2020-11-16, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
att gå till en advokat först handlar om att be om råd och få hjälp för att kontakta polisen, för om det hade varit en kidnappning där TH inte låg bakom och han ville ha AEH-hem skulle en advokat både kunna hjälpa till med kontakt med polisen men också ovanför kidnapparna ...
Istället är polisen det första han tänker på, inte RU eller att hitta rätt sätt att göra saker, ring polisen

RU var så långt man vet nämnt av TH i början på grund av krypto, inte som en möjlig kidnappare eller?

- Hvorfor skulle en advokat ha spesialkompetanse på området?
- Hvorfor skulle TH ha kjennskap til en advokat med slik kompetanse?
- Hvorfor skulle en advokat råde en klient til å gjøre noe annet enn å ta kontakt med politiet?
Citera
2020-11-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Med tanke på krypto-opplegget i trusselbrev er det stor sannsynlighet for at GM viste om TH's møter med kryptomannen.

At TH fikk noe kjennskap til kryptovalutta = TH kunne betale løsepenger uten å gå til politiet / TH viste om noen som kunne hjelpe han med å betale løsepenger = økte sjansene for utbataling av løsepenger til GM

Fra media:
-RU møtte TH på Futurum flere ganger for å få TH med på innvistering i krypto-fabrikk
-RU dro uanmeldt tilbake flere ganger
-RU skrøt på forum om disse møtene
-TH nevnte RU for politiet like etter hendelsen

Ulike løsninger (hypoteseuavhengige)

1. TH og RU samarbeidet
2. TH lurte RU med på plott
3. Det var RU selv som lurte AEH med på et plott mot TH
4. GM leste RU's innlegg på forum
5. Noen på Futurum fikk med seg møtene (GM arbeidet med TH)
...

Det är väl inte så konstigt att TH vägrade betala från början, då han nyss suttit och diskuterat
kryptovaluta med RU ... Han ville självfallet inte ha med den formen av betalning att göra:
1. Det vore att peka ut sig själv som misstänkt och skulle leda polisens arbete på fel spår.
2. Därtill avrådde polisen honom att betala.

Därför tror jag inte att TH står bakom ogärningen. Hur dum får man då vara (i så fall)?
Det är en av orsakrna till att jag inte tror TH är GM, utom mina allmänna intryck av TH.

En mann som TH har folk som avviser de han ikke vil snakke med. Så han har ikke avvist RU som kom uanmeldt og snakket om krypto
Citera
2020-11-16, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
En mann som TH har folk som avviser de han ikke vil snakke med. Så han har ikke avvist RU som kom uanmeldt og snakket om krypto

Kjenner du til TH spesifikt siden du hevder dette, eller generaliserer du basert på formuen?
Citera
2020-11-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Kjenner du til TH spesifikt siden du hevder dette, eller generaliserer du basert på formuen?

En travel sjef for store konsern og som investerer vil jeg tro kan få unge lovende eller bare lovende på døren. Hvordan skulle en sjef med tusen baller i luften, møter, reiser få gjennomført sin travle hverdag om de som lystet gikk inn fra gaten og rett inn på hans kontor. Det ville vært kaos, fare for at utenforstående sto på kontoret og hørte ting ingen skulle vite om. Eks Røkke sin dør på vid gap rett fra gaten. Synes du det er logisk.

De siler tilgang
Citera
2020-11-16, 09:33
Medlem
Gardermoen saken har ikke vært nevnt sammen med AE. Det var en voldsom sak og veldig mye sto på spill. Store penger. Så en så betent sak kan huse mange hemmelige bindinger.. Rent teoretisk kan TH ha havnet inn i der, selv om jeg på ingen måter hevder det. Kun tankespill.

Men hvorfor hevn nå? Hvorfor ta AE. Er hun den TH hadde betalt mest for, hvis en skal være kynisk. Han har ikke akkurat ry på seg for å være snill pus i forhandlinger. Kunne de vite sikkert at han ville opptre anderledes i denne forhandlingen. Og hvem var det? Hva sto på spill nå så en måtte kneble TH.
Citera
2020-11-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Pluss at det ikke finnes spor etter ukjente GM".

VG opplyste om ukjent DNA i Sloraveien allerede i november 2019.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/rAO7jm/loerenskog-forsvinningen-kan-ha-avsloert-dna-profilen-til-ukjent-gjerningsperson

Var det ikke den ukjente delvis dna profilen de senere klarte å sette sammen. Og så var det likevel ingen ukjent dna
Citera
2020-11-16, 09:38
Medlem
Citat:
En travel sjef for store konsern og som investerer vil jeg tro kan få unge lovende eller bare lovende på døren. Hvordan skulle en sjef med tusen baller i luften, møter, reiser få gjennomført sin travle hverdag om de som lystet gikk inn fra gaten og rett inn på hans kontor. Det ville vært kaos, fare for at utenforstående sto på kontoret og hørte ting ingen skulle vite om. Eks Røkke sin dør på vid gap rett fra gaten. Synes du det er logisk.

De siler tilgang

Det har vel blitt opplyst at RU og TH hadde to møter. RU kan ha hatt uformelle møter med TEH og VE, GHH kan også ha vært innom.
Citera
2020-11-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Man vet hvem som så AEH sist i live, og man vet hvem som oppdaget at AEH angivelig var kidnappet.

Det er flere merkelig sammentreff i tid. THs bil på video i samme øyeblikk som alibisamtale 09:14.

THs neste alibi-oppringing 10:07 i nøyaktig samme øyeblikk som siste bevegelse på AEHs iPhone.

Nei, det er konstruksjoner og villedninger av politiet.

Dette kan ikke ha skjedd uten at TH er involvert, enten som GM eller som medhjelper.

Synes mange sv sporene ender på TH. Det hadde ikke kunnet gjennomføres uten drahjelp fra TH. Hvis dere ikke husker det så les bakover.
Citera
2020-11-16, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er nesten utrolig at TT ikke vil godta at DNA-profilen tilhørte TH selv etter at det er bevist.

Jada, de fikk satt samnen bitene og det var TH. Bare å lesd bakover.
Citera
2020-11-16, 09:42
Medlem
Citat:
Var det ikke den ukjente delvis dna profilen de senere klarte å sette sammen. Og så var det likevel ingen ukjent dna

Det var THs DNA. Jeg hadde ikke fått med meg dette, beklager!
Citera
2020-11-16, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg har ikke innsikt i hvor mye TH hadde investert på Gardermoen. Min første tanke den gang var at det var storinvestorer som hadde organisert mordet. Å påstå at det var noe annet enn mord henger ikke i hop med informasjon om det som skjedde. En tanke jeg har hatt er at AE har visst om noe som kunne skade TH, hvis hun hadde gått videre med det.
https://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/08/25/206518/hevder-gardermoen-varsler-ble-drept

Ja det kunne være så enkelt. Snakke nå når hun var på vei ut, presse penger for det kan det også være. Men det er en tanke bare
Citera
2020-11-16, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det har vel blitt opplyst at RU og TH hadde to møter. RU kan ha hatt uformelle møter med TEH og VE, GHH kan også ha vært innom.

Han snakket med TH ti ganger tror jeg det var. To møter og resten drop in. Drop in på det nivået der må være med tillatt adgang mener jeg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in