2020-11-16, 18:46
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Nej det där var inte min slutsats, det var herr Erikssons, direkt ur fup.

Så du menar att det inte presenteras något källmaterial i FUP!? Det har jag extremt svårt att tro.
Ge mig källmaterialet.
Citera
2020-11-16, 18:49
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Så du menar att det inte presenteras något källmaterial i FUP!? Det har jag extremt svårt att tro.
Ge mig källmaterialet.
Det finns jävligt mycket, du får nog försöka ladda ner det själv.
Citera
2020-11-16, 18:52
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det finns jävligt mycket, du får nog försöka ladda ner det själv.

Jag har försökt men lyckas inte (varför jag fortsätter efterfråga det i inlägg efter inlägg utan resultat).

Tillägg: kan du kopiera delen kring 23.34-händelsen åtminstone?
Senast redigerad av Lova33 2020-11-16 kl. 18:54. Anledning: Tillägg
Citera
2020-11-16, 18:52
Medlem
notknapparens avatar
Jag blir förvånad över att man inte frågade SD i förhör 15 maj närmare vad han gjorde på kvällen 14 maj. Det enda jag ser är att SD säger till den första polisen DM att han var hemma, i väntan på att jourutredaren YE skulle ta över.

A 145/295
"Stefan uppgav att han var hemma hos sig igår kväll när han chattade med Lena."

Det hade varit väldigt bra att ha detta att jämföra med när nu SD först påstår det ena och sedan det andra.
Citera
2020-11-16, 19:13
Medlem
Citat:
Jag har försökt men lyckas inte (varför jag fortsätter efterfråga det i inlägg efter inlägg utan resultat).

@MrBarnaby är en professionell datorexpert vilket har framgått med klar tydlighet i alla de inlägg som @MrBarnaby tidigare bidragit tråden med gällande tiden 23:34:16 - 23:34:17.

Om du verkligen hade ansträngt dig lite grann, så hade du genom, och med hjälp av @MrBarnabys tidigare klargöranden förstått att SD faktiskt har ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket.

Så länge som Kammaråklagaren ÅH inkluderat hennes kollega inte kan slå hål på SD:s alibi och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp ett dokument vid det aktuella tillfället, så länge är SD en fri person.

Det finns gott om alternativa gärningspersoner i detta fallet utöver den utpekade och mordmisstänkte SD, till exempel, huvamannen och MVM.

LW hade som bekant flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män och det talar också för alternativa gärningspersoner i detta fallet.
Citera
2020-11-16, 19:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
@MrBarnaby är en professionell datorexpert vilket har framgått med klar tydlighet i alla de inlägg som @MrBarnaby tidigare bidragit tråden med gällande tiden 23:34:16 - 23:34:17.

Om du verkligen hade ansträngt dig lite grann, så hade du genom, och med hjälp av @MrBarnabys tidigare klargöranden förstått att SD faktiskt har ett alibi för tidpunkten då brottet begicks bakom bullerplanket.

Så länge som Kammaråklagaren ÅH inkluderat hennes kollega inte kan slå hål på SD:s alibi och sålunda visa att det inte var SD som satt framför sin egen dator och öppnade upp ett dokument vid det aktuella tillfället, så länge är SD en fri person.

Det finns gott om alternativa gärningspersoner i detta fallet utöver den utpekade och mordmisstänkte SD, till exempel, huvamannen och MVM.

LW hade som bekant flera kortvariga sexuella förhållanden med både gifta och ogifta män och det talar också för alternativa gärningspersoner i detta fallet.

Då är vi här igen. Snälla Jokermannen det är SDs dator som har ett alibi den aktuella tiden för detta brutala mord på 3 barns mamman LW. Vem som på den aktuella tiden 23:34 faktiskt satt vid den berömda datorn kommer dom lärda att tvista om i många år.
Citera
2020-11-16, 19:20
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:

Det finns ett antal sådana här rader (20-30 st), en rad för varje sak som hämtas från cachen. Det är mest javaskript (.js) som webbsidan behöver. Det här är ett typiskt exempel för en webbsida med ett googledoc-dokument

2018-05-14 23:34:16 https:// docs.google.com/static/document/ client/js/1516628838-homescreen_binary_ilSn_core_sv.js

Så den är i sig inte speciellt spännande, man ser vad och när det hämtas. Historiken uppdateras så fort man klickar på "Hämta sidan igen"
Citera
2020-11-16, 19:26
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag har vid flera tidigare tillfällen framfört, att det nu, trots snart gångna två och ett halvt års tid inte gått att binda SD till mordet på LW och framför allt har det icke gått att binda den mordmisstänkte SD direkt till brottsplatsen som ställt det utom all rimligt tvivel att den av polisen och åklagarna mordmisstänkte SD begått gärningen, och till detta sagda följer frågan ... varför har det inte under snart två och ett halvt års tid gått att binda den mordmisstänkte SD till mordet på LW ?

