2020-11-17, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Vad tror ni om den nya Formuler GTV boxen med Google stod som slapps snart?

Verkar helt klart intressant. 👍🏻
2020-11-17, 13:59
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorDuISkapetEller
Vad tror ni om den nya Formuler GTV boxen med Google stod som slapps snart?

Verkar vara en vanlig android box? Det är ett jävligt prispressat segment med Xiaomi, Firestick och nya Chromecast med Android TV (som byter namn till Google TV). Visst, om Formulers kostar kring fem-sexhundra är det ju ett alternativ. Men om dom fortsätter med sin prisnivå har jag ingen aning varför någon skulle välja att köpa den, iallafall med infon som finns nu. Hoppas den innehåller mer än det ser ut som nu.
2020-11-17, 14:36
Medlem
Fråga ang Formuler. Är det problem för alla att Netflix ser ut som att man filmat filmen med en nokia 3310? Det jag menar är att allt ser ut som 144p. Sen att navigera runt i appen är inte speciellt smidigt heller. Jag förstår att enheten är menad till iptv men den marknadsförs som mer än bara iptv box.
2020-11-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Fråga ang Formuler. Är det problem för alla att Netflix ser ut som att man filmat filmen med en nokia 3310? Det jag menar är att allt ser ut som 144p. Sen att navigera runt i appen är inte speciellt smidigt heller. Jag förstår att enheten är menad till iptv men den marknadsförs som mer än bara iptv box.

Laddat ner Netflix från Formulers egna market eller Google play?

Du kan använda mobilen att navigera med om du tycker det är svårt med fjärren.
2020-11-17, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Laddat ner Netflix från Formulers egna market eller Google play?

Du kan använda mobilen att navigera med om du tycker det är svårt med fjärren.

Formulers market och inte uppdaterat appen, så som formuler skrivit på sin egna sida.
2020-11-17, 17:06
Medlem
Tänkte hjälpa en polare med iptv. Han har en Samsung smart tv 4-5 år gammal. Troligtvis Tizen operativsystem på tv,n Vilken app är lämpligast till detta? Sökfunktion och undertexter måste fungera. Sökte bakåt i tråden men hittade inget riktigt aktuellt svar. Jag vet att det är bättre med en extern box i en eller annan form men vi tänkte testa om det går att få in det i tv,n först innan han köper en box.
2020-11-17, 17:31
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Tänkte hjälpa en polare med iptv. Han har en Samsung smart tv 4-5 år gammal. Troligtvis Tizen operativsystem på tv,n Vilken app är lämpligast till detta? Sökfunktion och undertexter måste fungera. Sökte bakåt i tråden men hittade inget riktigt aktuellt svar. Jag vet att det är bättre med en extern box i en eller annan form men vi tänkte testa om det går att få in det i tv,n först innan han köper en box.

Smart Iptv ska funka iallafall. Instruktioner;
https://siptv.app/howto/sammy/

Inte den bästa av apparna men funkar att testa med. Angående box så finns tips på prisvärt alternativ några inlägg bakåt.

Edit; Sökfunktion dock, det har jag bara sett på Tivimate hittills av apparna. En androidsticka kostar bara några hundra spänn, så kan han installera Tivimate på den och är hemma.
Senast redigerad av Haloumi 2020-11-17 kl. 17:34.
2020-11-17, 18:09
Medlem
Citat:

Sök efter Duplex.

De flesta gillar den mer än SmartIPTV-appen.

http://www.duplexiptv.com/InstallationSamsung.html
2020-11-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Inte den bästa av apparna men funkar att testa med. Angående box så finns tips på prisvärt alternativ några inlägg bakåt.

Edit; Sökfunktion dock, det har jag bara sett på Tivimate hittills av apparna. En androidsticka kostar bara några hundra spänn, så kan han installera Tivimate på den och är hemma.

IPTV Extreme Pro har också sökfunktion.
2020-11-17, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi

Tack för tipsen Haloumi och Instagam
Det får nog bli en Androidlåda till honom som jag hade liggandes, då jag själv numer kör rakt in i 2 st Android Philps tv,n med appen iptv extreme pro. Fungerar utmärkt och jag är nöjd med det utan att ha testat Formuler Z8 som lovordas här i tråden.
Angående Appen Tivimate, är det inte årsavgift på den? Angående xiaomi och diverse andra stickor, Det finns väl inga nätverkskontakt på någon av dem? Är det ja/nej på dessa frågor så går dom bort direkt. Vill inte köra trådlös Wifi utav förklarliga skäl.
2020-11-17, 18:36
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Tack för tipsen Haloumi och Instagam
Det får nog bli en Androidlåda till honom som jag hade liggandes, då jag själv numer kör rakt in i 2 st Android Philps tv,n med appen iptv extreme pro. Fungerar utmärkt och jag är nöjd med det utan att ha testat Formuler Z8 som lovordas här i tråden.
Angående Appen Tivimate, är det inte årsavgift på den? Angående xiaomi och diverse andra stickor, Det finns väl inga nätverkskontakt på någon av dem? Är det ja/nej på dessa frågor så går dom bort direkt. Vill inte köra trådlös Wifi utav förklarliga skäl.
Rekommenderar inte Xiaomi. Haft för mycket krångel med dom.
2020-11-17, 18:39
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Rekommenderar inte Xiaomi. Haft för mycket krångel med dom.

Även "nya" Mi Tv stick? Har kompisar som kör den utan några problem, och har själv varit med och kollat flera gånger. Kanske är ojämn i kvalité då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in