Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Haha.
Och här försöker man hålla en sansad ton. Som sagt — jag känner mig säker på att Powell sitter på material som kastar om allting på ett bräde. Biden har som bekant inte vunnit något. Trump har varken gett upp eller inlett någon överlämning. Om det här drar ut på tiden kan vad som helst hända. Även i december blir det spännande. Vad händer vid elektorsomröstningen? Ska kongressen rösta i stället? Osv. Osv. Det är mer som står på spel än valresultatet som sådant. Någon får öppna en ny tråd om valfusket visar sig överspelat.
Ärligt, när Trump började böla tänkte jag “lol gubben är fan bäst haha, skaffa popcorn!!”, men nu i efterhand känns det så här:
- Att demokraterna har fuskat så som Powell, Giuliani, Trump och co. indikerar är sjukt osannolikt.
- Att Powell, Giuliani och Trump går helt all in på ett sjukt kamekazi-scam som konstituerar en attack mot USAs demokrati verkar typ lika osannolikt.
Antingen fraudade demokraterna som vansinniga korrupta satanistdemoner, annars är Trump och co. satans hantlangare.
Jag ger varje möjlighet sannolikheten 0.5. Så jag har ingen åsikt. Jag knaprar bara mina popcorn.