2020-11-16, 00:36
Medlem
JewBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Medan Team Trump utstrålar både självsäkerhet och blodtörst så undrar man vart Joe och Kamelen håller hus? Är det inte ganska tyst kring dem?

Visst har det dykt upp ett par artiklar om radarparet sedan valnatten, men borde inte en blivande president synas och höras betydligt mer än så här?

Man skulle nästan kunna tro att känner sig osäkra. Och att de kanske har.. .. återvänt till källaren! ("Yeeeeeah" från CSI Miami).
De är garanterat osäkra. Trump är tystare än på länge och detta gör dem osäkra.

Skott Adams ger Trump två veckor om han ska få fram valvältare
2020-11-16, 00:36
Medlem
Citat:
Medan Team Trump utstrålar både självsäkerhet och blodtörst så undrar man vart Joe och Harris håller hus? Är det inte ganska tyst kring dem?

Visst har det dykt upp ett par artiklar om radarparet sedan valnatten, men borde inte en blivande president synas och höras betydligt mer än så här? Som någon annan i tråden skrev tidigare: Borde inte Biden turnéra omkring med Kamelen och tacka alla 20 pers som dök upp på deras valmöten?

Man skulle nästan kunna tro att känner sig osäkra. Och att de kanske har.. .. återvänt till källaren! ("Yeeeeeah" från CSI Miami).
Bra fråga. Jag tror inte han är rädd att förlora valet men däremot tror jag att han behöver ta en tupplur med jämna mellanrum under dagen. Han blir säkert president men han kommer inte vara kvar särskilt länge.
2020-11-16, 00:39
Medlem
Million Maga March mot valfusket och globalismen tystades under gårdagen i media och man skrev att "tusentals" hade samlats.
Redan igår kunde vi med säkerhet säga att det var falskt och att det faktiskt rörde sig om mellan 100-200 tusen personer på plats (källa MPD DC).

Idag har nya videoklipp kommit ut från marschen (men YT och Big Tech har såklart censurerat det).

Video kan ses på Alex Jones Plattform (ta det för vad ni vill men det är riktiga videoklipp): http://banned.video/watch?id=5fb1b809e7557c36551db38a

Man kan klart och tydligt se att 500.000 människor är lågt räknat.

Här är Alex Jones tal framför alla människor (som till och med SVT beskrev som revolutionärt): http://banned.video/watch?id=5fb0487fe7557c36551bc2dd

Folket vaknar och media tystar. Detta val blir nog det sjukaste i världshistorien.

EDIT: Det läskiga nu (och det som talar mest för valfusk) är just att all media och alla big tech plattformar censurerar alternativa åsikter...
Alex Jones (Konspirationsteoretikern) rapporteras ha fått uppåt 1 miljon nya tittare under detta val. Hur sjukt är inte det?
Senast redigerad av MmGox 2020-11-16 kl. 00:48.
2020-11-16, 00:49
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JewBiden
De är garanterat osäkra. Trump är tystare än på länge och detta gör dem osäkra.

Skott Adams ger Trump två veckor om han ska få fram valvältare
Ser framför mig hur tigern (Team Trump) smyger sig fram genom det höga gräset mot en äldre herre och hans kamel. All fågelsång har tystnat, svetten pärlar sig i pannan på den gamle mannen.

Själv hoppas jag på att valvältaren kommer nu i veckan. Jag vågar nästan tro att den gör det. Men samtidigt antar jag att den slutliga striden kan pågå under resten av 2020. Sedan kan President Trump kicka igång 2021 med att jaga alla övriga inblandade.

Ärligt, tar Trump hem detta så köper jag en Trump-keps.
Senast redigerad av Jiren 2020-11-16 kl. 01:06.
2020-11-16, 00:50
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Million Maga March mot valfusket och globalismen tystades under gårdagen i media och man skrev att "tusentals" hade samlats.
Redan igår kunde vi med säkerhet säga att det var falskt och att det faktiskt rörde sig om mellan 100-200 tusen personer på plats (källa MPD DC).

Idag har nya videoklipp kommit ut från marschen (men YT och Big Tech har såklart censurerat det).

