2020-11-13, 12:58
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det finns nog miljarder i offer och gåvor världen över. Jag är tämligen säker på att merparten kommer dit den ska. De erkända kyrkorna och samfunden har inget att dölja. Det är när man börjar agera dunkelt man förstår att något inte står rätt till. Ännu har DFM inte redovisat något. Det där med mission i Uganda pratar man inte om längre. Nu är det bara pengar som ska in. Till exempel rear man nu ut Tommys bok där han försöker få ihop teologi med att hur Jesus skulle agera som affärsman. Fint så, men man skriver samtidigt att överskottet ska gå till "mission". Tror inte det blir många ören av det.

Jag håller fullt och fast med att de flesta sunda kyrkor och församlingar är oklanderliga. Förr använde de 90-konton för på dem fanns det kontroll att pengarna gick till avsett ändamål.Det finns väl nu också men swish har ju kommit.så numera är det swish som gäller ofta.Men för att kolla numret som anges att man ska skicka pengar till är det bara att skriva in det på Google och sen söka och det visar vem eller vilka som äger numret.

För min del tycker jag att det är hårresande att vissa ägnar sej åt att använda sej av andra människor nöd för att ja samla in till eget hus om man säger så.Och boken som TD antagligen hoppats mycket på och skrivit om.....Det gick inte så bra med den

Sen undrar jag när nu företaget ifråga är satt i likvidation går väl pengarna till skuldbetalning? Kan det vara därför M Ls konto stängts? (Tagits bort
Citera
2020-11-13, 13:18
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Jag håller fullt och fast med att de flesta sunda kyrkor och församlingar är oklanderliga. Förr använde de 90-konton för på dem fanns det kontroll att pengarna gick till avsett ändamål.Det finns väl nu också men swish har ju kommit.så numera är det swish som gäller ofta.Men för att kolla numret som anges att man ska skicka pengar till är det bara att skriva in det på Google och sen söka och det visar vem eller vilka som äger numret.

För min del tycker jag att det är hårresande att vissa ägnar sej åt att använda sej av andra människor nöd för att ja samla in till eget hus om man säger så.Och boken som TD antagligen hoppats mycket på och skrivit om.....Det gick inte så bra med den

Sen undrar jag när nu företaget ifråga är satt i likvidation går väl pengarna till skuldbetalning? Kan det vara därför M Ls konto stängts? (Tagits bort
Facebook har förbjudit dömda sexbrottslingar att verka på deras plattform. Det är därför TOmmy med spelar oförståelse säger ”kriminell??? Jag???” Och det är även förbjudet att då dela Tommys ord. Något ML och andra har gjort
Och blivit spärrade i hans namn så att säga. Själva är de helt oförstående och i lajven igår försökte de skylla på andra faktorer. ML jämförde sig med Lewi Petrus som också fick kämpa i morbvind i början. De vill nu tigga ihop 50.000 till teknik så de kan sända sitt dravel på ett bättre sätt än via en mobil. Det är nog bra då hälften av ljudet försvann. Somliga straffar Gud direkt!
Citera
2020-11-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina

