Citat:
Ursprungligen postat av
Dompan75
Ja, Powell säger ju i intervju att de fått edsvuret vittnesmål nedskrivet av en av skaparna av Smartmatics programvara. En av Venezuelanerna. Hon läste ju upp flera meningar ur hans vittnesmål. Kortfattat, han var med när beställningen av programvaran gjordes. Det var noga att man skulle kunna ändra folks röster, utan att det syntes i en ytlig revision. Det skulle gå att göra i realtid. Han vittnar även om att när hans team var klara med programvaran, testade man det i ett val, sedan användes det i Venezuelas val. Han hade även varit med i team som jobbade under flera länders val och hade alla resultat i realtid, hade algoritmer som räknade ut var och hur många röster de behövde skifta, och hur de gjorde det.
Stämmer detta, så förstår man att Powell och Giuliani är så segervissa.
Så den "höga militär" TheOldOneKnows nämner i sitt inlägg nedan är från Venezuela? Har han bara jobbat på/med Smartmatic eller var han med och utvecklade mjukvaran?
Jag känner att jag nog får lyssna på Powell i gårdagens show igen, och den här gången något tidigare än mitt i natten.
Jag förutsätter vidare att man fått chansen att testa att det vittnet säger stämmer i praktiken med de förutsättningar tekniskt mm. som rått under valet.
Är det bekräftat att Smartmatic/Scytl HAR använts i detta val, och i så fall i vilket steg? Hur ser kopplingen till Dominion ut, där "Eric from Dominion" ju ska ha utlovat stora grejer? Låter lite väl att fusket skulle inbegripa såväl Dominion-maskinerna i första leder som Smartmatic/Scytl för rösträkningen? Detta får vi reda ut.
Så jävla spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheOldOneKnows
Hon säger att hon har ett vittnesmål ifrån en hög militär som jobbat på smartmatic och har förklarat precis hur det fungerar, han var även närvarande när det användes i flera tidigare val bland annat i venezuela där de stal röster så att Chavez skulle vinna, bland annat. Han vet hur frontend fungerar, hur backend fungerar, och beskriver bland annat att de senare hader en rutin att göra valen väldigt jämna men ändå tydliga nog att ge ena sidan en vinst. Han såg exakt samma mönster på detta US val så han förstod direkt att det användes även här.
Tjänsten de säljer är att vinna val helt enkelt, även om den utåt annonseras som en hjälp vid själva räkningen bara.
Tjänsten de säljer är att vinna val helt enkelt, även om den utåt annonseras som en hjälp vid själva räkningen bara.
Låter helt skruvat, men varför inte.
Min förhoppning är att inte den här människan från Venezuela (?) väljer att "träda fram" nu för att han vet att Smartmatic är i ropet. Eller, så klart fantastiskt på alla sätt om han gör det och talar sanning här:
Han såg exakt samma mönster på detta US val så han förstod direkt att det användes även här.
Annars inte.