2020-11-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ź

Gidder ikke ta med innlegget ditt det var for langt. Men du skrev

Jayce, dette viser jo at AEs mobil ikke lå på et bord i kjøkkenstuen i 1. etasje hele tiden mens AE var hjemme og mens AE ikke brukte mobilen den 31.10.2018.

Og vil det skal være bevis for at hun brukte å bære mob med. Og så vet du og jeg og vi at akkurat denne morgenen ventet hun på telefon fra elektrikeren.

Så ja denne dagen hadde hun nok mobilen med for det ville bli tungvindt å spurte til telefonen om elektrikeren ringte mens hun var flere rom bortenfor. Hva hun eller pleide sies det ikke noe om annet at hun tok ikke alltid telefonen med en gang. Da ringte hun opp senere. Hvis hun alltid hadde den på seg så hadde hun alltid svart utfra hvordan hun beskrives
Du skrev: "Hvis hun alltid hadde den på seg så hadde hun alltid svart utfra hvordan hun beskrives".
Det er jeg uenig i. Man svarer ikke på telefonen når det ikke passer selv om man bærer mobilen på seg, som f.eks mens man er i en samtale, er på toalettet eller badet, er midt i et måltid eller er opptatt med noe annet.

Edit: Jeg har heller ikke påstått at AE brukte å bære mobilen på seg og jeg har ikke prøvd å bevise at AE brukte å bære mobilen på seg.

En annen bruker kom med påstand om at mobilen alltid lå på det lille bordet i kjøkkenstuen. Denne påstanden må være oppdiktet, da påstanden ikke stemmer.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 16:17.
Citera
2020-11-17, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg vet ikke. Det at hun brukte å ringe tilbake om hun ikke svarte med en gang, kan tyde på at hun brukte å ha mobilen så nære at hun alltid hørte at den ringte.
Hvis hun brukte å bære mobilen på seg hjemme: Det er flere mulige grunner til at man ikke kan besvare anrop og at man derfor ringer tilbake. F.eks hvis man allerede er i en annen telefonsamtale eller er i samtale med en person som er på besøk eller hvis man spiser eller hvis man er på badet eller toalettet eller opptatt med noe annet slik at det ikke passer å besvare anropet akkurat da.

Jeg vet ikke om styrken på ringelyden (to tredels styrke) kan si noe om hvor nært hun brukte å ha mobilen for å kunne høre at det ringte eller om det er sannsynlig at hun brukte å ha mobilen på seg?

Han forsøkte også å ringe Anne-Elisabeth på hennes telefon fra husets fasttelefon, uten å få kontakt. Nettavisen får opplyst at han har forklart at han ikke hørte ringelyden fra hennes telefon. Ifølge TV 2 var den satt på to tredels styrke. De siste opplysningene har ikke Nettavisen fått verifisert.
Politiet har gjort flere lydundersøkelser i huset for å få klarhet i om det kan være mulig ikke å høre ringelyden når den står på to tredels lydnivå. Politiet mener det ikke er mulig.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to-ar-siden-forsvinningen-dette-er-bevisene-politiet-mener-a-ha-mot-tom-hagen/3424038349.html

Det spørs nå om 68 åringer føler trang til å sjekke og se på den så mye at den må være på kroppen hele tiden. Der er forresten et bilde i shorts. Skimtes en mobil i lommene der?
Citera
2020-11-17, 16:20
Medlem
Citat:
Det spørs nå om 68 åringer føler trang til å sjekke og se på den så mye at den må være på kroppen hele tiden. Der er forresten et bilde i shorts. Skimtes en mobil i lommene der?
Jeg vet ikke. Tenker du på den lommen som er nær hundens snute?
Citera
2020-11-17, 16:21
Medlem
Citat:
Du skrev: "Hvis hun alltid hadde den på seg så hadde hun alltid svart utfra hvordan hun beskrives".
Det er jeg uenig i. Man svarer ikke på telefonen når det ikke passer selv om man bærer mobilen på seg, som f.eks mens man er i en samtale, er på toalettet eller badet, er midt i et måltid eller er opptatt med noe annet.

