Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-21, 11:22
  #637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasTvivlaren
Nerikes Allehanda har tydligen grävt fram en pakistansk pastor som våra vänner har utnyttjat för att samlat in pengar. Pengar som ingen i Pakistan har sett.

https://www.na.se/2022-07-18/pakistansk-pastor--blev-utnyttjad-i-insamlingskampanj-skamligt?shareSource=sharebutton&fbclid=IwAR1LiD9e KQ363L6ubOpL0-uFN-0NLwE0g6_ZVSpfQuAmBtPY55_ikmUblAI
Även Dagen har tagit upp det, och också varit i kontakt med Tariq Samuel och fått bekräftat att profitören försökt muta honom (ekonomiskt understöd när det finns pengar till det) att dra tillbaka "anklagelserna" och istället bedyra Krämardals ledarskapsförmåga.
Gick inget vidare...
Citera
2022-08-11, 20:42
  #638
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Även Dagen har tagit upp det, och också varit i kontakt med Tariq Samuel och fått bekräftat att profitören försökt muta honom (ekonomiskt understöd när det finns pengar till det) att dra tillbaka "anklagelserna" och istället bedyra Krämardals ledarskapsförmåga.
Gick inget vidare...
Detta är en favorit, när profeten och A-lagaren försöker förklara hela strategin bakom deras verksamhet: https://www.youtube.com/watch?v=MiRGouNZaDk
Citera
2022-09-25, 00:32
  #639
Medlem
mesefils avatar
Lekardal har sjunkit ytterligare. På sitt LinkedIn-konto ”Lekardal S. M.” skrev han följande kommentar för ett år sedan:


”Marriage is a life contract and not a shopping mall where one goes out of his or her car to shop and get out. Women shouldn’t be men slaves in their marriage lives, we have to pamper them, loving them for who they’re. I was loving my wife and doing it all right until death put us part. May her soul rest on.”
Citera
2022-09-25, 15:38
  #640
Medlem
Just nu finns det nog ingen som det är så synd om som profeten, han drabbas ständigt av nya motgångar. Skilsmässan var naturligtvis inget annat än en tragisk dödsolycka, och därtill är han hotad och jagad av "sk kristna" (vilket Skatteverket köpte). Dessutom har han genom åren råkat ut för ideliga olyckor, den senaste i januari. I det här läkarutlåtandet beskrivs det som en fallolycka (halkat på isen), om det stämmer eller ej får var och en bedöma. Men sista raden säger en sak som nog beskriver läkarens relation till Krämardal: "Jag finner inga som helst hållpunkter för att Lekardal skulle fara med osanning."
Citera
2022-12-21, 12:38
  #641
Medlem
Mattias Lekardal sänder ifrån sin Facebook där han ideligen pratar om pengar. Pengar, pengar, pengar. Mattias verkar helt besatt av pengar. Han uppmanar andra att Swisha, casha in eller betala med PayPal till honom personligen. Det är ju bara bedragare som gör så.

Amo Palyaco har lagt ut filmer från Mattias på Facebook från Mattias slutna grupp. Själv vill han framstå som en profet och Gudsman. Inget kan vara mer fel.
Han pratar om att så in pengar i Guds rike för att sedan åtnjuta välsignelser. Han verkar däremot inte själv så in något med tanke på hans eländiga liv. Sluta lura människor och dig själv. Det går inte att lura Gud, Mattias! Gör gott mot människor, betala tillbaka alla pengar du lurat av dina medmänniskor.

