2021-01-03, 16:13
Medlem
Hej,
Jag har använt epg.best sista året som serviceprovider för att hålla ordning på programlistor och uppdatering av programlistor.
Det kostar ju några hundra om året och jag är inte riktigt nöjd med dem.
Vad rekommenderas istället?

Jag använder Nvidia shield, Mibox och dator när jag tittar.
Kör mest genom Kodi men tänkte gå över till Tivimate på streamapparaterna.
Ska försöka få till något enkelt system som föräldrarna kan använda. De ringer mig så fort de har problem med tv'n, även om det är Comhem som ligger nere. Om det går att lösa med ett enkelt system så de fortfarande kan se alla serier de följer, är tv'n död så är det katastrof. Och jag vet att IPTV kräver lite av användaren, men det kanske förenklats de sista åren, Jag löser det så jag har inte brytt mig när det strular lite.

Ok, det var egentligen två frågor i alla text.
Senast redigerad av Pellerung 2021-01-03 kl. 16:24.
2021-01-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellerung
Hej,
Jag har använt epg.best sista året som serviceprovider för att hålla ordning på programlistor och uppdatering av programlistor.

Ska försöka få till något enkelt system som föräldrarna kan använda. De ringer mig så fort de har problem med tv'n, även om det är Comhem som ligger nere. Om det går att lösa med ett enkelt system så de fortfarande kan se alla serier de följer, är tv'n död så är det katastrof. Och jag vet att IPTV kräver lite av användaren, men det kanske förenklats de sista åren, Jag löser det så jag har inte brytt mig när det strular lite.

Xtream-editor är väldigt bra om man inte kör med xtream codes, vilket jag inte tycker om o skippar...

Xiaomi, firestick något sådant tycker jag oftast duger. Man behöver ingen dyr box för något som iptv.
2021-01-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Xtream-editor är väldigt bra om man inte kör med xtream codes, vilket jag inte tycker om o skippar...

Xiaomi, firestick något sådant tycker jag oftast duger. Man behöver ingen dyr box för något som iptv.

Tackar.
Jag har två Shields, två Mibox och köpte en Mistick för att se om den kan vara något för dem.
Jag funderade på om en Z8 pro eller något sådant kunde underlätta för dem men det är ju samma sak, typ. Sitter och kollar på olika alternativ nu.
Mitt abonnemang på epgiptv har gått ut så därför letar jag efter annan EPG-lösning.
2021-01-03, 16:43
Medlem
Citat:
Hej,

Kör du med Tivimate så behöver du inte ha en extern tjänst.
Spellistan uppdateras själv och du väljer vilka kategorier/länder du ska ha själv i appen.

Loggar du in med xtream codes så behöver du inte klistra in epg-länken du fått från din säljare.
2021-01-03, 16:45
Medlem
Haloumis avatar
Känns som att slutet på denna sagan närmar sig. Folk går in och tipsar om kontaktvägar till säljare trots 10 inlägg av moderator att tråden lever på nåder pga reklam.

Hade ni sett hur förra tråden om iptv spårade ur innan den låstes kanske ni hade fattat varför dessa regler finns.
2021-01-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Skrev att prisskillnaden krymper efter att köpt adaptern och appen Tivimate.

Inte att det skulle bli dyrare än en Z8/Z8 Pro.
Man behöver ju inte köpa adapter om wifi är tillräckligt stabilt, men det är bra att möjligheten finns om man tycker att det behövs.

Håller med om att det är värt att betala några slantar för Tivimate, den appen är favorit även för mig.
2021-01-03, 19:22
Medlem
Har någon info kring iplaytv apple tv appen? Den är inte i närheten av klass med tivimate bland annat, men ändå bäst till apple tv? Jag vet att personen bakom jobbar med ny app men har någon mer info?

Finns ingen konkurent riktigt heller så jag hoppas appen blir väldigt bra!
2021-01-03, 19:45
Medlem
Citat:
Har någon info kring iplaytv apple tv appen? Den är inte i närheten av klass med tivimate bland annat, men ändå bäst till apple tv? Jag vet att personen bakom jobbar med ny app men har någon mer info?

Sist jag skrev med utvecklaren för nån vecka sen så skulle han jobba hårdare med den nya appen Men tidigare i höst skrev han samma sak.. 😂

Han jobbar nog mycket med sitt vanliga jobb också.
Därför tiden inte räcker till.

Att jämföra den med Tivimate är ju inte riktigt rättvist då Android tillåter mer än vad Apple gör.

Alla funktioner som fattas jämfört med Tivimate är ju inte enbart utvecklarens fel.
Apple är stor del i det också.
2021-01-04, 08:39
Medlem
Citat:

Han jobbar dessvärre inte med en ny app, enbart en ny version där icloud sync ska fungera felfritt. Men det har tagit längre tid än vad många hoppats på. Jag tror att den senaste tvOS stökade till det för honom.
Du kan alltid testa IPTVX. Den appen uppdateras kontinuerligt och är också stabil. Personligen föredrar jag iPlayTV, men värt att ge det ett försök.
2021-01-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av omgpsr
Han jobbar dessvärre inte med en ny app, enbart en ny version där icloud sync ska fungera felfritt. Men det har tagit längre tid än vad många hoppats på. Jag tror att den senaste tvOS stökade till det för honom.
Du kan alltid testa IPTVX. Den appen uppdateras kontinuerligt och är också stabil. Personligen föredrar jag iPlayTV, men värt att ge det ett försök.

Jo, han håller på med en ny app. 👍🏻
Som även ska funka på iPhone och iPad.
2021-01-04, 16:12
Medlem
Försöker hitta den här fjärren som rekommenderas, tvip 605 bluetooth, men hitta bara utan BT.
Någon vänlig själ som kan ge mig en länk till en med bra pris utan månaders leveranstid.
Jag behöver minst 2. De ska användas till Shield, Mibox och Mistick.
2021-01-04, 16:20
Medlem
Citat:
Försöker hitta den här fjärren som rekommenderas, tvip 605 bluetooth, men hitta bara utan BT.
Någon vänlig själ som kan ge mig en länk till en med bra pris utan månaders leveranstid.
Jag behöver minst 2. De ska användas till Shield, Mibox och Mistick.

Vad anser du vara ett bra pris?

Finns i Sverige för 245 kr om du vill få dom snabbt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in