2020-11-15, 19:43
Medlem
Gusselbys avatar
Fox News intervju med Sidney Powell idag innehöll verkligen sprängstoff. Liiite orolig att de inte lyckas ro det iland dock, men bara lite.

Många som enligt henne har skott sig på olika sätt. Hon nämner att "the governement" har underlåtit att göra något åt den information de har fått genom bekymrade analyser och rapporter från olika håll. Vilken eller vilka government ville hon inte säga. Kan även Trump hänga löst, trots att han flera gånger har påpekat att det finns brister i valsystemet, på sitt burdusa sätt?

Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Hahah fan va media är kåta på trumps Twitter nu.

De säger : SE, SE NU SÄGER HAN ATT HAN HAR ERKÄNT SIG BESEGRAD.

Går man in på hans twitter : står det att he won because Biden cheated.

Menar media då att det är ok o vinna med fusk, jaja fritt fram sålänge du fuskar

SKÄRP ER DN, AFTONHORAN, EXPRESSEN, SYDSVENSKAN. 🤦‍♂️
Nej, de är inte kloka.
2020-11-15, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja, det är så intellektuellt ohederligt så man baxnar.
DN.SE skriver så här:
”Han vann för att valet var riggat”, skriver Donald Trump på Twitter om Joe Bidens valseger i USA.

Det är första gången den avgående presidenten offentligt erkänner rivalens seger.

Kort därefter skrev Trump ett nytt inlägg om att han inte ger upp.

Det är väl en tämligen korrekt skildring av läget, eller? Undrar

/T
2020-11-15, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Så då har Trump alltså misslyckats med sitt vallöfte att dränera träsket?

Dum fråga. Det påstådda fusket har skett på delstatsnivå där Trump omöjligen skulle kunnat göra något åt.

Med det sagt så är ju definitivt inte ett fulländat löfte ännu åtminstone.
2020-11-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Och dit kommer vi inte. Det går liksom inte för sig. Det skulle få enorma konsekvenser framför allt utrikespolitiskt. Det räcker väl med att USA i helgen tappat inflytande i hela den asiatiska marknaden:

(FB) Stora tråden om Kinas aggressiva utrikespolitik

Trump bör nog försöka smitta ut bakvägen faktiskt.

Även om jag gillat Trump så har jag alltid ansett att hans Kina-politik varit vansinnig. Det enda USA kan göra är att starta ett krig som skulle vara förödande. Eller att Biden försöker få in USA på ett hörn. På Kinas villkor blir det då.

Och det här är inget jag tycket utan detta är verkligheten.

Så beskyllningar om valfusk känns alldeles utmärkt så att Trump kan avgå med flaggan i topp.
Det är ju så fuskarna resonerar. Vi kan göra detta för ingen kommer att våga ogiltigförklara ett amerikanskt val. Men till sist kommer en punkt när man måste ta striden.
Se vad som har hänt i världen under coronapandemin. Det är många saker som ingen kunde föreställa sig innan.
Jag tror USA kan ogiltigförklara valet och gå stärkta ur det. Det visar trots allt att det är en levande demokrati även om den har utsatts för en våldtäkt.
2020-11-15, 19:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Och dit kommer vi inte. Det går liksom inte för sig. Det skulle få enorma konsekvenser framför allt utrikespolitiskt. Det räcker väl med att USA i helgen tappat inflytande i hela den asiatiska marknaden:

Även om jag gillat Trump så har jag alltid ansett att hans Kina-politik varit vansinnig. Det enda USA kan göra är att starta ett krig som skulle vara förödande. Eller att Biden försöker få in USA på ett hörn. På Kinas villkor blir det då.

Så beskyllningar om valfusk känns alldeles utmärkt så att Trump kan avgå med flaggan i topp.

Jag tror att Biden kommer ha det svårt. Dessutom så kommer Biden tvingas införa det den radikala vänstern vill göra med befolkningen och dess kultur samt att Wall Street vill börja dra igång krigen igen.

Biden kommer ha en mörk tid fram över.
2020-11-15, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
I samtliga fall av valfusk man sett i världen, är det den sittande regeringen som fuskat för att inte tappa makten.

En sittande regering har ju hela statsapparaten till sitt förfogande vilket är en förutsättning för att genomföra ett sån stor sak.

Har ni funderat på det?

Demokraterna har Twitter, Google, Facebook, CNN, MNSBC, etc. etc. + hundratals miljoner dollar från miljardärer till kampanjen, och uppenbart allierade i CIA, FBI mfl samt att demokrater sitter utspritt i hela statsapparaten. Trump har inte ens FOX news med sig längre.

Har du tänkt på det?
2020-11-15, 19:57
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:

Hoppas du har fel (fast du brukar vara klok). Vad tråkigt det vore om det lades locket på det mesta och det stannar vid beskyllningar och att de nöjer sig med att rensa ut i det fördolda men ser till att ändra sina valsystem.

Hoppas de låter det braka löst så får det gå hur det vill. Någon enda gång skulle det vara skönt om det inte skulle smusslas med sanningen så förbannat.
Senast redigerad av Gusselby 2020-11-15 kl. 20:01. Anledning: ändå > ändra
2020-11-15, 19:57
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Jag tror att USA kommer ha en mörk tid framöver. Men aldrig att man erkänner valfusk som nation.
Blir demokraterna avslöjade så finns det inte mycket att välja på. Det är bara att kasta partiet under bussen.
2020-11-15, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Att ni orkar försöka hitta halmstrån...
Halmstrån? Vad yrar du om? DN citerade ett par trumptweets, någon blev sur och ”rättade” DN med ett annat identiskt citat av samma tweets. Jag ifrågasatte bara vad som var poängen när båda källorna sa exakt samma sak - att Trump inte erkänner sig besegrad.
2020-11-15, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Så här såg det ut 1964 när Lyndon B Johnsson omvaldes. Nästa bara blått..MEN sin vana trogen var Arizona blått. Att Biden skulle få 1,67 miljoner och den största röstantalet i Arizonas historia..i ett solklart republikanskt fäste..säger hur mycket valfusk det varit i Arizona i år.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_USA_1964

Republikanerna i Arizona var inte så glada över hur Trump pissade på John McCain. Dessutom är det många som flyttat dit från Kalifornien.

Den här tråden skulle passa lika bra i Humor-forumet. Högt underhållningsvärde.
2020-11-15, 20:20
Medlem
Jag har gått fram och tillbaka genom de hundra senaste sidorna eller så, men hittar inga bevis. Skulle inte detta vara bevistråden? Borde in större delen av inläggen höra hemma i konspirationsteorier?

När jag kollar på de journalistiska sammanställningar jag hittar, och ex wikipedia (se https://en.wikipedia.org/wiki/Lawsuits_related_to_the_2020_United_States_preside ntial_election), så verkar det inte finnas några som helst bevis som håller i domstol utan mest en massa tyckande i stil med att "han jag tyckte skulle vinna vann inte, därför måste de andra ha fuskat [...]".

Finns det någon sammanställning i tråden som belägger något?
2020-11-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Trump har inte ens FOX News med sig längre. Inte ens de orkar låtsas längre. Har du tänkt på det?
Det handlar om ägande och pengar. De som sitter i toppen styr allt. Det finns folk som har jobbat på Fox och berättat vad som var tabubelagt. Exempelvis fick man inte tala om George Soros.
Men de har förrädiskt nog behållit några konservativa nyhetsankare för att upprätthålla bilden av att de är pro Trump. Det är nog det effektivaste sättet om man skall lura väljarna, att utge sig för att tillhöra motståndaren och sedan tysta ner allt som kan skada den egna sidan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in