2020-11-16, 11:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Jag kommer från samma intresse, och jag säger dra åt helvete. Giuliani kommer pressa din hjälte Joseph “Peder” Biden och co. rakt ner i helvete! Q.E.D
Haha.

Och här försöker man hålla en sansad ton. Som sagt — jag känner mig säker på att Powell sitter på material som kastar om allting på ett bräde. Biden har som bekant inte vunnit något. Trump har varken gett upp eller inlett någon överlämning. Om det här drar ut på tiden kan vad som helst hända. Även i december blir det spännande. Vad händer vid elektorsomröstningen? Ska kongressen rösta i stället? Osv. Osv. Det är mer som står på spel än valresultatet som sådant. Någon får öppna en ny tråd om valfusket visar sig överspelat.
2020-11-16, 11:06
Medlem
Till alla er som påstår att det inte finns några bevis för valfusk, bara en massa människor som säger att de har sett saker. Om inte vittnesmål räknas som bevis för er, vad för några bevis hade ni tänkt er att vi skulle presentera?

Förklara hur ett trovärdigt bevis skulle se ut? Vill ni se ett klipp där de mäktigaste demokraterna sitter och erkänner att de har fuskat i valet?

Det finns mängder av vittnesmål. Det har hittats röster av människor som inte lever. Valobservatörer har inte fått komma in i de vallokaler i stater som var viktiga.

Det jag tycker är konstigt är att ni alla erkänner att valfusk alltid sker i viss utsträckning. Men ni kan absolut inte tänka er att det har skett i en större utsträckning i detta valet, där det handlade om en politiker som är riktigt hatad av halva befolkningen.

Det är närmast omöjligt att bevisa att ett omfattande valfusk har ägt rum, rakt upp och ner. Det handlar om mer än 100 miljoner röster, och det krävs givetvis tusentals människor för att gå igenom alla dessa röster. Det är väldigt många människor att lita på. Därför utgår man oftast efter saker som tydligt tyder på valfusk, och i detta valet finns det massor av sådana saker. Jag ska lista några av dem.

1. Florida och Ohio har alltid varit de stater som har visat på ett ungefär hur människor i swingstaterna röstar. Trump vann båda dessa stater tydligt, men förlorade alla de andra swingstaterna, som han dessutom vann 2016.

2. De swingstater som Trump ska ha förlorat, slutade helt plötsligt räkna rösterna när Trump ledde, och de tog väldigt lång tid på sig att räkna. Detta är väldigt märkligt då de har mycket färre röster att räkna än Florida och Texas, som var färdiga i tid. Jag tror att vissa människor som räknade rösterna i dessa stater, ville ta reda på vilka stater Biden behövde vinna innan de kunde fortsätta, och därefter la de till en massa röster till Biden.

3. Valdeltagandet i Michigan var helt enormt. Det var riktigt högt, mycket högre än i någon annan stat, och Biden vann denna staten stort. Michigan var en av de viktiga swingstater som Biden behövde för att vinna. Varför skulle så många fler ha röstat i denna stat? Jag misstänker att Biden har fått en massa ogiltiga röster i denna stat.

4. Flera lådor hittades, med 150 000 röster endast för Biden. Det finns inga områden där exakt varenda en röstar på samma kandidat. Visst, väldigt få republikaner röstade via post, men givetvis har det funnits en del som har gjort det. När det då dyker upp så många röster enbart för Biden, i rad, är detta givetvis misstänksamt.

5. Valobservatörer fick inte komma in i de vallokaler som låg i de stater som misstänks för fusk. Om man inte har någonting att dölja, så låter man observatörerna komma in. Detta är extremt misstänksamt.

Det finns saker som är svåra att bevisa, men som ändå är ganska uppenbara för alla som tänker lite utanför boxen. JFK och Martin Luther King var båda två emot de vi idag kallar för "globalister", dvs det militära komplexet osv. De blev båda två mördade. Även om det aldrig har kunnat bevisas, är många ändå ganska eniga om att CIA (en del av the deep state) låg bakom dessa mord.

Donald Trump är precis som dessa två, också emot krigsmaskinen. Han vill inte ha fler krig, och han har kraftigt stört globalisternas planer. Det faktum att han inte har blivit mördad förvånar mig faktiskt, och om han fortsätter att på något sätt störa dem, via media, kan han mycket väl bli det.

