• 5
  • 6
2020-11-12, 08:50
Medlem
SweetBrowns avatar
Jag hejar på dig! Fortsätt uppdatera när du får reda på mer, den där familjen verkar ju inte ha någon skam i kroppen.
Citera
2020-11-16, 16:32
Medlem
camarqs avatar
Tack till allt stöd och till er som följer mig i detta!

Jag har nu fått svar från min advokat som säger att jag ska åberopa det förstärkta laglottsskyddet som återfinns i ärvdabalken 7:4. Det jag ska ta upp är de 137’ kr som fördes över från min fars konto till hans fru veckan före dödsfallet, samt värdet på bilen och släpvagnen som skrevs över på frun i april. Om vi inte kan komma överens så ska det tas upp i tingsrätten (stämning?) senast oktober 2021.

Advokaten tyckte att jag kan försöka göra detta på egen hand, eftersom att han är dyr och arvet blir inte så jättestort. Jag ska författa ett krav och om jag inte får som jag vill så återgår jag till min advokat och ber om mer hjälp.
Citera
2020-11-17, 21:09
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camarq
Tack till allt stöd och till er som följer mig i detta!

Jag har nu fått svar från min advokat som säger att jag ska åberopa det förstärkta laglottsskyddet som återfinns i ärvdabalken 7:4. Det jag ska ta upp är de 137’ kr som fördes över från min fars konto till hans fru veckan före dödsfallet, samt värdet på bilen och släpvagnen som skrevs över på frun i april. Om vi inte kan komma överens så ska det tas upp i tingsrätten (stämning?) senast oktober 2021.

Advokaten tyckte att jag kan försöka göra detta på egen hand, eftersom att han är dyr och arvet blir inte så jättestort. Jag ska författa ett krav och om jag inte får som jag vill så återgår jag till min advokat och ber om mer hjälp.

Lycka till, verkligen! Blir så jävla förbannad på sån här skit.
Citera
2020-12-20, 20:54
Medlem
camarqs avatar
Senaste nytt nudå.

Frun har accepterat mitt krav, så nu väntar jag på arvsskiftet. Jag får alltså min laglott, och även inräknat de pengar och fordon som de försökt smussla bort innan farsans bortgång. Så jag känner mig som lite av en vinnare.

Tack för allt stöd!
Citera
2020-12-21, 17:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Senaste nytt nudå.

Frun har accepterat mitt krav, så nu väntar jag på arvsskiftet. Jag får alltså min laglott, och även inräknat de pengar och fordon som de försökt smussla bort innan farsans bortgång. Så jag känner mig som lite av en vinnare.

Tack för allt stöd!

Ja visst är du en vinnare!
Det kan man inte säga om din pappa som valde bort sin enda son.
Citera
2020-12-22, 18:45
Medlem
camarqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja visst är du en vinnare!
Det kan man inte säga om din pappa som valde bort sin enda son.

Dotter, faktiskt
Citera
2020-12-22, 18:57
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Dotter, faktiskt

Jag är glad att du fick din laglott. Men vad ont det gjorde att läsa om hur din far valde att vara mot dig.
Jag hoppas du mår bra idag trots en inte bara frånvarande far utan till och med en avståndstagande far.

Den karl som inte ser efter sina barn är ingen riktigt karl.
Citera
2021-08-24, 07:02
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Dotter, faktiskt

Så jävla kul att läsa att allt ordnade sig för dig och att du fick rätt och. Att du stog på dig. Tråkigt att du förlorade dom pappa.
Ursäkta ordspråket men vad är det för jävla kärring som inte låter dig komma på din egen pappas begravning? Det säger en hel del vad hon är för sorts människa.
Citera
2024-11-12, 21:55
Medlem
ziggarillens avatar
Laglott går inte att fiffla bort hur som helst.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in