2020-11-17, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Här har ni allt i en FUP. Varsågoda!https://www.docdroid.net/ww0Z8MG/varmlands-tr-b-4116-20-aktbil-7-pdf
Varför står inte JGs personnummer med i fup ? Nån som har hans första siffror ?
Citera
2020-11-17, 15:27
Avslutad
Praktik hos Peter Untersteiner, längre anställningar hos Robert Bergh, Jerry Riordan, Claes Sjöström och Johan Untersteiner.

Det är inte direkt Sveriges B-lag han förkovrat sin travkunskap hos.

Undra hur tankarna går i dessa herrars hjärnor idag..?
Citera
2020-11-17, 15:30
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Praktik hos Peter Untersteiner, längre anställningar hos Robert Bergh, Jerry Riordan, Claes Sjöström och Johan Untersteiner.

Det är inte direkt Sveriges B-lag han förkovrat sin travkunskap hos.

Undra hur tankarna går i dessa mäns hjärnor idag..?

Tänkte på samma sak. Det skvätter lite. Han har ju inte jobbat länge hos någon. Kanske har dessa tränare uppfattat något knepigt.
Citera
2020-11-17, 15:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Utpressningen kommer lite i skuggan känns det som.

Travkillens erkända djursexfilmningar tar över.

Han känns som en ”comming man” inom travsporten. Har jobbat under de allra största.

Hur tror ni det påverkar hans framtida karriär?

Vilken karriär. Han säger det rätt bra själv. "Min karriär är över". Finns inte en möjlighet att han någonsin kommer få tillstånd att jobba med trav. Allt för lite sex med en okänd kvinna. Blev en rätt dålig deal. Han verkar ju tjänat ganska bra utifrån att han alltså kunde betala 130000 första gången.
Citera
2020-11-17, 15:34
Medlem
HVIT.s avatar
Detta är ju grymt äckligt och stört, oral"sex" med hästar och hundar. Aset tävlar idag på trav, hur fan kan de gå med på detta? Vet trav-Sverige om detta?
Citera
2020-11-17, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Är säker på att kommer bli avstängd innan kvällens slut. Nu när namnet är ute så är han körd i Travsporten för all framtid. Jag har ingen sympati för att han är ett offer med tanke på vad han gjort. Knulla sin egen hund och sålt sin hund till Danmark. Sparkat hästar och våldtagit dom också.

Dom nära och kära får nog ta hand om honom för jag tror hans liv har rasat totat nu både psykiskt och fysiskt.
Varför sålde han hunden till Danmark ?
Citera
2020-11-17, 15:35
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vilken karriär. Han säger det rätt bra själv. "Min karriär är över". Finns inte en möjlighet att han någonsin kommer få tillstånd att jobba med trav. Allt för lite sex med en okänd kvinna. Blev en rätt dålig deal. Han verkar ju tjänat ganska bra utifrån att han alltså kunde betala 130000 första gången.
Denna kvinna finns inte. Det är 2 killar som dribblat med honom. Kolla Fup.
Citera
2020-11-17, 15:36
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Jag tror inte han betalade första gången heller. Han bytte telefonnummer och då kunde de inte höra av sig.
Citera
2020-11-17, 15:38
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Han känns som en ”comming man” inom travsporten. Har jobbat under de allra största.

Hur tror ni det påverkar hans framtida karriär?
Karriären är nog i stort sett över. Av allt man kan göra i travsporten - och det mesta har nog hänt genom åren - tror jag att den här sortens övergrepp mot djuren är det som branschfolket har minst förståelse för.

Annars dribblas det med pengar, det används grisfösare, det är knepigheter med veterinärer. Aktiva som blivit av med sina körkort men ändå kör som dårar ute på våra vägar för att hinna till tävlingarna. Fula gubbar som tar sig sexuella friheter med unga stalltjejer och hotar dem med att de inte får fortsätta med sina fina hästar. Det är mordbränder och dopingrykten. Det är kronofogden, hot och avtalsbrott.

Sedan tycker jag inte att han nödvändigtvis är coming man för att han kör en fin unghäst åt sin pappa och har jobbat hos några större tränare, men det är inte riktigt topic.
Citera
2020-11-17, 15:38
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför sålde han hunden till Danmark ?

Enligt egen utsago i polisförhöret/Fup: Kunde inte se hunden i ögonen.
Citera
2020-11-17, 15:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Denna kvinna finns inte. Det är 2 killar som dribblat med honom. Kolla Fup.

Ok. Klassisk fälla alltså. Även om det krävs en hel del för att vara mottaglig att kunna göra saker som det här. Men bra att det alltså inte finns någon kvinna i andra änden som velat ha dessa filmer.
Citera
2020-11-17, 15:41
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Jag tror inte han betalade första gången heller. Han bytte telefonnummer och då kunde de inte höra av sig.
Så förstod jag det också. Brottsrubriceringen i FUP är försök till grov utpressning. Hade fullbordanspunkten nåtts hade det här utretts som ett fullbordat brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in