2020-11-16, 19:53
Medlem
Hbdunkars avatar
Flashback funkar inte utan wifi.

Hej alla falshbackare. Som jag skrev i rubriken har jag problem att komma in på flashback forums hemsida om jag inte är uppkopplad mot mitt wifi. Kommer in på alla andra hemsidor utan problem både med och utan wifi . Men kopplar jag upp mig mot 4 g säger den att sidan inte kunde hittas och att jag ska kolla uppkopplingen. Vad kan vara problemet?
Citera
2020-11-16, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar
Hej alla falshbackare. Som jag skrev i rubriken har jag problem att komma in på flashback forums hemsida om jag inte är uppkopplad mot mitt wifi. Kommer in på alla andra hemsidor utan problem både med och utan wifi . Men kopplar jag upp mig mot 4 g säger den att sidan inte kunde hittas och att jag ska kolla uppkopplingen. Vad kan vara problemet?
Rensa webbläsardata.
Citera
2020-11-16, 20:16
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hbdunkar

Antingen DNS-problem eller så är det problem med att ansluta via ipv6 om din operatör kör det. 4G-näten kör i regel ipv6 med konvertering till ipv4 via nat om det behövs eller direkt till tjänsten om tjänsten har ipv6 (vilket flashback har om jag minns rätt). Det kan vara så att ipv6 inte fungerar mot flashback och då skall man automatiskt komma till ipv4-versionen efter en stund. Men om det tar för lång tid så blir det timeout.

Titta först i status för 4g om det är ipv4 eller ipv6 som används. Om ipv6 eller både ipv4 och ipv6 används så testa med att i webläsaren skriva adressen: 212.85.75.180 (det är ipv4-adressen till www.flashback.org för de som är i Sverige)
Citera
2020-11-16, 20:19
Medlem
Deagle66s avatar
Har märkt samma som många andra.
Via wifi på laptop så kommer jag inte åt Flashback.
Men via mobilen på 4G så går det utmärkt.

Använder Firefox i datorn.
Har även provat med Ms Edge, men samma sak där.
Får timeout....

*edit*
Och där gick det alldeles utmärkt att öppna Flashback pà datorn.

Sà skumt....
Senast redigerad av Deagle66 2020-11-16 kl. 20:23.
Citera
2020-11-16, 20:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
För tillfället är det tekniska problem som gör att vissa har svårt att komma åt forumet, när du byter till wifi så gissar jag att du även byter isp och det kan räcka för att komma runt problemet, kan läsa mer om det i denna tråden.

(FB) Flashback krånglar (Sammanfogad)
Citera
2020-11-16, 20:35
Medlem
Tycker admins förklaring är märklig. De perioder under helgen som varit tvärstopp för mig har det också stått att sidan är nere vid kontroll på https://downforeveryoneorjustme.com/flashback.org. Och, motsatsvis, när jag kommer in (som nu) ser det fint ut på ovan länk.
Citera
2020-11-16, 21:18
Medlem
welcometorealitys avatar
Jag märkte det också i helgen, funkade bara med WIFI
Citera
2020-11-16, 21:31
Medlem
Uncorruptables avatar
Hela helgen har flashback krånglat och varit nere.

Kan någon undersöka varför det är såhär? Har en grymt snabbt uppkoppling >200mbit. Och dessutom undersökt Flashback via externa källor som alla skrev att flashback låg nere.

Edit: just exakt nu verkar det lossnat och fungerar.
Senast redigerad av Uncorruptable 2020-11-16 kl. 21:35.
Citera
2020-11-16, 22:48
Medlem
Sladdarens avatar
När man citerar nån antar jag ju att man ska kunna bli citerat tillbaka och bli notifierad om det men jag får inga indikationer om det, dvs när nån svarar mig ? Vad beror det på ?

Känns isf meningslöst hela grejen då och ganska så arrogant och imbecill emot andra som svarar mig - citerar mig och sen vet jag inte ens om det och kan besvara tillbaka

Ska väl dyka upp nån mailruta eller nåt?
Citera
2020-11-17, 00:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
När man citerar nån antar jag ju att man ska kunna bli citerat tillbaka och bli notifierad om det men jag får inga indikationer om det, dvs när nån svarar mig ? Vad beror det på ?

Känns isf meningslöst hela grejen då och ganska så arrogant och imbecill emot andra som svarar mig - citerar mig och sen vet jag inte ens om det och kan besvara tillbaka

Ska väl dyka upp nån mailruta eller nåt?
En klocka men dels måste det vara aktiverat i inställningarna dels krävs 1 månads medlemskap och 50 inlägg.

Du har annars en meny-funktion du kan använda "mina citerade inlägg"
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?quserid=1393846
Citera
2020-11-17, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Hela helgen har flashback krånglat och varit nere.

Kan någon undersöka varför det är såhär? Har en grymt snabbt uppkoppling >200mbit. Och dessutom undersökt Flashback via externa källor som alla skrev att flashback låg nere.

Edit: just exakt nu verkar det lossnat och fungerar.
Ja, det har varit väldigt irriterande just den sista veckan. Men det har varit så här i snart 1 månad nu.

Dom vet vad det är men vill inte medge det.

Börjar kännas lite som om detta är ett inside jobb med tanke på att alla donationer har gått ner åt helvete, så man kanske gör så här med mening för att folk ska donera igen...

#admin

#Tinuviel

#najas ??
Citera
2020-11-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4D1
Ja, det har varit väldigt irriterande just den sista veckan. Men det har varit så här i snart 1 månad nu.

Dom vet vad det är men vill inte medge det.

Börjar kännas lite som om detta är ett inside jobb med tanke på att alla donationer har gått ner åt helvete, så man kanske gör så här med mening för att folk ska donera igen...

#admin

#Tinuviel

#najas ??

Tror du att till och med flashback är korrumperat? Damn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in