Nej de har inte med varandra att göra, den informationen har inte Facebook (tack och lov).
Swishnumret går till Abyan Omsorg AB, ett av alla de bolag som "profeten" är involverad i.
Citera
2020-11-13, 15:19
Medlem
Kvällens live blir offentlig igen, frågan är hur många som kommer att drabbas av nedstängda konton den här gången?
Citera
2020-11-13, 19:11
Medlem
usch, dessa golddiggers till pingstpastorer...
Citera
2020-11-14, 10:01
Medlem
Igår kväll gjordes den tredje (och sista?) live-sändningen, den här gången utan profeten (förutom i kommentarsfältet). Antalet som såg det live låg runt 30 de gånger jag kollade.
Två av de medverkande är "repriser", övriga är "milfen" (Elizabeth Brentmar) och Jan Schöllin (som driver ett assistansföretag i Örebro) samt någon tjomme från Kosovo.
Sändningen (eller "söndningen" som profeten brukar benämna det) ligger ute på DFM Sverige, så den som vill kan gå in och få en egen uppfattning om man har tid och lust.
Senast redigerad av Murvelkott 2020-11-14 kl. 10:04.
Citera
2020-11-14, 14:13
Medlem
den-kristnes avatar
Otäck läsning i denna tråd. Dags för myndigheterna att sätta ned foten mot geschäftssekterna!
Citera
2020-11-15, 08:24
Medlem
Nytt nyhetsbrev, satsningen på amatörmässiga live-sändningar fortsätter. Något annat var inte att vänta, trots att framgången var dyrköpt.
Just nu verkar profeten ha stora ekonomiska bekymmer, då det uppmanas att swisha pengar till honom omedelbart och be om ett ekonomiskt mirakel (lades ut sent igår kväll).
Bagdad Bob har fått värdiga efterträdare! 😉
Citera
2020-11-15, 09:05
Medlem
Tur att det är frivilligt
Senast redigerad av Nynyny 2020-11-15 kl. 09:55.
Citera
2020-11-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nynyny
Tur att det är frivilligt
Ja det är för väl det, men allt för många ser det som en plikt att stötta sin "profet" även om det innebär att de sätter sig själva i klistret. "Den som ger han får, det är Guds lag" enligt inlägget.
Citera
2020-11-15, 16:09
Medlem
Apropå de försök till live-sändningar som gjordes i veckan, som aldrig borde publicerats med tanke på den urusla kvaliteten, så kan man se några intressanta fakta.
Den första sändningen sågs av någonstans runt 50 pers under stora delar av tiden, den andra (som lades ut i Profetiskt Mentorskap) sågs av ungefär hälften liksom fredagens.
Antalet delningar var 40 på den första, den andra finns ingen information då den inte gick att dela utanför gruppen, medan den tredje hade 15 delningar.
De här siffrorna säger en del om hur intresset utvecklats, alltså tvärt emot vad Bagdad Bob och hans chef vill påskina. Schabblar man bort den första chansen så har man rejäl uppförsbacke efter det, så förutom de redan frälsta så lär det vara vi som letar något att hacka på som kommer se (och eventuellt höra) de kommande sändningarna.
Citera
2020-11-15, 17:17
Medlem
Magictrixs avatar
Bagdad Bob Dahlman gör ju själ för sin lön i alla fall. Eller just det, han får ju ingen lön utan jobbar gratis. Det sa han när han ville pruta på böterna efter att blivit dömd för sexköp. Då får man bli ännu mer imponerad då han reser land och rike runt, dygnet runt. Idag har han predikat i Göteborg.

"Idag ska jag predika om att hålla fast vid visionen i våra liv. Jag ska försöka vara praktisk och peka på fyra vanliga distraktioner som gärna ser visionen på fall. Förkunnelsen idag bygger på de sanningar som Jesus gav sina tolv lärjungar."
Retorikens och pedagogikens a och är annars att aldrig peka på vad man inte ska göra utan bara vad man ska göra. Tips från en mästare till en annan...

"Vi har haft tre kvällar DFM LIVE den här veckan och teamet som bestått av 10-12 personer sitter kvar med en positiv känsla. Vi har därför redan nu bokat 25-27 november för ännu en satsning på DFM LIVE ."
Bagdad Bob kör på i god anda. De 50 tittarna blev snabbt 1500. För att göra deras katastrofala sändningar från ett hotellrum i Örebro fanns inget team alls. Det var Tommy och Mattias framför en mobilkamera. Inget ljus, inget smink och kanske roligast av allt... knappt något ljud.

En annan rolig parodi på verkligheten är när Bagdad Bob ogenerat plockar fram random bilder från ett skolbygge någonstans i Uganda och säger att det är svårt just nu på grund av coronan och den korrumperade regeringen. Sanningen är att regeringen i Uganda sköter Coronan mycket snyggare än i Sverige. Eftersom Tommy skamlöst sitter och tigger 50.000 kronor till teknisk utrustning för deras Roliga timmen känns det inte som de skickar några pengar till Afrika alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in