Video kan ses på Alex Jones Plattform (ta det för vad ni vill men det är riktiga videoklipp): http://banned.video/watch?id=5fb1b809e7557c36551db38a

Man kan klart och tydligt se att 500.000 människor är lågt räknat.

Här är Alex Jones tal framför alla människor (som till och med SVT beskrev som revolutionärt): http://banned.video/watch?id=5fb0487fe7557c36551bc2dd

Folket vaknar och media tystar. Detta val blir nog det sjukaste i världshistorien.

EDIT: Det läskiga nu (och det som talar mest för valfusk) är just att all media och alla big tech plattformar censurerar alternativa åsikter...
Alex Jones (Konspirationsteoretikern) rapporteras ha fått uppåt 1 miljon nya tittare under detta val. Hur sjukt är inte det?

Jävlar Alex Jones har ju större publik än t.om Trump fått till sina tal =)
Han måste känna sig riktigt stolt! HAHA!
Men det är klart, det hade ju inte hänt utan detta valfusk och Trump förståss.
2020-11-16, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Ännu en intressant genomgång av dataanalytiker. Under 10 min.

https://cdn.lbryplayer.xyz/api/v3/streams/free/Proven-Election-fraud/57779e77ee960fb55568824513764264818069af/066355

Väldigt värt att lyssna på, speciellt i slutet. Tänker inte spoila, lyssna dessa 9 minuter!
2020-11-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Detta, mina vänner, borde alla se. Två äldre, grånade herrar med goda kunskaper om konstitutionen och det amerikanska valsystemets historia för ett belevat samtal om bl.a. det konstitutionsvidriga tilltag som ligger bakom beslutet att räkna sent inkomna poströster i Pennsylvania — liksom den utdragna räkningen i flera stater. "A travesty". Problemet i Penn är som vi vet redan utrett.

Ännu mer intressant är möjligheten att låta elektorerna rösta i enlighet med den politiska situationen i sina respektive hemstater. Och där dominerar republikaner... typ överallt.
Det som kommer utspela sig är en maktkamp mellan delstatsparlament och guvernören. Medan delstatsparliamentet utser elektorer så är det guvernören som ansvarar för ev. omräkning och här ser vi en konflikt där demokratiska guvernörer inte varit särskilt tillmötesgående i att reda ut ev. oegentligheter i samband med valet.

Här diskuteras hur det kan gå till ifall representanthuset beslutar om president. Summa sumarum, det är helt lagligt och helt i enlighet med konstitutionen att förbigå elektorsrösterna och välja president i Representanthuset, MEN de flesta amerikaner är okunniga i hur konstitutionen fungerar och därför kommer många tro att i så fall Trump "stjäl" valet, trots att så inte alls är fallet då konstitutionen är skriven på det sättet:

https://www.youtube.com/watch?v=9wv-f_o_S6c
2020-11-16, 00:57
Medlem
Pungs avatar
Suck.... en halv miljon republikaner demonstrerade och marscherade från freedome plaza till högsta domstolen. EN HALV MILJON. Det är troligen den största demonstrationen någonsin i USA. Proudboys jagade iväg antivita. Det var så massivt att inga hat-medier vågade visa sina helikopter-bilder utan valde att skriva om ”tusentals” Trump-anhängarna.

Vad skriver svenska alternativmedier om. Jo, på natten (när demonstrationen var över) blev en republikan attackerad och sparkad i huvudet. Detta har den svenska gammelhögern vittring för. I det största av segertåg kan de sniffa sig till en förlust så att de kan utmåla sig som offer och förlorare. Pinsamt!

Det här är så talande för den ständigt förlorande gammelhögern och den nya högern som Trump representerar.

Gammelhögern vill alltid ”föregå med gott exempel” (inte ljuga, överdriva, förtala, bråka). Folk ska se dem stå där vänliga och korrekta medan de blir bespottade och slagna och tänka ”wow det där gänget vill jag tillhöra”. Gammelhögern kan häva ur sig draper som ”om vi blir likadana då gör det ju ingen skillnad vem som vinner”.

