Citat:
Ursprungligen postat av
WillesWille
Du påstår ju själv SD är psykopat.
Nej, jag påstår inte, men däremot sagt, så har jag tidigare påstått att SD skulle vara en psykopat, men med tiden som gick, visade det sig sedan hur otroligt fel jag hade när jag på helt lösa grunder påstod att SD skulle vara en psykopat.
Det var mycket dumt gjort av mig att dra en sådan förhastad slutsats om SD som jag då gjorde.
SD har inte kunnat bindas direkt till brottsplatsen vilket talar för att SD aldrig befann sig därstädes då LW dödsmisshandlades bakom bullerplanket av någon gärningsperson eller av gärningspersoner.
SD har ett alibi för den tidpunkten då brottet begicks av någon person eller några personer.
SD öppnade upp ett dokument på sin dator klockan 23:34:16 - 23:34:17 vilket talar med styrka för att SD inte kan ha befunnit sig på brottsplatsen vid det aktuella tillfället när LW dödsmisshandlades.
SD har framstått som en mycket trovärdig person med de svaren på olika frågor han lämnat till polisen och åklagarna.
Vad som är egendomligt i detta fallet är att SD:s försvarsadvokat deklarerat att han vet att hans klient [SD] inte har bragt LW om livet men, SD:s försvarsadvokat IB tyckts inte vilja berätta om vem det var eller vilka det var som mördade LW, jag tror att SD:s försvarsadvokat IB vet en hel del om vem eller vilka som mördade LW, men å andra sidan sett, så är det ju inte försvarsadvokaten IB:s sak, det är ju polisens och åklagarnas arbete att ta reda på sådant. Försvarsadvokaten IB:s arbete är ju att försvara sin klient och ingenting annat.