Galaterbrevet 6
nuBibeln (Swedish Contemporary Bible)
Vad man sår, det får man skörda
6 Syskon, om någon ändå visar sig begå en överträdelse, så ska ni som är andliga milt visa honom till rätta. Men gör det ödmjukt, och se till att du inte själv blir frestad. 2 Bär varandras bördor, för då uppfyller ni Kristus lag.[a] 3 Den som inbillar sig att han är något, trots att han ingenting är, lurar bara sig själv. 4 Var och en måste utvärdera sina egna handlingar, och så kan han vara stolt bara över sig själv och inte över andra. 5 Var och en får nämligen bära sin egen börda[b]. 6 Men den som blir undervisad om budskapet ska dela med sig av det goda tillsammans med den som undervisar.[c] 7 Bedra inte er själva! Det går inte att lura Gud. Det man sår får man också skörda. 8 Den som sår i den mänskliga naturen får skörda undergång därifrån. Men den som sår i Anden ska ur Anden få skörda evigt liv. 9 Låt oss inte tröttna på att göra det som är gott, för vi ska i sinom tid få skörda, bara vi inte ger upp. 10 Ta därför vara på varje tillfälle att göra gott mot andra människor, och särskilt mot dem som tror.
Citera
2023-01-22, 20:24
  #642
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
"Jag säger som mannen i bibeln säger som blev helad från sin blindhet, fariserna hade alla möjliga åsikter om Jesus och människor kommer ha alla möjliga åsikter om profeter också, jag säger bara att jag som nu var blind kan nu se! det är jag själv ett levande vittnesbörd på!"

Fast nu var hon ju inte blind, utan hade fobier och tvångstankar. Lekardal är säkert en trygg röst att tala med, men kan även få hjälp med sådant via sjukhus. Sjukhus, för övrigt, som vi så ofta tar för givna, är verkligen Guds mirakel. Tänk så många människor som arbetar där och gör människor friska, i tusental, varje dag. Något att vara tacksam för.

"Viktig missionsuppdatering Sedan 1 januari 2021 Har vi valt att ligga lågt med insamling till Divine Missionen"
Lekardal verkar vara dyslektiker. Frågan är varför de "valt att ligga lågt"? Har de haft kronofogden på sig?


"Vi håller också på att byta bank till en internationell bank som klarar av internationella transaktioner
I många olika länder"

He he... Säg den bank som inte kan skicka pengar utomlands? Vad de menar är att de letar efter en bank som kan se mellan fingrarna när Krämardal tvättar pengar i Afrika och sedan gömmer dem på Kajmanöarna.

"Tyvärr har pandemin lett till fördröjningar pga nyckel personer blivit sjuka"
Vilka nyckelpersoner kan man undra? Var banken stängd? Vad är fördröjt?

"Nu skriver jag brutalt rakt på sak
Jag ber till Gud om ett under
Jag är extremt sliten efter jag fått lägga ut mkt pengar för att ibland andra inte tar sitt ansvar eftersom man tror att allt bara flyter på"

Eh.... vad är det som är brutalt rakt på sak? Att Fettot är sliten för att han har fått "lägga ut" mycket pengar? Snåltarmen spricker väl snart. Eller menar han att det är "andras" fel att han inte har råd med leasingkostnaden på sin sprillans nya Mercedes hybrid? Exakt vad är ansvaret? Menar du det indirekta tvång ni lägger på människor ni groomat att offra tionde.

"Allt är inte alltid lätt i en mission
Det finns stora utmaningar eftersom vi har stort ansvar"

Ni har inget ansvar alla eftersom ingen har bett er starta någon mission.


"Barnen i Uganda 🇺🇬 står utan mat och utan organisation om inte vi hjälper dom i dag måndag
Likaså Ledarna i Kenya 🇰🇪 utan mat
Likaså ledarna i Zimbabwe 🇿🇼"

Vilka barn var i Uganda? Det finns miljoner människor som står utan mat i Afrika varje dag. Skänk pengarna till Röda korset istället. Då kommer de fram utan att fylla Tommy på hotellrummet.

Likaså 3 ensamtående mammor i Sverige 🇸🇪
Likaså 2 ensamstående mammor i norge 🇳🇴
Även sjuka i Sverige 🇸🇪 och norge 🇳🇴

Jag vet inte hur det funkar i Norge, men i Sverige kan man höra av sig till svenska kyrkans diakoner om man har en kris. Man kan få hjälp med både mat och pengar. En ensamstående kvinna i Sverige är väl Brentmar. Krämardal borde vara skyldig henne bra med stålar nu. Sen kanske Tommy gjort några på smällen under året.


"Tills dess vi får ny bank nya swisha på tillfällig
0766121255"

Det där telefonnumret går direkt till Krämardals ficka, bara så ni vet. Och att byta bank påverkar inte telefonnumret till Swish. Vad de menar är att DFM antagligen håller på att gå i konkurs och att de nu behöver en ny bank, ett nytt företag och ett nytt banklån. Ring Runar! Han är en mästare på att snylta och trolla med pengar som inte finns.

