2020-11-16, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Med tanke på krypto-opplegget i trusselbrev er det stor sannsynlighet for at GM viste om TH's møter med kryptomannen.

At TH fikk noe kjennskap til kryptovalutta = TH kunne betale løsepenger uten å gå til politiet / TH viste om noen som kunne hjelpe han med å betale løsepenger = økte sjansene for utbataling av løsepenger til GM

Fra media:
-RU møtte TH på Futurum flere ganger for å få TH med på innvistering i krypto-fabrikk
-RU dro uanmeldt tilbake flere ganger
-RU skrøt på forum om disse møtene
-TH nevnte RU for politiet like etter hendelsen

Ulike løsninger (hypoteseuavhengige)

1. TH og RU samarbeidet
2. TH lurte RU med på plott
3. Det var RU selv som lurte AEH med på et plott mot TH
4. GM leste RU's innlegg på forum
5. Noen på Futurum fikk med seg møtene (GM arbeidet med TH)
...

Det är väl inte så konstigt att TH vägrade betala från början, då han nyss suttit och diskuterat
kryptovaluta med RU ... Han ville självfallet inte ha med den formen av betalning att göra:
1. Det vore att peka ut sig själv som misstänkt och skulle leda polisens arbete på fel spår.
2. Därtill avrådde polisen honom att betala.

Därför tror jag inte att TH står bakom ogärningen. Hur dum får man då vara (i så fall)?
Det är en av orsakrna till att jag inte tror TH är GM, utom mina allmänna intryck av TH.

Jeg tror i alle fall ikke at TH stolte på RU til å delta utføre noe. TH er en intelligent og skarp forretningsmann med mange års trening. RU er en wannabe
Citera
2020-11-16, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
En travel sjef for store konsern og som investerer vil jeg tro kan få unge lovende eller bare lovende på døren. Hvordan skulle en sjef med tusen baller i luften, møter, reiser få gjennomført sin travle hverdag om de som lystet gikk inn fra gaten og rett inn på hans kontor. Det ville vært kaos, fare for at utenforstående sto på kontoret og hørte ting ingen skulle vite om. Eks Røkke sin dør på vid gap rett fra gaten. Synes du det er logisk.

De siler tilgang

Er TH sjef for store konsern?

Du bruker unødvendig mange ord for å konstatere at du ikke har kjennskap til TH, og ergo har du ikke noe grunnlag for å uttale deg om hvor enkelt det er for folk i kretsen rundt han og familien å tilgang til han.

De få milliardærene jeg kjenner er som natt og dag når det kommer til slikt, samme gjelder barna.
Citera
2020-11-16, 10:06
Medlem
Citat:
En travel sjef for store konsern og som investerer vil jeg tro kan få unge lovende eller bare lovende på døren. Hvordan skulle en sjef med tusen baller i luften, møter, reiser få gjennomført sin travle hverdag om de som lystet gikk inn fra gaten og rett inn på hans kontor. Det ville vært kaos, fare for at utenforstående sto på kontoret og hørte ting ingen skulle vite om. Eks Røkke sin dør på vid gap rett fra gaten. Synes du det er logisk.

De siler tilgang
Husk at sønnen anbefalte ru. Det er ikke helt røyk uten ild dette. Derfor tror jeg sønnen har en eller annen rolle i opplegget, men iscenesatt av th. Hvis dette er så proft utført som politiet hevdet, vil endring av tidspunktet for kidnapping/drap være avgjørende. I motsatt fall avhenger alt av at kidnappingssporet holder vann. En teori med th som gm er at han drepte aeh rett etter samtale med mb oppe, slepte henne ned trappa og overlot åstedet til mgm, dro til futurum. Mgm ringte tre sekunder til datter, sendte sms om utsatt hyttetur og ringte teh for å simulere at aeh var i live da th dro. Alibiet for th er spikret. Spørsmålet er hvem som befant seg i bolig en hel time og staget åstedet. Det må være en nærstående eller kald fisk som vet ingen ankommer bolig uanmeldt. Blodvask med husets vaskebøtte tilsier familiær gm eller at han er uproff og ikke regnet med søl. Alternativt utilsikret, men det er godt gjort å vaske uten fotspor el. Telefonbevegelsen trenger ikke være gjerningstidspunktet, men at mgm mistet den på gulvet i stresset. Trenger ikke bli skadet av dette. Selv om th ikke er gm er opplysninger om nabo på ferie, jobbrutiner ol så påfallende at det er vanskelig å se at noen andre kan ha slik informasjon.
Citera
2020-11-16, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten

Du bruker unødvendig mange ord for å konstatere at du ikke har kjennskap til TH, og ergo har du ikke noe grunnlag for å uttale deg om hvor enkelt det er for folk i kretsen rundt han og familien å tilgang til han.

