Citat:
Ursprungligen postat av
Divination
Storyn förekommer i multipla alternativa medier och innehåller detaljerade fakta. Den ser inte fake ut. Att MSM inte gärna tar upp den typen av nyheter vet vi alltför väl.
Bara för att den cirkulerar i alternativa nyhetsmedier så betyder det inte att den nödvändigtvis är sann, det kan mycket väl vara en höna av en fjäder likt när Samnytt (tidigare Avpixlat) ljög om den så kallade vapengömman (finns flera tråder om detta här på flashback) som skulle ha varit kopplad till invandrare.
Jag säger dock inte att det inte heller automatiskt innebär att det är osant bara för att alternativa nyhetsmedier, men att bara kör rakt av att alla traditionella Nyhetsmedier automatiskt ljuger är en lite väl hård gräns att dra, speciellt då många som skriker om valfusk just nu är samma typer som helt plötsligt har bestämt sig för att Fox "news" inte längre går att lita på trots att de försvarade dem till 110% för bara ett halvår sedan.
Man måste helt enkelt ta till sig att vara källkritisk, titta på vad flera källor säger om det hela, våga ifrågasätta även när de källor man litar på mest säger att man ska tro på dem och sedan fatta ett beslut.
Men för att förtydliga, jag avskriver inte att någon har blivit arresterad men jag påpekar även att man bör sitta lite lugnt i båten, speciellt nu när de rättsliga processerna verkar gå ännu sämre efter att den sista advokatfirman gav upp att hjälpa honom i Pennsylvania ovanpå att en bred majoritet av republikaner faktiskt undviker att ens kommentera det hela.
Det ser inte bra ut för Trump som helhet men skulle det faktiskt komma fram något konkret så är jag öppen för det, men fram tills dess så rekommenderar jag att man är väldigt, väldigt försiktig.