2020-11-16, 00:44
Medlem
Här haft planer på åka utomlands och vill helst köra bil. Har dock ingen egen och kan inte låna heller.

Kollade på att hyra och det gick fan på 1000kr per dag, helt absurt och inget jag tänker betala.

Messa om mm väl bar göra en längre tid och då för några tusen per månad. Okej pris men behöver inte hyra mer än 1-2veckor.

Finns det några bra alternativ för mig? Några hundra per dag kan jag tänka mig betala ,inte mer.

Planerar köra till Italien eller bara rundresa i Sverige och norge.
Körsträcka totalt lär bli 250-500mil.
Citera
2020-11-16, 00:54
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont
Här haft planer på åka utomlands och vill helst köra bil. Har dock ingen egen och kan inte låna heller.

Kollade på att hyra och det gick fan på 1000kr per dag, helt absurt och inget jag tänker betala.

Messa om mm väl bar göra en längre tid och då för några tusen per månad. Okej pris men behöver inte hyra mer än 1-2veckor.

Finns det några bra alternativ för mig? Några hundra per dag kan jag tänka mig betala ,inte mer.

Är du medveten om att det är en pågående pandemi?
Citera
2020-11-16, 01:38
Medlem
Bonnatorps avatar
Hertz har ganska hyggliga priser för 1-2 veckor vill jag minnas.
Citera
2020-11-16, 02:35
Bannlyst
Hyr på en bensinmack då. Finns fina bilar du kan få där för under tusenlappen, dock krävs tillstånd från macken för utlandskörning. Kanske dags att göra sig av med stoltheten och inte gå till den flashiga uthyrningsfirman?
Citera
2020-11-16, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandont

Citat:
Ursprungligen postat av ZecilieChalou
Är du medveten om att det är en pågående pandemi?

Ja som ovanstående....

Är du klar över den pågående pandemin och de restriktioner och rekommendationer som gäller i Sverige och de det kommer att handla om....? Det vettigaste är väl att helt avstå alla inte helt nödvändiga resor både inom och i synnerhet utom landet, till klartecken att det är ok igen kommer.
Citera
2020-11-16, 10:55
Medlem
WhoreassEngdahls avatar
https://www.rent-a-wreck.se/
Citera
2020-11-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoreassEngdahl
https://www.rent-a-wreck.se/
Verkar ju vettigga!

Ett par tips är att du får inte köra med dubbdäck genom Tyskland.
Du måste ha snökedjor med - men inte på - i Österrike och Schweitz.
Tullen kollar att du har kedjor - men inte att de passar - december t o m april.
Jag hade samma kedjor till 3 olika bilar med olika däckdimension - men de fanns att visa upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in