Svaret är mycket enkelt, polisen och åklagarna har helt enkelt varit inriktad på helt fel person redan i från allra första början, deras tunnelseende har drivit polisen och åklagarna till en återvändsgränd, det vill säga att polisen och åklagarna har hamnat i ett läge där dom inte längre kommer någon vart och ett bevis på detta är ju att SD blev försatt på fri fot genom TingsRättens, och Bj*rn L*ndéns bedömning.

Till och med du måste väl i rättsvisans namn kunna se att om du tar alla indicier och bygger en kedja av dessa så ser du väl att det är en väldigt stark indicier kedja som pekar åt ett håll nämligen SD.
Citera
2020-11-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Snälla nån, blev jag plötsligt ansiktet utåt gällande Stefans handlande?

■ Är det Jag som försöker få folk att tro att Stefan är en mördare? ■

Mina hjärnspöken!?

Vad har JAG för inblandning i huruvida ifall Stefan har rånat någonting?

Det känns som om DU JokerMannen börjar få det lite svettigt, lite hett om öronen.
Det är ganska lång tid kvar i "frihet" för Stefan, men sen tar det roliga slut.
Då blir det raka vägen i fängelse.

Citat från ditt tidigare skrivna inlägg #116.642

Citat: "Någonting OLÄMPLIGT har eldats upp i pelletsbrännaren, VARFÖR skulle det annars vara så NOGA med sotningen under storstädningen ? ... slut citat/

Ja, du försöker få folk att tro att SD hade eldat upp bevis i sin pelletsbrännare som hade kunnat binda SD till det mordet som du inbillar dig att han har begått genom att han skulle ha bragt LW om livet.

Att folk gör en sotning under en storstädning är fullständigt normalt.
Citera
2020-11-16, 19:45
Medlem
notknapparens avatar
Och utvecklingen om fredan 11 maj- 18.
Det ska ju ha varit den sista gång han träffade Lena. Men nej, han minns helt enkelt inte, två veckor senare.

Här verkar det som att han först inte minns alls vad han gjorde på fredagen, efter lite press och fiskande fattar ha att de har något, hm, då kommer han på att javisst ja...

Så lurigt, så lurigt.

Är barnen hemma eller inte...

Förhör 31 maj- 18

A 147/303

"FL: Nej, minns du vad du gjorde efter att du lämnade jobbet då på fredagen?
MT:Nej.
FL: Du har inget minne av det alls? Träffa du Lena då på fredagen, senare?
MT: Det har jag svårt och tro eftersom hon får barn på fredagar, så det, men jag har ingen
minnesbild av det, men. nej det tror jag inte.
"
//
"FL: Om vad du gjorde då, på fredagen, resten av fredagen, fredagskvällen där då? Hade du
några barn hemma eller?
MT: Nej, jag hade inte barn hemma.
"
//

s 305
"MT: Ja vi pratade i alla fall om det vet jag, ehh eftersom jag skulle ha barn, men dom kom
inte hem, dom, dom åkte med mormor och morfar, morfar till landet."
//
sidorna går
s 310:

"MT: Nej jag tror inte det var nåt speciellt.
FL: Nej.
MT: Det låter som du far efter nåt, så det låter som nåt jag inte tänker på men.
FL: Nej, jag frågar ju dej.
MT: Ja, ja (låter full i skratt)
"

och fortsätter att gå
s. 313

"MT: Men vad vi säger vilken dag och ehh, eller vem jag har chattat med vilken tid, vilken
dag eller vad jag åt när och, vad jag hade på mej, nej.
FL: Kommer du ihåg om du gjorde nåt speciellt sent på lördag kväll då?
MT: (Tyst en stund) nej (låter tveksam)
FL: Jo, tänkt till nu ...
MT: Ja det finns nåt...
FL: Det är klart du vet.
MT: Alltså?
FL: Det är klart du vet Stefan ...
MT: (Suckar)
FL: Vad det var som hände då.
MT: (Tyst en stund) kan det då jag haft kontakt med dina kollegor, era kollegor?
FL: Nej men jag vet ju att du vet...
MT: Nej ...
FL: Jag vet att du vet ...
MT: Ja ja visst.
FL: För du sitter ju bara och fiskar, tala om nu vad det var ...
MT: Ja nej men ...
FL: För något?
313
Förhör med Davidsson, Karl Stefan; 2018-05-31 13:30 diarienr: 5000-K574218-18
MT: I sådana fall så var jag ute ehh, en sväng och blev ehh, lite inramad av tre grabbar.
FL: Vad var klockan då då?
MT: Elva, tolv ehh jag ehh, mörkt.
FL: Vad var du ute och gjorde då då?
MT: Jag skulle träffa Lena.
FL:Mm.
MT: Skulle jag göra faktiskt.
FL: Mm, berätta om det då?
"
//
s 321