Jävla kastrerade mähän. Säg likadant om det kommer en yxnördare också ”jamen om jag dödar honom då kommer ju antalet döda vara exakt detsamma, vad blir skillnaden”.

SKILLNADEN ÄR VEM SOM DÖR, IDIOTER!

Trump vill vinna och vill utmåla sig som vinnare. Det skrämmer gammelhögern som börjar snyfta och gnälla om att det provocerar ju vänstern, vänstern kanske tycker ännu sämre om oss då, kanske börjar slå oss ännu mer, nä vi fortsätter att visa bilder på när vi blir slagna och förlorar, då kanske vänstern till slut börjar tycka synd om oss, så vi får chans att förklara att vi inte alls bryr oss om vita, vi menar bara att vita kan försörja många FLER svarta ifall vi satsar på hjälp i närområdet, men självklart tycker vi precis som ni att det viktigaste här i världen är hur man bäst hjälper svarta, det är vad hela vårt liv ska kretsa kring.
2020-11-16, 00:59
Medlem
Citat:
Ser framför mig hur tigern (Team Trump) smyger sig fram genom det höga gräset mot en äldre herre och hans kamel. All fågelsång har tystnat, svetten pärlar sig i pannan på den gamle mannen.

Själv hoppas jag på att valvältaren kommer nu i veckan. Jag vågar nästan tro att den gör det. Men samtidigt antar jag att den slutliga striden kan pågå under resten av 2020. Sedan kan President Trump kicka igång 2021 med att jaga alla övriga inblandade.
Det finns väl en poäng i att låta det här dra ut på tiden och att låta dessa jurdiska procedurer ha sin gång, för då kan man säga till delstatsparliamenten "titta här, vi har bevisat att det förekommit fusk men era politiserade domare som utsetts av Obama/Biden vägrar ta upp det, men ni håller väl med om att detta inte stämmer, eller hur?" Om man visar upp alla kort nu så kommer Nancy Pelsosi & Co slå bakut redan nu och göra allt i sin makt för att lobba, hota och på annat sätt trakassera ledamoterna i delstatsparliamenten till lydnad.
2020-11-16, 01:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det där måste vara det lamaste hittills i tråden. Trump är inte en tidsresenär, han måste givetvis vänta till det har fuskats innan han kan bevisa fusk.

Även om vi leker med tanken att Trump visste precis vad för fusk som planerades är det bättre att låta fuskarna göra det fusk man känner till, än att börja svamla om framtida fusk som aldrig går att bevisa och som bara kommer få fuskarna att göra något annat som man inte känner till.

Men nu tror jag inte Trump visste i förväg. Han är inget dumhuvud och hade säkerligen en magkänsla om att det fanns krafter som var korrupta nog att vilja och inflytelserika nog att kunna fuska. Och att slutsatsen av det är att det kommer fuskas. Men mer än så visste han troligen inte.

Sen kunde han, precis som alla andra, konstatera att det plötsligt började hända saker i rösträkningen som var osannolik, så osannolik att den enda rimliga förklaringen är fusk.

Då finns det inte så mycket annat att göra än att omedelbart och massivt försöka kommunicera ut det samtidigt som man febrilt letar efter bevis. Han skulle inte kunnat gratulera Biden till segern och låtit uppfattningen växa in i allmänheten att Bidén numera är president, och sen om några månader kommit dragandes med ”vänta nu, vårt juridiska team har låtit granska....”

Titta på angreppen mot honom nu. Tänk hur det hade raljerats i media och suckats i stugorna om anklagelserna hade kommit om ett halvår. Inte ens hans egna supportrar hade orkat bry sig då.

Återigen visar Trump hur han representerar den nya högern som funderar över hur saker uppfattas snarare än att binda sig själv vid regler som ingen annan följer om att det till varje pris måste vara korrekt till etthundrakommanoll procent.

Den gamla högern skulle väntat. Så har de alltid gjort. Och förlorat. De låter MeToo, Sandviken-rapporten, fejkade BRÅ-rapporter, terrorattentat komma och passera i nyhetsflödet medan de låser in sig på kammaren och granskar och korrekturläser och dubbelkollar..... livrädda för att sticka ut hakan utan ”belägg”.....