Skriv februari
Obs inga pengar går till bilar löner mm till någon av oss i Sverige
Vi betalar allt själva volontärt
Allt kontrolleras av auktoriserad revisionsfirma
Samt juridisk insatta människor


Alla pengar går till bilar, löner, sprit, horor, hotellräkningar. Tyvärr måste vi ge en auktoriserad revisor en kasse kvitton i slutet av året. Annars tar vi hellre råd av juridiskt "insatta" människor än juridiskt auktoriserade. Annars skulle vi inte klara oss.

Magictrix, du skriver så underbart roligt. Och bra att bedragaren och Profeten genomskådas. En bedrövlig lurendrejare. Det enda positiva han gjort i sitt liv är att han kört Karisma Centers ekonomi i botten.
Citera
2023-01-23, 09:23
  #643
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorren-Kukegaard
Magictrix, du skriver så underbart roligt. Och bra att bedragaren och Profeten genomskådas. En bedrövlig lurendrejare. Det enda positiva han gjort i sitt liv är att han kört Karisma Centers ekonomi i botten.
Tack! Visserligen en gammal text, men den är inte plagierad av Ranelid i vart fall.
Citera
2023-01-23, 16:13
  #644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Tack! Visserligen en gammal text, men den är inte plagierad av Ranelid i vart fall.

Men OM den hade varit ett plagiat av Ranelid så kan du ju alltid skylla på att den var ett "experiment", "en fälla". Då kommer man undan.
Citera
2023-01-29, 14:45
  #645
Medlem
Amo Palyaço är en hjälte med stor humor, och somliga förser honom med material som bara inte går att låta bli att garva åt. Det här är den senaste, där profitören visar att hans så kallade profetiska gåva inte är värd luften orden passerar genom.
Jag känner nästan medlidande. Kan någon vänlig själ förklara för Profeten hur tekniken fungerar?
Han tror att hans videosändningar med blurrat ansikte inte finns kvar på min sida.


Här nedan följer länkar till de klipp som publicerats tidigare, och som alltså enligt profitören inte längre finns tillgängliga. Dessutom är de alltså manipulerade, vilket de definitivt inte är...tyvärr får man väl tillägga. Det är urklipp från längre sändningar, men någon redigering är alltså inte gjord. Men hans trogna hjärntvättade följarskara tror ju blint på vad han säger, så för deras del är det nog kört ändå.


För den som vill veta mer, och inte redan besökt sidan, titta gärna in på Amo Palyaço granskar för mer information och en del goa garv.
Citera
2023-01-31, 21:52
  #646
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Amo Palyaço är en hjälte med stor humor, och somliga förser honom med material som bara inte går att låta bli att garva åt. Det här är den senaste, där profitören visar att hans så kallade profetiska gåva inte är värd luften orden passerar genom.
Jag känner nästan medlidande. Kan någon vänlig själ förklara för Profeten hur tekniken fungerar?
Han tror att hans videosändningar med blurrat ansikte inte finns kvar på min sida.


Här nedan följer länkar till de klipp som publicerats tidigare, och som alltså enligt profitören inte längre finns tillgängliga. Dessutom är de alltså manipulerade, vilket de definitivt inte är...tyvärr får man väl tillägga. Det är urklipp från längre sändningar, men någon redigering är alltså inte gjord. Men hans trogna hjärntvättade följarskara tror ju blint på vad han säger, så för deras del är det nog kört ändå.


För den som vill veta mer, och inte redan besökt sidan, titta gärna in på Amo Palyaço granskar för mer information och en del goa garv.
Detta är ju lyteskomik. Helt otroligt. Tänk att han lever. Undrar hur många han lurat för att överleva på egen hand?
Citera
2023-02-02, 10:42
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Detta är ju lyteskomik. Helt otroligt. Tänk att han lever. Undrar hur många han lurat för att överleva på egen hand?

Två nya alster, som ytterligare bevisar hur "smart" han är:
Citera
2023-02-02, 12:02
  #648
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Två nya alster, som ytterligare bevisar hur "smart" han är:
Ordet rikspucko kom till mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback