2020-11-16, 11:30
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Jag tror givetvis inte att halva befolkningen hatar honom.
Märkligt att du då tar upp det i din argumentation.
2020-11-16, 11:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ärligt, när Trump började böla tänkte jag “lol gubben är fan bäst haha, skaffa popcorn!!”, men nu i efterhand känns det så här:

- Att demokraterna har fuskat så som Powell, Giuliani, Trump och co. indikerar är sjukt osannolikt.

- Att Powell, Giuliani och Trump går helt all in på ett sjukt kamekazi-scam som konstituerar en attack mot USAs demokrati verkar typ lika osannolikt.

Antingen fraudade demokraterna som vansinniga korrupta satanistdemoner, annars är Trump och co. satans hantlangare.

Jag ger varje möjlighet sannolikheten 0.5. Så jag har ingen åsikt. Jag knaprar bara mina popcorn.
Haha, då framstår ditt förra inlägg (riktat till mig) som extra kryptiskt.

Men det är klart att man bör beakta vad det är som ligger i potten här. Om Powell kommer med falska, tvärsäkra uttalanden i Fox etc. och inget redovisas vore ju det klart sinnessjukt.

Att någon kapat valet känns i så fall mer (!) sannolikt. Det återstår att se vem eller vilka, och varför.
2020-11-16, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det här är en väldigt befogad fråga:

"If Biden is President Elect why hasn’t Harris resigned from her Senate seat?"
Du får väl kolla på praxis från tidigare fall där en senator blivit vicepresident. När brukar de avgå? Hon tillträder ju inte sin nya post förrän i januari så det är ingen brådska vad jag kan förstå.
2020-11-16, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det där var rätt osammanhängande och svamligt, så du får ursäkta mig för att jag inte riktigt hänger med.
Men menar du att Trump et al trycker ut massa nonsens och misslyckade stämningar av rädsla för att ingen ska bry sig sen när dom kommer med storsläggan och bevisar organiserat valfusk?

Jag menar att det ser ut som att han tidigare har använt sig av strategin för att få MSM att skriva om det. Så när han byggt upp en publik ang valfusk kan det hända att den riktiga släggan kommer, svar ja. Hade man presenterat bevisen direkt hade MSM antagligen bara ignonerat det eller försökt snacka bort det som man gjorde med FISA men med FISA hade man också skapat en stor publik på detta sätt och de som inte tittade bort när sanningen lanserades fick se att Trump hade rätt och MSM, demokraterna & FBI hade fel.

På detta vis får dom folk att läsa om valfusk osv och det kommer bli svårt för msm att inte rapportera om det ifall starka bevis dyker upp. Precis som det kommer vara svårt för folk som skriker sig hesa om att inga bevis finns och att Biden vunnit att dra sina argument vidare om "kraken" nu släpps, är du med?
2020-11-16, 11:36
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Det här är en väldigt befogad fråga:

"If Biden is President Elect why hasn’t Harris resigned from her Senate seat?"

Kan det vara så att MSM har sålt ett falskt narrativ?

För att den nya senaten inte har tillträtt och Biden/Harris inte har svurits in än
2020-11-16, 11:39
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
För att den nya senaten inte har tillträtt och Biden/Harris inte har svurits in än

De kommer inte att sväras in heller
2020-11-16, 11:39
Medlem
Visst hade Trump stärkt lagar gällande valfusk genom åren? Minns något gällande skärpt straff gällande hacking t,ex

Någon som kan länka till källor?
2020-11-16, 11:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det intressanta med SCOTUS är att det bara behövs fyra av nio domare som vill ta upp en "writs of certiorari" för att ett överklagande ska tas upp för bedömning. Den s k "rule of four"-regeln.

Rule of four
https://en.wikipedia.org/wiki/Rule_of_four

Så om Trump har sex av nio domare på sin sida så kommer många av stämningarna som överklagas att garanterat att tas upp. Nu är det upp till Trumps legal team att föra fram bevisen på ett övertygande sätt. Har han jurister som Lin Wood och Sidney Powell anställda så kommer det bli åka av i december.

Ja, det stämmer. Jag tror dock personligen att Trump hellre ser en vinst i SCOTUS än i kongressen. Just för att rättvisa och inte politik avgjort ärendet.

Jag håller med dig. En SCOTUS-vinst tror jag definitivt han föredrar. Även om det inte ändrar särskilt mycket i sak gissar jag hur han får fyra år till så kommer amerikanska folket acceptera en SCOTUS-vinst framför en "politisk manöver".

Alla normala medborgare borde vilja ha ärliga vinster och förluster.

Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Inget nytt. Samma gamla vanliga anklagelser inklusive mot massmedia. Det ingår liksom att smutskasta trovärdiga medier från de opålitliga (alternativ)medierna. Att någon öht ska lita på dem förutsätter att det måste föreligga en misstro mot de professionella och pålitligare bolagen som AP och Reuters, exempelvis. Och givetvis också även "The Times".

Pålitliga bolagen?! Någonsin hört om Operation Mockingbird?

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Nu har Expressen justerat rubriken på deras huvudsida och bytt fokus till: Trumps vändning – drar tillbaka fuskanklagelser.

Någon kanske tyckte att den första rubriken var alldeles för magstark. I själva artikeln finns den gamla rubriken dock kvar. Det kanske inte går att ändra där i efterhand.

