen, politi, teknikere, ferske, drevne etterforskere, at nei vi kjører heller freestyle og den gamle metoden som ledet etaten inn i skam, skandaler og justismord. Vi velger at TH er skyldig og ferdig med det
Vet du hva, jeg er så lei av måten å avfeie resultater på. Der er ingen som siler hva som skal under lupen, testes eller kryssjekkes. Av den enkle grunn at en ser ikke hva den biten avslører før undersøkelsen er ferdig. Da først ser en om det peker mot TH eller noen andre. Blodet på skjorten. Hvordan kan en velge ut rett blodflekk, rett skjorte, rett dna ved å se på skjorter. En kan ikke.
Det må da bli et salig sammensurium om en politi vil at TH skal fengsles og han velger seg en flekk han tror er fra TH. Kveldsvakten vil ikke TH skal bli dømt og forsøker å velge ut sin prøve.
At det hevdes at alle involverte i saken kun er interessert i at han blir fengslet, da tror en på mer enighet innad i en etat enn jeg tror er mulig. Hvor mange er de, 30? 30 enig i å begå justismord? Noen er glødende interessert i å følge boken, noen er tøtt og gleder seg til ferie, noen kvir seg til kreftoperasjon. 30 mennesker er ikke enig eller bryr seg. Hvordan bare plukke med seg materiale mot TH. Feilplukk krever falsk rapport. Og etterpå viser granskning av Hagen saken at alle har bevisst jukset. Alle blir til spott og spe i årevis etter. Folk gidder ikke gå på jobb i et sånt surr. Det er for mye løgner å holde styr på. Og bare kjeft. Så nei jeg tror ikke at hele etaten har rigget etterforskningen. Ingen lønnsopprykk, sur ektefelke. Men at noen gjør feil, selvsagt.. Politiet virker opptatt av å få av seg tidligere skandaler. De har lite lyst på å bli hengt ut. De motarbeider egne tanker a la tunellspinn. De er klar over faren. Ref Hanne Kristin Rohde som dro igjennom hvordan de jobber med store drapssaker.
Alt dette for en enkelt etterforskning? Nei. Det er en annen en som driver på med fantasispinn