Du er oppvokst med det norske språk virker det som. Men en sånn tolkning er ikke jeg vant med.
Hva betyr alltid for deg. Betyr det hver eneste gang uten noe unntak. Kan ikke bruke alltid i dagligdags tale hvis det finnes et eneste lite unntak. Hvis en sier alltid betyr det da for deg at en må ta telefonen også fra doskålen
Citera
2020-11-17, 16:25
Medlem
Citat:
Jeg vet ikke. Tenker du på den lommen som er nær hundens snute?
Jeg lurer på om det går an å skimte en mobil på henne. Ellers er hun så godt innpakket
Citera
2020-11-17, 16:30
Medlem
Citat:
Du er oppvokst med det norske språk virker det som. Men en sånn tolkning er ikke jeg vant med.
Hva betyr alltid for deg. Betyr det hver eneste gang uten noe unntak. Kan ikke bruke alltid i dagligdags tale hvis det finnes et eneste lite unntak. Hvis en sier alltid betyr det da for deg at en må ta telefonen også fra doskålen
Jeg beklager at jeg misforsto det som du skrev. Da ser det ut til at vi er enige i at hvis hun brukte å bære mobilen på seg, så finnes det naturlige årsaker til at hun noen ganger ikke besvarte anrop og at hun ringte tilbake.
Citera
2020-11-17, 16:59
Medlem
Citat:
Jeg beklager at jeg misforsto det som du skrev. Da ser det ut til at vi er enige i at hvis hun brukte å bære mobilen på seg, så finnes det naturlige årsaker til at hun noen ganger ikke besvarte anrop og at hun ringte tilbake.

Egentlig mener jeg at hun kan ha hatt et avslappet forhold til mobilen som de fleste i den alderen er. Den ligger en plass, en hører den. Kan sjekke om en har vært i hagen eller noe, og om det er meldinger. Jeg ser det ikke som mer problematisk enn det. De gir ringelyd og meldingslyd. Venter en på en telefon så tar en den med seg. Det gjorde hun denne dagen. Unge har et annet forhold, er mye mer på. Men politiet har jo kunnet lese hvordan hun gjorde det.

Styrken den dagen tolker jeg som inne. Hun har tenkt å være noenlunde nær mobilen inne. Men det skjer noe ganske raskt. Oppe. Noe kan ha fått henne opp, lyd? Eller så var hun oppe.

Hunden ble stengt inne nede. Pleier valper å dilte i bena? Eller sover de selv om matmor romsterer i etasjene. Det høres sannsynlig ut at hunden har sett mye tenker jeg, men valp er litt ukjent for meg. Så ille og irriterende at den ikke kunne peke ut vedkommende. Så lett det kunne vært
Citera
2020-11-17, 17:10
Medlem
Citat:
Egentlig mener jeg at hun kan ha hatt et avslappet forhold til mobilen som de fleste i den alderen er. Den ligger en plass, en hører den. Kan sjekke om en har vært i hagen eller noe, og om det er meldinger. Jeg ser det ikke som mer problematisk enn det. De gir ringelyd og meldingslyd. Venter en på en telefon så tar en den med seg. Det gjorde hun denne dagen. Unge har et annet forhold, er mye mer på. Men politiet har jo kunnet lese hvordan hun gjorde det.

Styrken den dagen tolker jeg som inne. Hun har tenkt å være noenlunde nær mobilen inne. Men det skjer noe ganske raskt. Oppe. Noe kan ha fått henne opp, lyd? Eller så var hun oppe.

Hunden ble stengt inne nede. Pleier valper å dilte i bena? Eller sover de selv om matmor romsterer i etasjene. Det høres sannsynlig ut at hunden har sett mye tenker jeg, men valp er litt ukjent for meg. Så ille og irriterende at den ikke kunne peke ut vedkommende. Så lett det kunne vært
Jeg forstår. Det du skrev at du tenker, høres logisk ut. Jeg har ikke erfaring med valper.

Valpen hadde gjort fra seg i 2. etasje, ifølge det som står i sitatet under. Valpen ble funnet innestengt i en av stuene i 1. etasje. Men jeg vet ikke hvilken av stuene det var. Trappen fra 2. til 1. etasje ender i en av stuene i 1. etasje. Noen skrev her i diskusjonen at det er en tv-stue og en dagligstue i 1. etasje, i tillegg til kjøkkenstuen.
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Sikring av spor burde vært elementært. Hva politiet tenkte på her er ikke godt å vite.

Hunden ble funnet innelåst i et rom i 1. etasje, mens den skal ha gjort fra seg i 2. etasje - dvs før den ble innelåst.
Spørsmålet er hvorfor - kan hunden ha blitt skremt eller tyder dette på at det hadde gått lang tid uten noen luftetur?

