2020-11-15, 21:48
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det som är bekräftad hittills om Wuhan Military Games är att det finns ett samband mellan de 300 amerikanska militärer som deltog i Wuhan och Covid19 utbrott på deras militärbaser.
Det handlar om samma virus och samma sjukdom.
Utbrottet i Wuhan var bara ett par veckor efter olympiaden. Om det fanns smittspridning under olympiaden då handlar det ändå om samma virus.

Svenska troppen blev lika sjuk som jänkarna, men här behagade man inte ta prover förräns långt senare i April, när man räknat på att antikropparna borde ha försvunnit. Finns separat tråd i det ämnet.
(FB) Mystiska insjuknanden efter Military World Games i Wuhan 2019
I samma tråd finns exempel från både Frankrike och Spanien långt före Wuhan-utbrottet, både med en person i Frankrike som framträtt samt otaliga avlopps-tester.

För husfridens skull håller vi oss till Wuhan officiellt, men data finns minst 6 månader tidigare och stämmer då även bättre med den onormala spridningen av viruset om man ser till tidsaxeln januari kontra augusti samt hur mutationerna skett.
Senast redigerad av vinland 2020-11-15 kl. 21:50.
Citera
2020-11-15, 21:49
Medlem
Munblöja är nog inte tillräckligt skydd, man borde kombinera med visir.
Senast redigerad av B-a-c-k-f-l-a-s-h 2020-11-15 kl. 21:52.
Citera
2020-11-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigEz
Taket är nått på testningen. Hur många som är smittade har vi alltså ingen aning om. Källa på att toppen redan börjat dala?

Andelen PCR-positiva ökade bara med 0.5% mellan v44 och v45. Samma trend i våras. Tyder på att smittspridningen börjar avta.
Citera
2020-11-15, 21:53
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag vet inte. Men det är ganska konstigt att 10% av slumpmässiga personer i Italien hade covid-19 förra året, utan att det spreds utanför landet. Jag kan ha fel, men det låter snarare som att deras covidtester av misstag triggas av någon antikropp som är förknippad med lungcancer.

Så vem ska vi tro på då...
Flera aktade läkare som gått igenom 1000 blodprover från en cancerundersökning 5 månader innan det small till i Italien, eller dig, som inte är läkare men som har viss inblick i evolution och sannolikhetslära utan närmare underlag.....
Senast redigerad av vinland 2020-11-15 kl. 21:55.
Citera
2020-11-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Munblöja är nog inte tillräckligt skydd, man borde kombinera med visir.

Såg en dam med MC-hjälm med visir och rullator på stan häromdagen. Är detta effektivt?

Kreativ dam i alla fall.
Citera
2020-11-15, 21:55
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det ska bli intressant att se effekten av människors dåliga immunsystem till följd av alla lockdowns och social distansiering. Hur många är det inte som suttit ensamma under långa perioder, inte fått ordentligt med sol, är deprimerade, ständigt använder mask, låter sitt immunförsvar förfalla som följd. Kanske blir de vanliga förkylnings och influensavirusen mycket värre än vanligt. Det vore ju en backlash som heter duga. Som vanligt när man tar huvudlösa beslut baserade på känslor och rädsla. Människan är inte byggd för isolering. Det gör oss sjuka, bokstavligen!

Väl talat!! Kan inte hålla med dig mer. Effekterna av åtgärderna är mycket värre och dyrare än nyttan...
Citera
2020-11-15, 22:04
Medlem
Citat:
Du har ju en poäng i att barn i första hand är smittspridare för att de saknar immunförsvar mot sjukdomar som vuxna är mycket motståndskraftiga emot.

Men de utsätts ju också mer, eftersom de umgås hela dagarna med andra barn som också har samma "problem" som de själva. Dvs. ett outvecklat immunförsvar.

Dessutom saknar dagisbarn smitthygien. Så det finns ju ganska många olika saker som samverkar här. Vad nettoeffekten blir är svår att säga.

Jag tror inte att barn är osmittsamma på nåt sätt. Jag ser det troligare som att vuxensmittan sticker ut för att den är dominant. För att en massa vuxna drar på sig förstagångsinfektion i vuxen ålder.

Hur testar man dagisbarn om dom inte har antikroppar. Halssvabb är ganska läskigt för små barn. Hittills har jag inte sett någon undersökning i Sverige av dagisbarn.
Citera
2020-11-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Så vem ska vi tro på då...
Flera aktade läkare som gått igenom 1000 blodprover från en cancerundersökning 5 månader innan det small till i Italien, eller dig, som inte är läkare men som har viss inblick i evolution och sannolikhetslära utan närmare underlag.....
Du får tro på vem du vill. Jag kan knappast veta svaret här.

Det är i alla fall ytterst kontroversiellt att hävda att 10% av slumpvis utvalda Italienare hade antikroppar mot covid ett halvår innan pandemin, av skäl som är uppenbara för alla. Att du blir sur och personlig för att jag nämner det enkla faktumet gör mig inte direkt mer övertygad.

Men om det skulle visa sig att det stämmer, och bevisen är entydiga, så pudlar jag, och jag kommer inte sopa under mattan att jag inte trodde på det.
Citera
2020-11-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Svenska troppen blev lika sjuk som jänkarna, men här behagade man inte ta prover förräns långt senare i April, när man räknat på att antikropparna borde ha försvunnit. Finns separat tråd i det ämnet.
(FB) Mystiska insjuknanden efter Military World Games i Wuhan 2019
I samma tråd finns exempel från både Frankrike och Spanien långt före Wuhan-utbrottet, både med en person i Frankrike som framträtt samt otaliga avlopps-tester.

För husfridens skull håller vi oss till Wuhan officiellt, men data finns minst 6 månader tidigare och stämmer då även bättre med den onormala spridningen av viruset om man ser till tidsaxeln januari kontra augusti samt hur mutationerna skett.
Tack för länken.
Citera
2020-11-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Hur testar man dagisbarn om dom inte har antikroppar. Halssvabb är ganska läskigt för små barn. Hittills har jag inte sett någon undersökning i Sverige av dagisbarn.
Jag är ju inte läkare eller nåt, men jag läste en tidig studie där det ingick barn, och de hade svabbat analen med PCR (och fått positivt). Men det är ju inget man bokar som drive-through.
Citera
2020-11-15, 22:11
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Jag är ju inte läkare eller nåt, men jag läste en tidig studie där det ingick barn, och de hade svabbat analen med PCR (och fått positivt). Men det är ju inget man bokar som drive-through.

Hur fan kan viruset hamna i arslet på småbarn?
Citera
2020-11-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Hur fan kan viruset hamna i arslet på småbarn?
Man kan ju vid Gud hoppas att det skett inifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in