Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Jag tycker nog att det är det. Kontakt- och uppmärksamhetssökande människor ser sin dag då en sådan där stor sak händer. De kan göra mycket för att få uppmärksamhet. Den faktorn skall inte underskattas. Man skall minnas att över 130 personer faktiskt har erkänt mordet.
Instämmer och här har vi ju uppgifter från både Skandia och ex-fru att SE ofta talade om mordet.
Det var uppenbarligen hans party-trick att få uppmärksamhet...
Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Så du tror på att han talade med LP? Hans lilla rush?
Vi har uppgiften från Rimborn där Lisbeth nämner exakt samma signalement för honom. Så, ja det är den enkla förklaringen.
Att ljuga om detta i rollen som GM är idioti.
Rushen tillstår jag är märklig att ingen nämnt... dock inte detsamma som att den aldrig inträffat.
Vi har uppgifterna om hur struligt det var med signalement och att polisen sprang iväg utan att ha gått något att gå på. Söderström ropar att "det får ni senare".
Vilket då rimmar bra med SE's påstådda orsak till varför han springer efter poliserna.
Att ljuga om denna språngmarsch som GM är också idioti...
För att dölja sin flykt som GM (Som TP påstår) är otroligt långsökt, men kanske den enda förklaringen man kan komma med?
Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Jag skall åter läsa dessa förhör. Man kan säkert med någon vinkel se det på det sätt du nämner, man kan också se det som att det finns sådant som SE visste som bara GM skulle kunna veta.
Nej, jag vill bestämt hävda att detta är lögn! Sprunget ur Lars Larssons dito för att sälja sin bok...
"Sett något som endast GM kan ha sett?"
Och här har vi uppgifter om att Lisbeth ser LJ inne inne i gränden med stirrande blick och bevisligen var han synlig från mordplatsen.
Vi ska väl inte ljuga ihop SE som GM här?
Men du verkar ha flera uppgifter som endast "GM kunde känna till"?
Låt höra hur säkra dessa är.
Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Som te x...vad? Han påstår ju att LP hade ett "behärskat lugn" på mordplatsen, vilket hon möjligen kan ha haft initialt innan hon börjat inse det fatala allvaret. Andra vittnesmål ger dock bilden av henne som snart skrikande, något hysterisk samt smått otrevlig.
[/quote]
Förstår att man vill fokusera på detta uttalande och sedan glömma och gömma andra uppgifter från SE.
Uttalande kan kanske spegla hans uppfattning om att Lisbeth ändå var "tillgänglig" vilket han la till där också, och/eller så är det detta han minns henne 3 år efter mordet?
Se SE's uppgifter i GT den 2/3 och jämför med övriga vittnesuppgifter.
https://imgur.com/a/xqUEEkY