"FL: Och ska gå ut och inte har telefonen med dej?
MT: Ja och dessutom när jag skulle träffa henne så ...
FL: Ja.
MT: Ja det var ...
FL: Det var väl knepigt?
MT: En ovanlighet, ja.
FL: Men hur hade ni bestämt träff då, hade ni prata om det där innan, var hade ni pratat om
det att ni skulle träffas där då?
MT: Ja vi skulle bara gå upp och kolla till den burken där.
FL: Okey ...
MT: Och jag ...
FL: Och hur kunde ...
MT: Jag, jag är inte ute så länge, för jag hade ju barn ...
FL: Nej.
MT: Hemma ... "
Citera
2020-11-16, 20:07
Medlem
Citat:
Citat från ditt tidigare skrivna inlägg #116.642

Citat: "Någonting OLÄMPLIGT har eldats upp i pelletsbrännaren, VARFÖR skulle det annars vara så NOGA med sotningen under storstädningen ? ... slut citat/

Ja, du försöker få folk att tro att SD hade eldat upp bevis i sin pelletsbrännare som hade kunnat binda SD till det mordet som du inbillar dig att han har begått genom att han skulle ha bragt LW om livet.

Att folk gör en sotning under en storstädning är fullständigt normalt.

Hmm intressant. Ingen i min bekantskapskrets gör en grundlig sotning under storstädning, där askan dessutom fraktas bort till återvinningen...
Det krävs utbildning för att sotning ska ske korrekt, någonting som svärfar inte hade, då han vinglade runt på taket, efter Stefans instruktioner...
Det är anmärkningsvärt, känner du någon som har sotning att bocka av på listan för storstädning? Någon? Nej, jag tänkte väl det
Citera
2020-11-16, 21:33
Medlem
Citat:
Utdrag ur ÖREBRO TINGSRÄTT DOM B 2705-18 2020-05-06

5.4.7 "... Av tidslinjen över Stefan Davidssons digitala aktiviteter framgår att det endast registrerats ”[o]känd typ av kommunikation med Google Drive” på Stefan Davidssons dator under den tid som Lena Wesström dödas (s. 127-128, aktbilaga 145). Att det är hans dator framgår av beslagsnumret (s. 109, aktbilaga 145). IT-forensikern Johan Eriksson har vid förhöret inför tingsrätten beskrivit att det inte finns något som tyder på att den aktuella kommunikationen från datorn genererats av någon form av aktiv hand- ling från användaren, dvs. Stefan Davidsson.....

Det som Johan Eriksson berättat talar alltså för att de aktuella posterna inte genererats av att Stefan Davidsson använt datorn. Därutöver har Stefan Davidsson själv uttryckt att han ”inte hade någon skärmtid” under den aktuella tiden (s. 38, bilaga 1 till denna dom). Sammantaget kan det konstateras att Stefan Davidsson, endast utifrån hans brist på aktivitet på tekniska enheter, haft ett tidsmässigt utrymme att utföra mordet på Lena Wesström......

Även om Stefan Davidsson haft tidsmässigt utrymme att döda Lena Wesström är den negativa omständigheten att han inte gjorde något annat just den tiden inte en omständighet som på ett positivt sätt knyter honom till brottet eller brottsplatsen..."

Det lilla jag själv googlat fram ger vid handen att teknikern (såklart) har rätt och att du Mr Barnaby är extremt bortkommen i hur allt med cacheminnen fungerar. Faktum är att du verkar ha fel i exakt allt du påstår i den frågan.

Vill någon vara vänlig och klistra in IT-forensikerns material från FUP.
Jag kan inte komma åt detta på egen hand sedan en tid tillbaka (får upp de andra länkarna i TS utan problem) -någon mer som har problem med FUP-länkarna i nuläget?
Det har ju konstaterats sen länge att MrBarnaby trollar. Den här tråden är fanimej helt otrolig när det kommer till att svälja trollbeten.

Som med JokerMannen. Där måste det väl för fan vara dags att sluta mata?
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-11-16 kl. 21:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in