Sen när de är klara, ett år senare, händelsen fallit i glömska, nya händelser upptar samtalet, DÅ publicerar de en låååååångt studie som visar att den där rapporten om att invandring är lönsam, den bygger på felaktiga antaganden, så nu vet ni det, typ ett halvår efter att ni redan tagit emot dem.

Det är denna sjuka som får svensk höger att pumpa ut böcker om ”svek” och ”justitiemord” som skedde på 90-talet. Högern vill alltid luta sig tillbaka, fundera, kontrollera, livrädd för att säga minsta lilla fel så att hans fiender ska bli arga på honom.

Trump förstår bättre.

Ska man angripa valfusket måste det göras till en fråga. Och det är det bara under valnatten. Trump vet också att man måste hålla frågan levande. Man måste hela tiden se till att nya rubriker blir samtalsämne. Man måste in med stämningar, varje dag droppa nya teaser om ”nya massiva bevis”, nya presskonferenser.

Visst, givetvis har man inte ”the smoking gun”. Då skulle man sagt det. Man har stämningar som rör röstfusk utan avgörande betydelse. Anklagelser utan robusta bevis. Misstankar som är såpass vaga att man måste tala i gåtor.

Och visst, det gör att media kan raljera. Det gör att motståndarna kan säga ”men fram med bevisen” att Trump avfärdas som obefogad.

Men det blir åtminstone inte tyst. Och det vore värre.

Jag är övertygad om att Trump har ett team på tusentals som arbetar 24/7 med att få fram avgörande bevis. Alltså avgörande i bemärkelsen att de ändrar valutgången.

Men han har också ett team som arbetar 24/7 med att inte låta tanken på Bidén som president slå rot medan man letar och sammanställer bevisen. Det teamet måste hålla frågan levande och samtidigt vänja folk vid tanken på att fusk är troligt. Därför tar de 2 000 felaktiga röster till domstol trots att Bidén vann med 200 000 röster. Därför har de presskonferenser om att Shelly 85 år inte fick rösta på republikanerna eller att det var 70 procent demokrater bland observatörerna istället för 50 procent.

Inget av det avgör valet men det underminerar det, vänjer folk vid tanken på att fel president valt, håller frågan levande, håller tvivlet levande MEDAN man arbetar med att få fram de riktiga bevisen.

Vilket jag redan påpekat i tråden är jag själv inte övertygad av den bevisning som Trump hittills presenterat. Vad som gör mig övertygad är följande.

1. Plötsligt under rösträkningen började rösterna avvika på ett osannolikt sätt.
2. Avvikelsen skedde endast i de stater som var avgörande.
3. Det är så osannolikt att det KRÄVER en förklaring.
4. Det har inte presenterats någon förklaring.
5. Det vore idiotiskt av media/demokraterna att inte presentera den förklaringen ifall de hade någon.
6. I brist på förklaring till det i princip statistiskt omöjliga återstår bara fusk.
7. Åtminstone borde Trump-teamet ha blivit varse de förklaringen men det har de uppenbarligen inte eftersom de snarare lagt in högre växel.

Om jag får gissa kommer Trump-teamet behöva ytterligare några veckor för att kunna bevisa verkligt storskaligt och avgörande fusk.

Under den tiden kommer de fortsätta med teasers och andra utspel och betydelselösa stämningar för att hålla liv i frågan.

Därefter kommer de antingen presentera bevisen eller konstatera att de inte har några. Då kommer anklagelserna om röstfusk sakta övergå i att i största allmänhet underminera demokraterna genom anklagelser om otillåten valpåverkan.

