Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Det finns nog miljarder i offer och gåvor världen över. Jag är tämligen säker på att merparten kommer dit den ska. De erkända kyrkorna och samfunden har inget att dölja. Det är när man börjar agera dunkelt man förstår att något inte står rätt till. Ännu har DFM inte redovisat något. Det där med mission i Uganda pratar man inte om längre. Nu är det bara pengar som ska in. Till exempel rear man nu ut Tommys bok där han försöker få ihop teologi med att hur Jesus skulle agera som affärsman. Fint så, men man skriver samtidigt att överskottet ska gå till "mission". Tror inte det blir många ören av det.
Jag håller fullt och fast med att de flesta sunda kyrkor och församlingar är oklanderliga. Förr använde de 90-konton för på dem fanns det kontroll att pengarna gick till avsett ändamål.Det finns väl nu också men swish har ju kommit.så numera är det swish som gäller ofta.Men för att kolla numret som anges att man ska skicka pengar till är det bara att skriva in det på Google och sen söka och det visar vem eller vilka som äger numret.
För min del tycker jag att det är hårresande att vissa ägnar sej åt att använda sej av andra människor nöd för att ja samla in till eget hus om man säger så.Och boken som TD antagligen hoppats mycket på och skrivit om.....Det gick inte så bra med den
Sen undrar jag när nu företaget ifråga är satt i likvidation går väl pengarna till skuldbetalning? Kan det vara därför M Ls konto stängts? (Tagits bort