AEH pleide vel å ha daglige morgenturer med hunden og det angivelige hendelsforløpet tyder ikke på at det var gått lang tid før den ble innelåst. Eller kan dette sporet tyde på en helt annen tidslinje?

https://www.nrk.no/norge/tassen-_2_-var-hjemme-da-anne-elisabeth-forsvant-_-ble-ikke-undersokt-for-dna-1.15141596
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 17:32.
Citera
2020-11-17, 17:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Foliehatt👽🛸👀 😁 Det var også mine tanker. Det siste uthevede er et godt poeng.

Ja, om han visste om både innehållet i brevet och problemen med överföringen av det beloppet i monero är det mord, eller medverkan i mord...
Citera
2020-11-17, 17:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Precis. Det finns dårar till allt. Det är ju liksom inte svårt att föreställa sig heller. För en annan dåre.

Valjakalja och madsen o såna där får brev från beundrarinnor i tiotusental.

Jag såg ett fall på tv häromdagen: frun tar livet av maken med kylarvätska. Stac*ey cas*tor. Förvisso ett tag sen nu. Ska se ut som självmord men polisen hittar pipett, o glaset har bara makans fingeravtryck. Makan skryter om sina kylarvätskekunskaper i förhör. Sen upptäcker polisen att förra maken också dog mystiskt. Denne grävs upp o visar sig ha kylarvätska i systemet. Då erkänner dottern till mamman och förste maken båda morden i sitt utförliga självmordsbrev. Fast hon bara var tolv vid första mordet. Och stavar samma fel på kylarvätska som mamman. Och skriver i en wordfil på mammans datorkonto när dottern själv bevisligen är i skolan.

Och räddas, verkligen, från lillasyster att dö av överdosen tabletter och vaknar på sjukhus måttligt road av mammans påhittighet.

Mamman dör av hjärtattack, verkligen (verkligen!) efter bara sju-åtta års avtjänat straff.

Alldeles för kort tid.

Polisen berömmer sig av att ha lyckats binda henne vid brottet. Bara en sån sak. Vilket annars blinda apor hunnit göra i deras ställe.

Sjukhuset o lillasyster berömmer sig av att ha räddat storasystern till livet. Desto viktigare.

Exhumisterna berömmer sig av att ha grävt upp förste makens kropp. New York state berömmer sig av frikostig syn på när dödsorsak o obduktion inte är så kinkigt.

Ja, vi har också mannen i länken här, han gick ut i tidningarna på 80- eller 90-talet för att varna för att mammor med barn i rätt ålder till och med skickade honom kärleksbrev och vilja dela framtiden med honom, så ingen tvekan om att det finns människor för allt :
https://no.wikipedia.org/wiki/Carl_Jacob_Schnitler

Ja, i sådana fall ser du att människor kan göra nästan vad som helst, och där, som i alltför många andra fall, förstår ingen ritningen förrän det är för sent...
Citera
2020-11-17, 17:44
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Skulle tro at flere ville tjene litt penger

Ja, det finns nog några som har försökt på olika sätt, bara inte tillräckligt professionella för att det har fungerat i det här fallet än
Citera
2020-11-17, 17:53
Medlem
(31.10.2020)"Nettavisen har lenge vært kjent med at et familiemedlem har forklart for politiet at det er «vanskelig ikke å legge merke til» både slepespor og stolen i gangen. Dette har gjort politiet ekstra mistenksom mot Tom Hagen."
https://www.nettavisen.no/nyheter/to-ar-siden-forsvinningen-dette-er-bevisene-politiet-mener-a-ha-mot-tom-hagen/3424038349.html

Med tanke på hvis det familiemedlemmet ble oppringt av TH før det familiemedlemmet kom til huset i S4 (hvis det er samme familiemedlem det er snakk om) og hvis TH fortalte på telefon til det familiemedlemmet at AE hadde blitt kidnappet:
Jeg tenker at det er sikkert mye lettere å legge merke til diverse detaljer etter å ha blitt fortalt om at en forbrytelse har skjedd i huset, enn det er for en person å legge merke til de samme detaljene før den personen vet at en forbrytelse har skjedd i huset.

Hvis det familiemedlemmet forklarte dette tidlig i saken (og hvis Nettavisens utsagn er korrekt), så har politiet vært ekstra mistenksom mot TH f.o.m. tidlig i saken.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in