De människor som är emot Trump är samma människor som ljög om att det fanns massförstörelsevapen i Irak, så att militären kunde gå in och lägga beslag på deras naturresurser. De gjorde samma sak i Libyen, och försökte göra det i Syrien. Detta är psykopater, som vill ta över allt. Om de är kapabla till denna typ av ondska, som har lett till att hundratusentals oskyldiga människor har dött, tror ni då inte att de är kapabla till att fuska i ett val för att få bort den politiker som stör deras planer?
2020-11-16, 11:16
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Haha.

Och här försöker man hålla en sansad ton. Som sagt — jag känner mig säker på att Powell sitter på material som kastar om allting på ett bräde. Biden har som bekant inte vunnit något. Trump har varken gett upp eller inlett någon överlämning. Om det här drar ut på tiden kan vad som helst hända. Även i december blir det spännande. Vad händer vid elektorsomröstningen? Ska kongressen rösta i stället? Osv. Osv. Det är mer som står på spel än valresultatet som sådant. Någon får öppna en ny tråd om valfusket visar sig överspelat.

Ärligt, när Trump började böla tänkte jag “lol gubben är fan bäst haha, skaffa popcorn!!”, men nu i efterhand känns det så här:

- Att demokraterna har fuskat så som Powell, Giuliani, Trump och co. indikerar är sjukt osannolikt.

- Att Powell, Giuliani och Trump går helt all in på ett sjukt kamekazi-scam som konstituerar en attack mot USAs demokrati verkar typ lika osannolikt.

Antingen fraudade demokraterna som vansinniga korrupta satanistdemoner, annars är Trump och co. satans hantlangare.

Jag ger varje möjlighet sannolikheten 0.5. Så jag har ingen åsikt. Jag knaprar bara mina popcorn.
2020-11-16, 11:17
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Tack för att du tog dig tid för detta inlägg, det gjorde min dag och kommer troligen att göra hela min vecka, men tyvärr är ju det du refererar till samma kvalité som vi dagligen matas med i denna tråd.

Taktiken verkar ha varit "spärreld med hagelbrakare": har vi tur så träffar något av alla haglen någonting.
Tipstelefoner dit folk får höra av sig, stora volymer med vittnesmål som med sin blotta mängd ska utgöra bevis i dig själv ("vi har 200 sidor med namn på vittnen"), bomba domstolarna. Det osar desperation.

Men nu ska man tydligen "unleash the Kraken". Demokratin ska skakas i sina grundvalar, the Deep State kläs av. Ålrajt. Varför väntade man inte på det då, utan mörsade på med rena stolligheter fram tills dess?

Jag förhåller mig ganska skeptisk.
2020-11-16, 11:19
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Saker som talar emot valfusk:
* Valresultatet i stort var inte oväntat. Opinionsundersökningar har placerat Biden före Trump konsekvent. Trumps approval ratings har legat på runt 40% eller lägre hela tiden. För en konspirationsteoretiker är det såklart inte pålitligt med sådana polls, men men.

Opinionsundersökningar visade en falsk bild av verkligheten, vilket omkulkastar Trumps approval ratings, och bör istället ses som en del av den psykologiska påverkans-kampanjen.
2020-11-16, 11:20
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men ni kan absolut inte tänka er att det har skett i en större utsträckning i detta valet, där det handlade om en politiker som är riktigt hatad av halva befolkningen.
Hade påståendet varit sant hade valfusk inte varit nödvändigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
JFK och Martin Luther King var båda två emot de vi idag kallar för "globalister", dvs det militära komplexet osv.
MLK var kontrollerad opposition.
Senast redigerad av Fittahora 2020-11-16 kl. 11:23.
2020-11-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Taktiken verkar ha varit "spärreld med hagelbrakare": har vi tur så träffar något av alla haglen någonting.
Tipstelefoner dit folk får höra av sig, stora volymer med vittnesmål som med sin blotta mängd ska utgöra bevis i dig själv ("vi har 200 sidor med namn på vittnen"), bomba domstolarna. Det osar desperation.

Men nu ska man tydligen "unleash the Kraken". Demokratin ska skakas i sina grundvalar, the Deep State kläs av. Ålrajt. Varför väntade man inte på det då, utan mörsade på med rena stolligheter fram tills dess?

