2020-11-17, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Enkleste sted å starte er der hun legger den.
Ja. Og det kan kanskje hende at hun brukte å bære mobilen på seg (i en mobilveske eller lomme el.l.) hjemme.
Citera
2020-11-17, 14:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hva er det som tilsier at mordet ikke var planlagt, hva var planen i en verden hvor tom Hagen er skyldig
Jag tror att TH är den skyldige, detta är baserat på det faktum att ”kidnapparna” var så ointresserade av att få sina pengar.

Eftersom, i min teori, TH är den skyldige så tror jag att kidnappningshistorien, alltså första delen av ”planen” är ett hastverk. AEH mördades i ett känsloutbrott.

Hade TH velat att hon skulle dö skulle det enklaste vara att ta till Kvitfjell och låta AEH ramla nerför ett stup.

Allt det som följer på ”planen” är då också ogenomtänkt, eftersom trusselbrev och övrig staging improviserades fram under dagen. TH har haft en jäkla tur som lyckats med detta.

Detta är alltså vad jag tror.
Citera
2020-11-17, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ok. Jeg forstår. Jeg har ikke lest noe i noen artikler om at de skal ha hatt telefonsamtaler.
Det er veldig bra at du kommer med spørsmål når noen kommer med opplysninger/"opplysninger" som kan være oppdiktet!

Innlegg #54690
Citera
2020-11-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Innlegg #54690
Takk! Det kan se ut som at vedkommende eventuelt prøvde å lage en trådsannhet.
Citera
2020-11-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er mange som ikke tror at TH er skyldig, deriblant hans barn. Om vi legger til grunn at dette stemmer, så er det gjerningspersoner der ute som ikke engang har vært i lupen til politiet og ett av landets største politiskandaler er et faktum.

Mestepsrten av Norges befolkning har ikke vært under lupen. De må få noe å gå på. Der var ikke spor etter fremmede. De sikret massevis av elektroniske spor og har brukt enormt med tid på dem. Pengene som ble betalt og lagt ut som åte, forsvant i det store intet. Hvor er sporene. Kall det flaks eller planlegging i verdensklasse. De kan jo ikke dikte opp spor å følge. Vel, noen tror nå det da, men det er de uinnvidde. Vi er de uinnvidde. Du har ikke noe å fortelle om skjønner jeg, ikke jeg heller.

Det er i spesielle tilfeller der barn mistenker far, resten får seg aldri til å tro noe sånt. Historien er full av sånne historier. En dansk muldvarp lurte konen sin opp i stry. Hun hadde blånektet om noen sa det. Våre nærmeste kan lure oss fordi det er den mest usannsynlige tanke. Barn er ikke sannhetsvitner. Jeg kan tenke meg at det er uhyre krevende å tro at far har drept mor.
Citera
2020-11-17, 15:00
Medlem
Citat:
Ja. Og det kan kanskje hende at hun brukte å bære mobilen på seg (i en mobilveske eller lomme el.l.) hjemme.

. Kan ha mobil i snor rundt halsen om en faller eller er syk. Det sies st hun ringte tilbake om hun ikke svarte med en gang og det høres ut som at den ikke var på henne til vanlig.. Kan ha hatt den med i vaskekjeller etc
Citera
2020-11-17, 15:14
Medlem
Citat:
. Kan ha mobil i snor rundt halsen om en faller eller er syk. Det sies st hun ringte tilbake om hun ikke svarte med en gang og det høres ut som at den ikke var på henne til vanlig.. Kan ha hatt den med i vaskekjeller etc
Jeg vet ikke. Det at hun brukte å ringe tilbake om hun ikke svarte med en gang, kan tyde på at hun brukte å ha mobilen så nære at hun alltid hørte at den ringte.
Hvis hun brukte å bære mobilen på seg hjemme: Det er flere mulige grunner til at man ikke kan besvare anrop og at man derfor ringer tilbake. F.eks hvis man allerede er i en annen telefonsamtale eller er i samtale med en person som er på besøk eller hvis man spiser eller hvis man er på badet eller toalettet eller opptatt med noe annet slik at det ikke passer å besvare anropet akkurat da.

Jeg vet ikke om styrken på ringelyden (to tredels styrke) kan si noe om hvor nært hun brukte å ha mobilen for å kunne høre at det ringte eller om det er sannsynlig at hun brukte å ha mobilen på seg?

