2020-11-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbon
Dröm vidare, vi har precis påbörjat andra vågen.
Det är ingen dröm utan jag redovisade bara helt sonika vad befintlig statistik påvisar för tillfället map på IVA, som i sin tur indikerar hur allvarlig våg nr 2 är/blir.

Med all respekt för din expertis, men din personliga prognos om att vi "precis påbörjat andra vågen" är otroligt ointressant och tillför absolut ingenting.
Citera
2020-11-16, 11:04
Medlem
Kinesiska forskare varnar för att 22,5 % av män som insjuknar i Covid19 utvecklar akut testikelinflammation.

Källa:https://www.thailandmedical.news/news/sars-cov-2-news-ultrasound-diagnostic-imaging-shows-that-sars-cov-2-causes-acute-testicular-infectio n-in-a-high-proportion-of-male-covid-19-patients

Detta har forskare varnat för redan i våras. Inte ett ord i svensk press. Frågan är vilka konsekvenser detta kan komma att få. FHM vet såklart om dessa varningar, men pengarna först hos myndigheter och svenska folket som bara tänker på sig själva, som det skrivs om i dagens kulturdebatt i DN.
Citera
2020-11-16, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Inte pga restriktioner utan för att resurserna att provta folk saknas.

Vad har provtagning med restaurangernas besök att göra?
Citera
2020-11-16, 11:08
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saundra
Du glömde läsa detta:
The symptomatic re-infection occurred after an interval of 185 days, despite the development of an effective humoral immune response following symptomatic primary infection.

Finns ingen immunitet.

Har du en länk till artikeln du citerar?

Om det verifieras så lär det ej dröja länge innan de inklippta hiv sekvenserna snart är på tapeten igen ......
Citera
2020-11-16, 11:08
Moderator
Sun Rulers avatar
Tyskland visar vägen åter igen:

Citat:
Merkel pushes for tougher contact restrictions and school rules in coronavirus fight
Citat:
Chancellor Angela Merkel will on Monday push for tougher curbs including masks in all schools, smaller class sizes and drastic limits on contacts to bring down coronavirus infections in Germany.
https://www.thelocal.de/20201116/merkel-eyes-schools-contacts-in-tougher-virus-curbs-push
Tyskland skall minska klassernas storlek och införa munskydd i skolan.
Citera
2020-11-16, 11:09
Medlem
Har sagt det förr men det är intressant att IVA inte skjuter i höjden likt vi såg under våren. Det är naturligtvis väldigt glädjande. Det stora problemet är fortsatt äldreomsorgen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
EN person som du anger ifrån EN källa. Vakna.

Läs igenom denna tråd så får du många exempel på folk som fått svårare återinfektion än förstainfektionen:
(FB) Coronatillfrisknade löper ökad risk för ännu svårare symtom vid återinfektion
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Förslagsvis läser du mitt inlägg en gång till och kontemplerar över de data som finns. Hur du väljer att tolka dem är upp till dig och din personlighet. Jag meddelar bara rent objektivt att det finns positiva tecken. Länkarna har du ju själv postat och finns i citat i mitt inlägg.
Det är upp till dig att övertyga mig. Du har hittills misslyckat. Om du ska lyckas behöver du anstränga dig bättre.

Jag väljer att avrunda ditt inlägg till rappakalja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Har påbörjats
Virusdetektivernas främsta misstänkta är katter och minkar, som visat sig vara extra känsliga för coronaviruset. Men de kommer även att undersöka tvättbjörnar, rävar och hjortar.

Forskarna ska också gå igenom sjukhusjournaler i Wuhan för att ta reda på om viruset spreds i området före december 2019. De ska även intervjua de första personerna som konstaterades sjuka i coronaviruset i Wuhan. Delar av det arbetet ska redan vara påbörjat, enligt Nature.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/56nnoz/nya-coronadraget-fran-who-kallar-in-virusdetektiver
Lycka till. Viruset är skapat i ett labb. Wuhan har två sådana labb. Fladdermmössen är hundratals mil därifrån.
Citera
2020-11-16, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Kinesiska forskare varnar för att 22,5 % av män som insjuknar i Covid19 utvecklar akut testikelinflammation.

Hmm.

Detta kan fan förklara varför jag hade ont i min testikel samtidigt som jag hade Corona.

Se på fan.
Citera
2020-11-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Dessutom vill man väl hålla IVA platser lediga så kanske hårdare bedömning för att få en av de eftertraktade platserna? Sjukhusen vet ju att våg 2 växer som en tsunami o vill väl ha ledigt för yngre sjuka? Mycket lättare neka IVA än avbryta IVA...

Så håller med om att IVA kan vara en dålig mätare på utvecklingen.

Fast om takten avtar så är det ändå ett positivt tecken.

Ökningen och även nyinskrivna verkar avta på IVA.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen
Citera
2020-11-16, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Hmm.

Detta kan fan förklara varför jag hade ont i min testikel samtidigt som jag hade Corona.

Se på fan.
Skall väl finnas många ACE2 där om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in