Jag förhåller mig ganska skeptisk.
Varför skrek Trump om Häxjakt och inte specificera varför. Var det ett sätt att få Media att skriva om Trump iom att allt dom skriver om han måste vara negativt? Resultatet blev att när FISA rapporten sen släpptes så hade Trump redan skapat en publik för det?

Varför skrev Trump en tweet som msm direkt kunde ge exponering till som dom mena på visa att Trump erkänner Biden som vinnare för att sen direkt efter säga att man inte ger upp, skapade man sig en publik genom msm?

Trycker man nu ut massa bevis för att få MSM och andra att prata om detta så att det blir svårt att helt plötsligt bli tyst eller låtsas att man inte visste när "kraken" släppts?

Ser det inte alls som en omöjlighet att det är en del av strategin och det som utspelar sig just nu är väldigt likt hur det såg ut när Trump hade samarbetat med ryssarna men vi vet ju alla att Trump gick vinnande ur den häxjakten. (alla utom mrarthur men han ska få sina bevis så snart han förklarat hur det förändrar hans bild på det hela)
2020-11-16, 11:25
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror sanningen är simplare än vad folk tror, Trump är en dålig förlorare som anser att hans supporters är lättlurade fårskallar som han kan lura på pengar.

Hans insamling av pengar går till en majoritet till att betala av kampanjskulderna trots allt

Jag skiter i Vad motivationen är. Om han underminerar folks tillit till demokratin som institution för att fixa privatekonomin lite, så håller han och hans gäng på att attackera USA. Jag håller det för osannolikt. Fast tycker också att alternativet är osannolikt.

Har en teori som gör alla parter till goodguys, men den är lite foliehattig och börjar med en kritisk händelse, en attack från Rusland mot Obamaadministrationen.
2020-11-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Hade påståendet varit sant hade valfusk inte varit nödvändigt.
Jag tror givetvis inte att halva befolkningen hatar honom. Men många gör det pga media. Dessutom kan du vinna ett val i USA trots att du inte får flest röster totalt. Så jo, även om han är hatad av halva befolkningen, så kan valfusk fortfarande vara nödvändigt. Det är därför misstankarna riktas mot Pennsylvania, Wisconsin, Michigan och Georgia. Inte Kalifornien, New York eller Washington, då jag vet att Trump förlorade dessa stater.
2020-11-16, 11:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det här är en väldigt befogad fråga:

"If Biden is President Elect why hasn’t Harris resigned from her Senate seat?"

Kan det vara så att MSM har sålt ett falskt narrativ?
2020-11-16, 11:29
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Nej, precis. Därför behövdes och användes inte fusk.
Så du anser att Bidens 100k+ (var det 158k?) röster i rad är statistiskt möjligt utan fusk?

Skulle gärna veta vad sannolikheten är att en kandidat får 100.000 röster i rad.
2020-11-16, 11:30
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Varför skrek Trump om Häxjakt och inte specificera varför. Var det ett sätt att få Media att skriva om Trump iom att allt dom skriver om han måste vara negativt? Resultatet blev att när FISA rapporten sen släpptes så hade Trump redan skapat en publik för det?

Varför skrev Trump en tweet som msm direkt kunde ge exponering till som dom mena på visa att Trump erkänner Biden som vinnare för att sen direkt efter säga att man inte ger upp, skapade man sig en publik genom msm?

Trycker man nu ut massa bevis för att få MSM och andra att prata om detta så att det blir svårt att helt plötsligt bli tyst eller låtsas att man inte visste när "kraken" släppts?

Ser det inte alls som en omöjlighet att det är en del av strategin och det som utspelar sig just nu är väldigt likt hur det såg ut när Trump hade samarbetat med ryssarna men vi vet ju alla att Trump gick vinnande ur den häxjakten. (alla utom mrarthur men han ska få sina bevis så snart han förklarat hur det förändrar hans bild på det hela)

Det där var rätt osammanhängande och svamligt, så du får ursäkta mig för att jag inte riktigt hänger med.
Men menar du att Trump et al trycker ut massa nonsens och misslyckade stämningar av rädsla för att ingen ska bry sig sen när dom kommer med storsläggan och bevisar organiserat valfusk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in