Det gör de rätt i. Det finns ingen orsak att spela hederligt i ett ohederligt spel.
Ett enastående inlägg som ger en trovärdig förklaring till fenomen som diskuterats länge i tråden. Jag menar — till och med jag skrev så sent som i kväll att det retar mig lite att Trump "tycks ha svårt att sitta still i båten", men när man tänker på det har du alldeles rätt. Det handlar om att hålla liv i detta. Skapa något som till sist rullar för egen maskin. Och kanske har du även rätt i att Trump hade en magkänsla inför valet, men inte så mycket mer än så. I så fall började man verkligen från scratch, så att säga, vilket ju märks.
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
2018 inrättade Trump en ny federal myndighet kallad Cybersecurity and Infrastructure Security Agency (CISA). Att nämnda myndighet nu kommer spela en av huvudrollerna i det som förhoppningsvis kommer rullas upp till alla yttrandefrihetshatande förtret, är inte helt osannolikt.
Wikipedia skriver bland annat.

Det sista i stycket (fetade) här i artikeln får mig höja lite extra på ögonbrynen...
Hursomhelst, det som är notabelt i denna kråksång är till dags dato det höga självsäkra tonläget i det som kommuniceras från personerna runtomkring Trump. Detta indikerar något mer än de sedvanliga retoriskt höga tonarterna från Trump himself, som vi annars blivit tillvanda vid. Det är några personer för mycket som investerat lite för mycket förtroendekapital för att detta enbart skulle vara en planerad reträtt och svanesång från Trumps sida, antar jag.
Tack! Detta tillför en extra dimension till det hela.

Och jodå — jag har också reagerat på osedvanligt hög svansföring samt uttalanden som ter sig vansinnigt magstarka. Givetvis handlar det om att visa på övertygelse, men jag tror att det är sannolikt att alla dessa personer vet mer än man kunde tro.
2020-11-16, 01:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det elektroniska valfusket kan enkelt bevisas trots korrupta politiker och domstolar. Att bevisa att mängder med röstsedlar inte är giltiga eller att röstsedlar för Trump tagits bort är både svårare och mer tidskrävande. Jag har argumenterat för att det är omöjligt eftersom Högsta Domstolen är korrupt.

Varför tror du SCOTUS är korrupt?

Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Pompeo bör ha insyn i CIA:s arbete då Haspel jobbade under Pompeo. CIA är inkopplade i omhändertagande av servrarna i Frankfurt.

Jag tyckte jag läste eller hörde att CIA överhuvudtaget inte fick veta något.

Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Deepstate will be defeated! By attorney L.Lin wood.

https://youtu.be/qeNZJ2aDFRI

Här får man höra hans röst och slutsatser av materialet han sett hittills.

Lin Wood, Sidney Powell, Rudy Giuliani. Ingen dålig laguppställning.

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ja, så varför väntade han till efter valet med att spränga valfuskmotorn, om den som sagt varit igång sen 2016 med Ted Cruz i spetsen? Nu har han ju en mycket sämre position att avslöja något ifrån?

Jag tror man räknade med att Deep State skulle fuska och att man förberett sig så gott man kunnat. Kan man knyta Big Tech, MSM, korrupta demokrater/republikaner, domare, guvernörer osv till massivt valfusk så kan man ju verkligen krossa dem. Trump har ju tillgång till NSA som ser, hör och lagrar allt. Det är väl knappast så att man skrivit på skrivmaskin lagt lappar i skogen och haft flera miljoner i sedelbuntar. Det finns elektroniska spår precis överallt. Se tex Biden. Han har haft en lön på 100.000 USD eller något liknande och trots det har han fastigheter/förmögenhet för tiotals eller hundra miljoner dollar.
2020-11-16, 01:43
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Vad dominion skriver spelar ju ingen som helst roll och de förstår även du.

Jag kommer inte kunna övertyga dig förmodligen. Jag är iaf helt övertygad att Trump hade vunnit ganska stort i Georgia om det inte förekom valfusk.

Men nu räknas rösterna om manuellt. Det ska tydligen inte genomföras en audit, vilket oroar mig något, men jag tror ändå Trump vinner GA.

Men det får vi ju se när det är klart. Då ser vi vem som får rätt.

Visst spelar det stor roll att Dominion bemöter dessa rykten. Du kan alltid övertyga mig om det kommer mer av substans, från olika pålitliga källor.

För tredje gången: Varför är det så omöjligt att Georiga kan vara en blå delstat nu?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in