Han forsøkte også å ringe Anne-Elisabeth på hennes telefon fra husets fasttelefon, uten å få kontakt. Nettavisen får opplyst at han har forklart at han ikke hørte ringelyden fra hennes telefon. Ifølge TV 2 var den satt på to tredels styrke. De siste opplysningene har ikke Nettavisen fått verifisert.
Politiet har gjort flere lydundersøkelser i huset for å få klarhet i om det kan være mulig ikke å høre ringelyden når den står på to tredels lydnivå. Politiet mener det ikke er mulig.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to-ar-siden-forsvinningen-dette-er-bevisene-politiet-mener-a-ha-mot-tom-hagen/3424038349.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 15:27.
Citera
2020-11-17, 15:19
Medlem
Ź

Gidder ikke ta med innlegget ditt det var for langt. Men du skrev

Jayce, dette viser jo at AEs mobil ikke lå på et bord i kjøkkenstuen i 1. etasje hele tiden mens AE var hjemme og mens AE ikke brukte mobilen den 31.10.2018.

Og vil det skal være bevis for at hun brukte å bære mob med. Og så vet du og jeg og vi at akkurat denne morgenen ventet hun på telefon fra elektrikeren.

Så ja denne dagen hadde hun nok mobilen med for det ville bli tungvindt å spurte til telefonen om elektrikeren ringte mens hun var flere rom bortenfor. Hva hun eller pleide sies det ikke noe om annet at hun tok ikke alltid telefonen med en gang. Da ringte hun opp senere. Hvis hun alltid hadde den på seg så hadde hun alltid svart utfra hvordan hun beskrives
Senast redigerad av Mattagg 2020-11-17 kl. 15:23.
Citera
2020-11-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal altså ikke ha hørt mobiltelefonen til AE da han forsøkte å ringe henne hjemmefra.

Men hvis TH fryktet det verste og at det sto om livet, hvorfor sjekket han ikke bare det lille bordet hvor AE alltid pleide å legge fra seg mobiltelefonen sin? Da ville han jo ha fått svar med en gang.

Åpenbart var det en god del ting TH ikke så eller oppdaget da han kom hjem.

Eller trippet på tå inn døren, vi så på intervjuet at han hadde på seg sko. Brune lave lærsko, jobbsko.
Citera
2020-11-17, 15:27
Medlem
Citat:
Takk! Det kan se ut som at vedkommende eventuelt prøvde å lage en trådsannhet.

«Dagen er ikke helt den samme uten VG».
Citera
2020-11-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ź

Gidder ikke ta med innlegget ditt det var for langt. Men du skrev

Jayce, dette viser jo at AEs mobil ikke lå på et bord i kjøkkenstuen i 1. etasje hele tiden mens AE var hjemme og mens AE ikke brukte mobilen den 31.10.2018.

Og vil det skal være bevis for at hun brukte å bære mob med. Og så vet du og jeg og vi at akkurat denne morgenen ventet hun på telefon fra elektrikeren.

Så ja denne dagen hadde hun nok mobilen med for det ville bli tungvindt å spurte til telefonen om elektrikeren ringte mens hun var flere rom bortenfor. Hva hun eller pleide sies det ikke noe om annet at hun tok ikke alltid telefonen med en gang. Da ringte hun opp senere. Hvis hun alltid hadde den på seg så hadde hun alltid svart utfra hvordan hun beskrives
Jeg mente ikke at det er et bevis på at hun alltid brukte å bære mobilen på seg.

Jeg vet ikke om styrken på ringelyden (to tredels styrke) kan si noe om hvor nært hun brukte å ha mobilen for å kunne høre at det ringte eller om det er sannsynlig at hun brukte å ha mobilen på seg (hvis vi går ut fra en potensiell teori om at mobilen eventuelt brukte å være innstilt på samme styrke)?

Han forsøkte også å ringe Anne-Elisabeth på hennes telefon fra husets fasttelefon, uten å få kontakt. Nettavisen får opplyst at han har forklart at han ikke hørte ringelyden fra hennes telefon. Ifølge TV 2 var den satt på to tredels styrke. De siste opplysningene har ikke Nettavisen fått verifisert.
Politiet har gjort flere lydundersøkelser i huset for å få klarhet i om det kan være mulig ikke å høre ringelyden når den står på to tredels lydnivå. Politiet mener det ikke er mulig.

https://www.nettavisen.no/nyheter/to-ar-siden-forsvinningen-dette-er-bevisene-politiet-mener-a-ha-mot-tom-hagen/3424038349.html

"Politiet mener det ikke er mulig"
. Da håper jeg at politiet har undersøkt alle mulige potensielle årsaker til at TH ikke hørte at det ringte.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 15:47.
Citera
2020-11-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
«Dagen er ikke helt den samme uten VG».
Dagen er vel helst best uten VG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto