2020-11-16, 15:52
Bannlyst
Jag gillar också magnesium och Holistic är riktigt bra. Det är förmodligen mixen av olika former som gör att den fungerar så bra. Rent magnesiumcitrat ger inte samma effekt.
Citera
2020-11-18, 22:31
Medlem
overnauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag såg din tråd och beställde det magnesium du rekommenderade. Redan efter första dosen försvann den extrema trötthet som jag tydligen och utan att inse det plågats av en längre tid, och effekten har hållit i sig. Vardagen är inte alls lika tung längre, så tack för din trådstart!

Kul att höra! Hur doserar du?
Citera
2020-11-18, 22:53
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av overnaut
Kul att höra! Hur doserar du?

Jag varierar lite. Ibland tar jag två, ibland tre. Jag kanske skulle få supereffekt av full dos, vem vet!
Citera
2020-12-31, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av overnaut
Har idag köpt Great Earth och de ska vara bra, dock inte hunnit testa än.
Fungerade Great earth lika bra eller är det Holistic som gäller fortfarande ?
Citera
2020-12-31, 19:10
Bannlyst
Med bra mat behöver man inga piller. Stora doser av magnesium?

I USA brukar man tala om "snake oil" som försäljare brukade åka runt med och sades botade allt.

Även i dessa corona-tider läser man på nyhetsplats om hur d-vitamin ska kunna motverka sjukdomen.
Citera
2020-12-31, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
Med bra mat behöver man inga piller. Stora doser av magnesium?

I USA brukar man tala om "snake oil" som försäljare brukade åka runt med och sades botade allt.

Även i dessa corona-tider läser man på nyhetsplats om hur d-vitamin ska kunna motverka sjukdomen.

Kosttillskottsbolagen idag tjänar extrema mängder på att sälja skit som folk tror på.
Hittar på att stress och träning sänker nivåer i kroppen, att maten är näringsfattig nu för tiden.
Grejen är den att om man har en god tarmhälsa och är ung så reglerar kroppen upptag och utsöndring i en perfekt balans.

Jag har själv gått på dessa bluffar och tagit skada både fysiskt och ekonomiskt av denna skit.
Citera
2020-12-31, 21:50
Bannlyst
Tack för ditt svar!

Givetvis är det lätt att gå på all reklam som matas mot oss som konsumenter och att råka med i skiten kan hända den bästa!

Men det sa någon som sa "det handlar inte om hur många gånger du blir nedslagen, utan om hur många gånger du ställer dig upp igen"

Givetvis är det en klyscha, men det finns en gnutta sanning i det talesättet.

Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Kosttillskottsbolagen idag tjänar extrema mängder på att sälja skit som folk tror på.
Hittar på att stress och träning sänker nivåer i kroppen, att maten är näringsfattig nu för tiden.
Grejen är den att om man har en god tarmhälsa och är ung så reglerar kroppen upptag och utsöndring i en perfekt balans.

Jag har själv gått på dessa bluffar och tagit skada både fysiskt och ekonomiskt av denna skit.
Senast redigerad av Varsamt 2020-12-31 kl. 21:57.
Citera
2021-02-10, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
HELGE och alla andra.

Har nyss tagit 240mg Mg ( 10 minuter sedan) extra ovanpå min vanliga 240mg och redan så får jag välbekanta sensationer i muskelavslappande effekt i hela kroppen.

Antagligen har jag bara tagit för låg dos under dessa 4 månader efter 1,5 år av högre doser.

Effekten påminner om att dricka 2 koppar kamomillte. Käken slappnar av och mellangärdet omgärdas av en skön varm avslappnad känsla. Ögonlocken känns tyngre och tiden liksom bromsade in lagom till en känsla av att man borde faktiskt gå och lägga sig efttersom inget annat spännande lockar längre i ett liv som är översköljt av information och ständiga småskaliga beslut.

Kalsongerna är fortfarande utan bromsspår. Till skillnad från Mgoxiden.

Tack och hejdå. Sängen väntar och en ny spännande dag väntar på mig...
Eventuellt flyttar jag till lappland för att rädda min överkänsliga själ, där jag kan mata ekorrar och stångas med individer som HELGE över internet.
Vem vet. Vad har man att förlora om man hoppar av ekorrhjulet ?

Vilket magnesiumtillskott använder du?

Har själv fått väldigt bra effekt av magnesium men det jag tagit har alltid varit oxid, och man får ju som sagt en jäkla diarré av det så det skulle vara intressant att testa nån annan typ.

Kör du på samma som TS, holistic?
Citera
2022-05-03, 20:43
Medlem
Scott Danielss avatar
Efter att ha läst denna tråd med alla positiva effekter så provade jag att köpa Magnesium i form av vanliga brustabletter med rekommendation om en tablett per dag upplöst i ett glas vatten som jag har testat på morgonen. Problemet är bara en skapligt laxerande effekt. Är det den bistra bieffekten bland alla positiva aspekter som tråden tar upp?
Citera
2022-05-05, 07:42
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Efter att ha läst denna tråd med alla positiva effekter så provade jag att köpa Magnesium i form av vanliga brustabletter med rekommendation om en tablett per dag upplöst i ett glas vatten som jag har testat på morgonen. Problemet är bara en skapligt laxerande effekt. Är det den bistra bieffekten bland alla positiva aspekter som tråden tar upp?

Det finns många trådar om magnesium här på Flashback, i dessa kan du läsa om olika sorters magnesium, bla om hur de påverkar kroppen. Billiga brustabletter ger ofta den effekten som du beskriver.
Det kan också vara värt att gå till en hälsokostbutik med kunnig personal.

Låt det ta lite tid att läsa in detta.
https://www.flashback.org/sok/Magnesium
Senast redigerad av trottwell 2022-05-05 kl. 07:44.
Citera
2023-12-01, 00:47
Medlem
Det är alltså Magnesium Glycinate som är totalt överlägsen gällande insomningsproblematik. Jag tittar rätt mycket på youtube shorts och det är ofta det dyker upp små shorts kring kosttillskott och där betonar de att det ska vara just glycinate varianten som gäller och inte vanlig magnesium. Har beställt en burk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in