De få milliardærene jeg kjenner er som natt og dag når det kommer til slikt, samme gjelder barna.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannen-onsket-hagen-investeringer/72453961
Citera
2020-11-16, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannen-onsket-hagen-investeringer/72453961

Ja?
Citera
2020-11-16, 10:15
Medlem
Citat:

Tull. Det er ikke kretsen og familie. Jeg har aldri skrevet familie og kretsen. Men tilfeldige spirrivipper som står i hovedinngangen på jobben og ønsker penger til ideene sine. Får de komme inn så har de fått lov.
Citera
2020-11-16, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Husk at sønnen anbefalte ru. Det er ikke helt røyk uten ild dette. Derfor tror jeg sønnen har en eller annen rolle i opplegget, men iscenesatt av th. Hvis dette er så proft utført som politiet hevdet, vil endring av tidspunktet for kidnapping/drap være avgjørende. I motsatt fall avhenger alt av at kidnappingssporet holder vann. En teori med th som gm er at han drepte aeh rett etter samtale med mb oppe, slepte henne ned trappa og overlot åstedet til mgm, dro til futurum. Mgm ringte tre sekunder til datter, sendte sms om utsatt hyttetur og ringte teh for å simulere at aeh var i live da th dro. Alibiet for th er spikret. Spørsmålet er hvem som befant seg i bolig en hel time og staget åstedet. Det må være en nærstående eller kald fisk som vet ingen ankommer bolig uanmeldt. Blodvask med husets vaskebøtte tilsier familiær gm eller at han er uproff og ikke regnet med søl. Alternativt utilsikret, men det er godt gjort å vaske uten fotspor el. Telefonbevegelsen trenger ikke være gjerningstidspunktet, men at mgm mistet den på gulvet i stresset. Trenger ikke bli skadet av dette. Selv om th ikke er gm er opplysninger om nabo på ferie, jobbrutiner ol så påfallende at det er vanskelig å se at noen andre kan ha slik informasjon.

Jo det kan godt være hendelsesforløpet. Men jeg tror at TH ville ha avvist RU om han ikke var interessert. etter et par møter. Her beskriver du at han er interessert, men ikke av samme grunn som RU tror altså .masse penger til krypto fabrikk.
Citera
2020-11-16, 10:29
Medlem
Citat:
Tull. Det er ikke kretsen og familie. Jeg har aldri skrevet familie og kretsen. Men tilfeldige spirrivipper som står i hovedinngangen på jobben og ønsker penger til ideene sine. Får de komme inn så har de fått lov.

Er det noen som har sagt at han ikke har fått lov til å komme inn? Ellers så er det jo via sønnen til TH at RU har fått tilgang.

Hvorfor har du så stort behov for å opptre bastant om noe du ikke har noe kunnskap om?
Citera
2020-11-16, 10:33
Medlem
Citat:
Ja?

Artikkelen bekrefter at det har vært et uformelt miljø, et åpent kontorlandskap, uten streng adgangskontroll.
Citera
2020-11-16, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
att gå till en advokat först handlar om att be om råd och få hjälp för att kontakta polisen, för om det hade varit en kidnappning där TH inte låg bakom och han ville ha AEH-hem skulle en advokat både kunna hjälpa till med kontakt med polisen men också ovanför kidnapparna ...
Istället är polisen det första han tänker på, inte RU eller att hitta rätt sätt att göra saker, ring polisen

RU var så långt man vet nämnt av TH i början på grund av krypto, inte som en möjlig kidnappare eller?

Ja så kan man se det också -

Jag fick uppfattningen att TH nämnde RU därför att RU kunde ligga bakom händelsen, som då trodde vara kidnapping.
Citera
2020-11-16, 10:45
Medlem
Citat:
Jeg tror i alle fall ikke at TH stolte på RU til å delta utføre noe. TH er en intelligent og skarp forretningsmann med mange års trening. RU er en wannabe

Just så ... Jag tror aldrig att TH skulle dra in RU i en sådan handling!
(Ingen handling alls),
Citera
2020-11-16, 10:47
Medlem
Slettsnokens avatar
De to første hendelsene på AE’s telefon etter lønnssamtalen kan ikke være foretatt av AE.

1. Anrop 0906 til eldstedatter ble avbrutt etter 3 sek, AE ville ringt opp igjen - ikke AE.

2. Sms 0910 til eldstedatter om utsatt hyttetur henger ikke på greip - ikke AE

Dermed ble heller ikke 0914 samtalen foretatt av AE, ergo er minst sønnen involvert av barna.

Jeg tror som kjent at TH og alle barna hadde en rolle etter en for alle, alle for en prinsippet.

Edit: TH angrep trolig AE innenfor samme minutt som hun avsluttet samtalen med lønn 0856, samtidig som bilen kom til S4.

Anropet til eldstedatter ble foretatt etter planen nøyaktig 10 minutter etter angrepet, etter at TH hadde forlatt S4. Planen var trolig 6 minutter forsinket som følge av lønnssamtalen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-16 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in