Jag går inte in på MSM. Vad stod det?

Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Du förstår visst inte att det är av stor vikt att man släpper uppgifter vid RÄTT tillfälle så att inte motståndarsidan inte kan få en fördel av det.

8 december: Då skall allt vara klart inför elektorskollegiet möte.

14 december. Man röstar om elektorer..och president

6 januari: Elektorsröster räknas. Kongressen röstar vb om president.

20 januari: En ny president skall installeras.

Idag är det 16 november. Det är alltså 22 dagar tills allt skall vara klart..

Det är 28 dagar tills elektorskollegiet samlas.

Det är LÅNGT kvar tills avgörandet skall ske. Jag är ingen åklagare/ advokat och kan inte säga vilken är den perfekta tiden för att släppa sina uppgifter.

Det är ju ändå i domstolarna som alla bevis bedöms..inte i media.

Bevisen. Bevisen! Var finns BEVISEN! Exakt, du har inte ett skit. Erkänn att Biden vann!! Dåre!

Citat:
Vad är det för smått galet med det?

Vänstern verkar ha vant sig med att media ska döma; därför ser vi alla dessa skrik om bevis hit och bevis dit. När Guilliani eller Sidney Powell sitter i Fox News rikstäckande amerikansk TV och säger "vi har bevis, jag säger inget jag inte har bevis för - men vi kommer att presentera bevis senare" så tror vänstern att dom ljuger för det finns inga "bevis" postade på Twitter i den senaste tweeten.

Vi kommer efter dom här rättsprocesserna vakna upp till en annan värld; en värld som inte styrs av sociala-media-jättarna, inte styrs av Google, och definitivt inte styrs av media. Den kommer att styras av amerikanska republikanska politiker - of by and for "We the people".

Det kommer här hemma betyda att vi här hemma i vassallstaten måste ändra vårt styrelseskick också för vi kan inte ha kvar Deep State här, om den försvinner från USA. Arbetet med att få bort den djupa staten kommer att fortsätta med samma tre föregångsländer som vi sett prov på hittills. USA, Ryssland och Kina. Trump, Xi Jinping och Putin arbetar envetet med att ta kontroll över sina respektive länder.

När Trump blir kvar i vita huset kommer vänsterliberala företag inom Big-Tech att få sitt eget helvete. Och vänsterdebattörer och vänstermedia kommer få lära sig att shaming-argument publicerade på socialmedia eller de-platforming inte kommer att ändra den politiska inriktningen.

Vi ser även prov på shaming-argument i den här tråden. Runk-Rudy och alkoholism. Så jävla lågt, och jämfört med den kampanj som media nu driver med total blackout om hur saker egentligen ligger till så är ju varken social-media-bolagen, media eller vänstern i stort inte i någon position att moralisera.

Trump-teamet kommer att ta hem detta; jag ser dock inte en chans i helvetet att media kommer att kunna rätta upp sitt opinionsbildningsmässiga harakiri.

Det ska bli skönt att andas frisk luft igen. Efter två decennier med rent kvävande propaganda från opinionsbildningsmedia.

Det är väl snarare tre decennier av propaganda, minst. Lilla Saltsjöbadsavtalet kom väl i början av 90-talet. En kross av vänsterextrema sociala medier, kulturmarxistiska MSM hade så klart påverkat även i Europa. Framför allt tror jag att om Trump städar upp korruptionen i USA så kommer folk få upp ögonen på det i Europa också och krav kommer komma på städning även här. Det kommer komma en konservativ våg som kommer styra Europa kommande decennierna, kanske sekel.
2020-11-16, 11:42
Avstängd
Joe Bidens kampanjchef i Texas arresterad för valfusk: https://thepointnews.uk/2020/11/15/biden-campaign-director-arrested-for-electoral-fraud/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Bevis är inte bevis och riggade val är inte valfusk. Målstolparna är flyttade så pass nära varandra att ett vakuum kan upprätthållas.
Ingen aning om vad du siktar till med bevis. Men den här Youtube-snubben förklarade ganska bra och tydligt hur demokraterna hade förhandriggat valet till sin fördel. Och det hela låt ganska trovärdigt.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror sanningen är simplare än vad folk tror, Trump är en dålig förlorare som anser att hans supporters är lättlurade fårskallar som han kan lura på pengar.

Hans insamling av pengar går till en majoritet till att betala av kampanjskulderna trots allt
Vad skulle pengarna gå till istället menar du?

https://www.friatider.se/joe-bidens-cancerbluff-insamlade-pengarna-gick-till-arvoden-noll-till-forskning

Biden och demokraterna betalade för att släppa ut antifaterrorister. Dvs dom ville att det skulle bli upplopp.
2020-11-16, 11:47
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
3. Valdeltagandet i Michigan var helt enormt. Det var riktigt högt, mycket högre än i någon annan stat, och Biden vann denna staten stort. Michigan var en av de viktiga swingstater som Biden behövde för att vinna. Varför skulle så många fler ha röstat i denna stat? Jag misstänker att Biden har fått en massa ogiltiga röster i denna stat.

Michigan hade en ökning av totalt antal röster med ~13% vilket inte är den största procentuella ökningen. Arizona med nästan 30% och Georgia ca 22% slår Michigan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in