2020-11-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Grundlöst? Man har ju bevis? Vad skadar det med en utredning? Det är väl bara bra så båda sidor vet att inget valfusk förekom.

Nej. Bevis finns inte till bevis visas. Kan du ge mig något som helst bevis? Det ser bara ut som en propagandaorganisation.

Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Om bevisen visar sig att vara obetydliga är det givetvis dåligt men det tvekar jag starkt på när advokater går ut och säger att det finns.

Kan du ge mig en partipolitiskt obunden advokat som säger det? Eller en journalist? En något som inte är nära knuten till DJT?
2020-11-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nej. Bevis finns inte till bevis visas. Kan du ge mig något som helst bevis? Det ser bara ut som en propagandaorganisation.

Demokratiska grupper har själva satt ihop en rapport som visar votefraud https://www.pscp.tv/w/1eaKbnbgEAjKX debunka gärna den du

Eller dom kanske står för nära Trump?
Senast redigerad av smultronkungen2 2020-11-16 kl. 09:33.
2020-11-16, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Och det var alltså hans son som fått den rösten registrerad

https://www.dw.com/en/us-election-fact-check-the-voting-dead/a-55545125

Vad är det för straff i USA för valfusk?? Att sonen röstat för sin döde bör ge strängt straff, någon som vet??

Här vet vi att:

1. Valmyndigheten i Michigan har skickat tuben röstsedel till en död person.( valfusk)
2. Sonen har röstat åt sin döde far ( valfusk)
3. Röstlängden i detta County är totalt felaktig ( fusk)

Vi har alltså 3 former av valfusk på en och samma gång. Vi har alltså BEVIS!

Min fråga är : Hur kan ett sådant här County ens räknas?? För mig är det solklart att detta County måste diskas.
2020-11-16, 09:36
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Antingen tror man att en av USA: mest kända advokater/ federal åklagare genom tiderna, Giuliani, har bevis eller inte.

Du menar som han påstod att han hade när det gäller att Republikanerna förvägrades att ha valobservatörer i vallokalerna? och som han nu tvingades erkänna att de haft, vilket deras juristteam redan tidigare vidimerat inför sittande domare, och drog tillbaka kravet om ett diskvalificera 600 000 röster?

Tyvärr är Giuliani en skugga av vad han själv var en gång, åldrad med missbruks- & sexproblematik.

Ps! Bevis är inte likvärdigt med ett påstående!
2020-11-16, 09:41
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khurkov
Fråga: vad krävs för att ni som nu i sten hävdar omfattande valfusk skall acceptera Biden som vinnare i valet? Räcker det om SCOTUS väljer att inte ta upp ärendet eller efter behandling konstaterar att omfattande valfusk inte har förekommit?
Eller krävs det att Trump utan förbehåll erkänner sig besegrad?

För min del alla tre, vilken som nu kommer först. Om jag får se evidensen drar jag egen slutsats oberoende av andra åsikter eller omdömen.
2020-11-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Demokratiska grupper har själva satt ihop en rapport som visar votefraud https://www.pscp.tv/w/1eaKbnbgEAjKX debunka gärna den du

Eller dom kanske står för nära Trump?

Tracy Beanz som svamlar i ett klipp utan att ge källor? Är det trovärdigt tycker du?

Säger inte att hon definitivt har fel, men hon gör absolut inget för att belägga att hon har rätt.
2020-11-16, 09:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vad är det för straff i USA för valfusk?? Att sonen röstat för sin döde bör ge strängt straff, någon som vet??

Här vet vi att:

1. Valmyndigheten i Michigan har skickat tuben röstsedel till en död person.( valfusk)
2. Sonen har röstat åt sin döde far ( valfusk)
3. Röstlängden i detta County är totalt felaktig ( fusk)

Vi har alltså 3 former av valfusk på en och samma gång. Vi har alltså BEVIS!

Min fråga är : Hur kan ett sådant här County ens räknas?? För mig är det solklart att detta County måste diskas.

Böter och/eller 5 års fängelse är vad straffskalan ligger på, det har nämnts ett par gånger i tråden och vi har sett liknande valfusk under alla tidigare valår i USA även om det kanske inte alltid har rört röstande av döda släktingar så har det varit försökt till att rösta flera gånger eller ändra på andras röster
2020-11-16, 09:46
Medlem
MrArturs avatar
Citat:

Man ringar in var valfusket har varit:

Ta t ex Arizona.

Arizona har vid 16 av de senaste 17 valen( från 1948-2016) varit republikanskt. Bara förlust för den anonyme och ej konkurrenskraftige Bob Dole 1996.

Trump får 1,68 miljoner röster i Arizona, överlägset mest av alla republikanska presidentkandidater genom tiderna.

Någon säger att Trumps relation till fd senator McCain kan vara en orsak att han ” förlorade” mot Biden. Fast om uttalanden om McCain skulle vara ett problem, hur kan då Trump få den överlägset högsta siffran i Arizona någonsin?

Någon säger att att flera flyttat från Kalifornien från 2000 och framåt och på så sätt ökar de demokratiska röstdeltagarna. Ja, men då borde vi sett det i tidigare val. I 5 val från, 2000-2016, har republikanerna vunnit, oftast ganska överlägset. Så det argumentet håller inte heller.

Vad som dock sticker ut är att det största countyt, Maricopa County, har Dominion som mjukvara i sina röstmaskiner.

