Citat:

Ursprungligen postat av 
Konfucius2

Kolla in en video från youtube som handla om:
”Battle of the sexes” Den skildrar den legendariska tennismatchen mellan rättvisekämpen Billie Jean King och mediadomptören Bobby Riggs. Under den spexiga ytan var det ett möte på blodigt allvar, med makt att lyfta eller stjälpa 1970-talets kvinnorörelse.
Billie Jean King var vid tillfället en av världens bästa tennisspelare, en 29-åring från Kalifornien som hade vunnit Wimbledon fem gånger. Hennes motståndare Bobby Riggs, då 55, var en före detta elitspelare . Billie vann den matchen... 
Dock hade Bobby tidigare spöat topprankade tennisspelare, finns ryckte om att han la sig.
Hur som helst, inom vilka sporter i dagsläget kan kvinnor mäta sig mot män? 
Hästsport tänker jag på, men mer...

r där kvi
Rent generellt brukar män vara fysiskt något starkare än kvinnor. Undantag finns så klart. Men jag kan tänka mig att det finns många sporter där kvinnor kan tävla med männen med rättvisa villkor. T.ex. hästsport, skytte, curling, även bilsport, för att nämna några. Finns nog flera typer av sporter om man börjar tänka efter.
 Men att tävla i sporter som är mycket fysiska så har nog männen en viss fördel, t.ex. brottning, hockey, rugby, tyngdlyftning osv.  
Men däremot så finns det möjligheter att ha 50/50 blandning av män och kvinnor i båda lagen i många sporter, t.ex. volleyboll, tennis och många fler sporter. Sådant skulle man vilja se mer av.