Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Kan du verkligen peka på några felaktiga uppgifter i LL:s eller TP:s bok eller i KP:s presentation på pressträffen?
Med ljug och slarv avsåg jag främst många av inläggen här...
Men ok, jag kan ge exempel även för de personer du nämner:
LL's sälj-pitch:
"att SE sett något som endast GM kunnat se.."
Vi vet att man kunde se från mordplats in i gränden och en bit upp i trappan, så det LL säger kan vi med säkerhet inte påstå..
KP vill jag egentligen inte kommentera (blir bara arg och besviken), inget nytt kom fram utöver det vi redan "läst i boken".
Sedan hela denna hantering, där han den 18 februari lovar oss en lösning, men där det nu framgår hur lite som egentligen var klart då.
Våren bestod i DNA-analyser m.m. Och vi ser spår av förhör så sent som den 27/5. Kanske senare t.o.m.
Vi får kanske läsa lite om detta i hans memoarer sen... eller Melanders?
"Att man inte kommer runt SE" anser jag vara lögn eller åtminstone ett slarvigt uttryck som redan nu är "en sanning" för vissa. Det finns fler som vi egentligen inte kommer runt om det nu vore det som det handlade om.
Det är så mycket från presskonferensen som man gärna skulle vilja ha fått förklarat...
"Eftersom SE är GM så måste han ha haft ett vapen..." (Kan inte säga lögn här, för om SE är GM, så stämmer det. Men så här kan man ju inte uttrycka sig, eller?)
Avseende TP så vill jag lyfta detta med cherry picking där han i ett läge använder sig av väktare Gahns uppgifter för att i nästa avvisa hennes uppgifter.
TP använder Gahns uppgifter om klockslaget för när "SE var ute och drack middag". Vill även minnas att han även hänvisar till en egen intervju med henne typ 2009?
Däremot så avfärdar han, självfallet, alla hennes uppgifter om vad SE berättade när han återkom till Skandia 23:40 och berättade om mordplatsen efter skotten....
(Även väktare Olofsson minns fel om SE's uppgifter..så klart)