Trump gick från vinst på nästan 50000 2016 till förlust på närmare 50000 2020 i Maricopa County.

Skillnaden var drygt 10000 röster i Arizona.

Skillnaden var att Maricopa County hade Dominion som mjukvara som gjorde det möjligt att manipulera valresultatet för Arizona.

Det absoluta antalet röster för var och en av kandidaterna är högst beroende av valdeltagandet, som också var historiskt högt.
Citat:

Detta kommer Sidney Powell och Rudy Giuliani att bevisa inom kort.
Då får vi vänta. De är välkomna att lägga fram bevis när de vill. I dagsläget verkar det dock överflödigt för dig. Det räcker att hävda att man har bevis, utan att presentera dem, för att du ska fälla din dom.
2020-11-16, 09:49
Medlem
Hur går röstfusket ihop med att man fick info om hur många som röstat INNAN valdagen?

Där stämmer väl siffrorna med hur många man räknade?

Var kommer då fusksiffrorna ifrån? Om de nu ska vara flera miljoner också?
2020-11-16, 09:50
Medlem
Saker som talar emot valfusk:
* Valresultatet i stort var inte oväntat. Opinionsundersökningar har placerat Biden före Trump konsekvent. Trumps approval ratings har legat på runt 40% eller lägre hela tiden. För en konspirationsteoretiker är det såklart inte pålitligt med sådana polls, men men.
* För en trumpanhängare känns det ologiskt att han kunde förlora därför att deras marscher, kampanjevent och massmöten har känts så energiska och kraftfulla. Detta är ju ett närsynt förhållningssätt - det handlar om att hans följare är lojala och högljudda, men det bevisar inte att de är fler än motståndarna.
* "Stop the steal" och andra slagord har varit på tapeten fram och tillbaka i många år. Roger Stone, som är en dömd brottsling, har skapat det och spridit det och andra konspirationsteorier varje gång Trump eller republikaner eventuellt har kunnat förlora något val. När Trump väl vinner ett val är det tydligen glömt och förlåtet att alla dessa mjukvaror - Dominion etc - är helt opålitliga.
* Trump har som vana att klaga över fult spel och slag under bältet när det passar honom. Efter fyra år lyckades han aldrig bura in Hillary, vilket han och alla hans anhängare var helt säkra på i början. "Vänta bara tills Hillary och alla andra pedofiler sitter bakom galler!" hörde man ständigt för några år sedan, för då var det ett alt-right-faktum att hon var kriminell. Detta rann sedan ut i sanden.
* Guiliano et al. har använt så många olika misslyckade angreppssätt att det framstår som desperat och suspekt. Man har samlat ihop "affidavits" en masse, diverse löst folk som ska svära på att de sett oegentligheter, genom belöningar och påtryckningar, och sedan gallrar man själva bort dom som är mest absurda och lätta att motbevisa, för att därefter dumpa resten hos domstolarna. Detta uppskattas inte av domare. Svaret på detta är enligt konspirationsteoretiker att domarna i sig är jäviga eller hotade till tystnad, och här växer konspirationsteorin till ohållbara mått.
* En konspirations benägenhet att avslöjas växer exponentiellt i takt med antalet inblandade. Att demokrater på så många nivåer, på så många platser, skulle lyckas manipulera mjukvara och data, samt trixa med ballots, för att därför fuska med själva rösträkningen, så att det påverkar tiotusentals röster i varje swingstate, är ett korthus som är dömt att falla mycket snabbt. Om man inte kommer någonvart inom någon vecka är det otänkbart att detta är något annat än ytterligare fake news av Trump.
2020-11-16, 09:51
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Med all respekt, general MacArthur:

Alls drivs vi av våra förhoppningar och drömmar. Det finns säkert ett antal användare i tråden som helt neutralt åser spektaklet och tar ställning först när saken är klar, men min gissning är att du är en av dem som inte kan vänta. Mitt intryck är att du tror på Biden för att media utropat honom till vinnare. Det är du som nämnt en vinnare i valet. Du tar ut segern i förskott — inte jag.

Känns det som att prata med en stenvägg nu, tycker du? Jag kan säga så här.
Om det skulle visa sig att det Sidney Powell sitter på inte ger någonting alls är jag den förste att ge mig. Jag har redan från början trott att någon manipulerat siffrorna från valet, och jag nämnde också tidigt mjukvaran och Dominion som möjliga svar på det jag och många med mig såg med egna ögon sent på natten efter valet. Hur något hände i de viktiga stater som Biden flippade och sedermera "tog hem".
Nej, vad skulle utgöra stenväggen?
Vi har givetvis alla något intresse som driver oss. Musiken driver instrumentalister och sångare. Ett konstintresse kan driva konstnären och ett intresse för verkligheten och filosofi kan vara intresseområden för en naturvetare och en större drivkraft för makt än människors välfärd kan få politiker att drivas till lögner.
2020-11-16, 09:51
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Du resonerar som en P12:a som går i OBS-klass. Det är en före detta federal åklagare tillsammans med en massa andra tunga personer som påstår att det finns mängder med bevis för att dra igång en landsomfattande brottsutredning.
Han gör som Trump beordrar honom. De LETAR efter bevis för att få substans till Trumps anklagelser. Och när de hittar något litet halmstrå så sprids det som en löpeld på nätet.
Detta är ryktesspridning och konspirationsteorier och inget annat.

Det finns inga bevis på att Biden har vunnit på grund av valfusk!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in