Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Jag provade igår. Jag märkte ingen skillnad. Och jag har inte sett att detta skulle vara ett DNS-problem.
Jag provade också att rensa cache, då jag vet att någon kaka lett till problem en gång för många år sedan. Det gjorde i sig att jag omedelbart fick kontakt med Flashback, men då på inloggnignssidan. Det gick bra att logga in, och läsa. Men så fort jag skulle posta så var det stopp.
En tänkbar förklaring är att det går bra att nå Flashbacks cache. Men blir problem vid en miss eller när man skall posta/förhandsgranska och går till "riktiga" Flashback.
Det verkar som att det iaf jag skickar går till Flashback. Men svaret till min nätbläddrare tappas bort. Det har hänt att jag postat och det timat ut nätbläddraren. Men postningen gick igenom, så Flashback tog inlägget.
(Det gör att jag varje gång jag postar och får timeout får läsa forumet från en annan nätbläddrare där jag inte är inloggad och kolla om postningen gick igenom. För att undvika dubbelpostning).
Är det så att ni andra får problem att läsa på Flashback, om ni INTE är inloggade?
Det är aldrig problem för mig. Går alltid utmärkt.
(För ögonblicket går det utmärkt att läsa/skriva).
Liten uppdatering.
Gick bra igår fram till ca 10:30. Sedan var det dött nästan hela dagen. Det gick att få igenom några få inlägg. Var några minuter det var ok.
Samma visa idag. Gick bra fram till ca 10:30.
Kanske indikerar ett last-beroende. Tillkommer väl fler inloggade under fm.
För mig går det som sagt utmärkt hela tiden att surfa på Flashabck när jag inte är inloggad.
Har två nätbäddrar-instanser i samma OS-instans. Ena där jag inte är inloggad flyter det på perfekt.
Andra där jag är inloggad (och använder VPN) är det dött.
Det borde falsifiera att det är kopplat till ISP.
Däremot kan det vara så att det har att göra med vilken väg man kommer till Flashback.
Eftersom VPN gör att paketen kommer från routrar utlandet så kan problemet vara associerat med att vi som har problem kommer till Flashback via en felkonfigurerad port.
Det gör det ju tämligen hopplöst för några tekniker på Flashback att hitta det problemet.
Jag kan också se att om jag väntar tillräckligt länge så kan ibland något paket från Flashback komma. Det indikerar att det borde handla om rejäla paketförluster någonstans.
Alternativt så är det Flashback som gör lite skillnad beroende på var paketen kommer ifrån. Kanske någon anti-dos mekanism. Och som blir överlastad. Och då tappas ju paketen i Flashbacks servrar.
Paketförlusterna verkar ske både till Flashback och från Flashback vad jag kan se.
Jag provade att dra ned MTU men det gjorde ingen skillnad.