Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
1) Det er tydelig at AEH utsatte / avlyste hytteturen den dagen uten at TH viste om det.
2) Ser man på etterspillet tyder det på en GM som følger med i media. Endrer kommunikasjonsform underveis. Når politiet endrer sin hovedhypotese til drap og TH blir presset = det sendes en kryptert e-post med AEH's helseopplysninger + et lavere krav om løsepenger. Fører til at TH betaler.
3) At GM sender AEH's helseopplysninger tyder på en GM som har kjennskap AEH.
1) og 2) og 3): Enig.
2) Ja, jeg har tenkt det samme. Og at årsaken kan ha vært både å innkassere penger og å mistenkeliggjøre TH.
Det som du skrev i det innlegget som jeg siterte nå, kan stemme med din hypotese (og kan kanskje også stemme med en kidnapping-for penger-hypotese der GM kjente AE (og der GM ønsket at TH skulle bli mistenkt og GM ønsket å få utbetalt løsepenger) og GM hadde planlagt å ikke slippe AE fri men hadde planlagt å drepe AE?).
Tror du at GM visste at kryptomannen hadde møter med TH?
Hvis GM eventuelt hadde fått vite om de møtene (f.eks ved å lese om dette om "hvalen" m.m. på forum el.l.): Kan det ha vært årsaken til at GM lagde trusselbrev der kryptovaluta skulle brukes til kommunikasjon og betaling?
Hvem visste at Kryptomannen hadde møter med TH? Jeg tror at det er et viktig spørsmål.
-De som leste kryptomannens tekster på nett om "hvalen"?
-Andre som eventuelt fikk vite det ved at noen fortalte om det?