Citat:
Ursprungligen postat av
H24
Enligt okänd uppgift till Hylin är alltså holken mittemot mordplatsen bemannad under kvällen. Holkarna vid Grand, Sigge Cedergren och Oxen likaså. Eventuellt känner vittnen igen spanare utanför deras ordinarie tjänst i närheten av Grand och kanske även Dekorima.
Enligt en poliskontakt till Wall hämtades knarkspanare upp med fordon en bit norr om mordplatsen, tillräckligt nära för att de ska kunna se delar av förloppet. Var har dessa i så fall kommit från? Norrifrån eller söderifrån?
Föllinge cirkulerar i området och samma signalement/bil dyker upp vid Snickarbacken där en person med mörk rock hämtas upp. Till det tillkommer samtliga walkie/talkie-iaktagelser, krypterad radiotrafik som tolkas som knarkspaning och flera springande män efter mordet.
Undrar vad oddsen egentligen är att ingen knarkspanare ska ha sett någonting, men där är vi...
I de förhör som vi nu läst med narkotikaspanare, avseende Bjuhr, Solna och kokain, framgår det att de har egna fordon. De behöver inte bli upphämtade. Och ingen av alla dessa poliser placerar sig på Sveavägen eller Tunnelgatan. Plus det du påpekar. Ingen har sett eller hört någonting som kan sättas i samband med mordet. Och ingen har använt WT som kan ha gett upphov till observationer hos allmänheten. Plus att PU aldrig lyckats identifiera någon av de 134 observationer som finns.
Ska vi då dra slutsatsen att det finns en narkotikaspaning som vi inte har en susning om? Som Dahlstens eventuella privata polisspaning? Som då eventuellt befolkat de holkar det talas om? Eller handlar det om falska uppgifter?
Vem/vilka är Hylins källa/källor? Eller är det påhittat för att kunna göra ett spännande TV-program?
Och vem är Walls källa? Han själv vet det uppenbarligen.
Enligt mig finns gärningsmannen någonstans bland detta kluster av WT-användare. Där en man med WT, enligt Taximannen, befann sig på andra sidan Sveavägen, sett till mordplatsen, precis före mordet. Där jag i detta fallet inte tror på att det var en slump. Med stor sannolikhet, enligt mig, hör denna mannen ihop med gärningsmannen.
Frågan är om det någonstans i PU finns material som omfattar dessa uppgifter? Och hur ska beställningar avseende detta i så fall formuleras?