Citat:
Verkligen. Imponerande verksamhetsberättelse. Samuel? Han heter Mattias Lekardal. Församlingen hette i Stockholm Karisma Center.
Numera? Han kallade sig för profet redan på Karisma-tiden.
Kaaaaaaaaaaaaaanske att jag vet något om honom.
Så, nu vet alla andra som vet något om honom att jag vet något om honom.
DFM har jag inte hört talas om tidigare men det där med "favör" är ett favoritord hos Mattias, som grundar sig i framgångsteologi. Framgångsteologi är inte bibliskt.
Intressant sak på hemsidan, på "om oss", så ser man detta på flera ställen:
https://www.divine-favour.com/om_dfm/
Work in progress.
Numera? Han kallade sig för profet redan på Karisma-tiden.
Kaaaaaaaaaaaaaanske att jag vet något om honom.
Så, nu vet alla andra som vet något om honom att jag vet något om honom.

DFM har jag inte hört talas om tidigare men det där med "favör" är ett favoritord hos Mattias, som grundar sig i framgångsteologi. Framgångsteologi är inte bibliskt.
Intressant sak på hemsidan, på "om oss", så ser man detta på flera ställen:
https://www.divine-favour.com/om_dfm/
Work in progress.

"DFM arbetar dagligen med att hjälpa föräldralösa barn med mat, kläder, utbildning och boenden. " Varför berättar de ingenting om detta i sina sociala medier?
"Ett annat akut område är änkorna som oftast är ensamstående mammor."
Ja, änkor är i regel ensamstående kvinnor. Det är korrekt. Men varför är det akut och vad gör de för dem?
"Vi har även ett särskilt upprättelseprogram för de många våldtagna flickorna."
Ursäkta, "upprättelse"? Ska de hjälpa flickorna att hämnas eller vad menar man? Var kan man läsa mer om detta program och var de är verksamma?
"I fängelserna har vi tillåtelse att predika om Jesus Kristus och långa kriminella tar emot fräsningen och ett nytt hopp för deras liv."
Korta kriminella kommer inte till himlen, det är sen gammalt.
"Förutom allt detta arrangerar vi utåtriktade möteskampanjer och undervisning för pastorer och andliga ledare . Vi har ca 1100 samarbetskyrkor i dessa länder."
Vilka länder är det? Varför redovisar man inte något enda om en enda samarbetskyrka? Särskilt märkligt att man inte ha en enda egen kyrka i Sverige. Eftersom man är ett företag och inte ett samfund undrar jag om man verkligen ges tillträde till fängelser?