2020-11-15, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ett högt valdeltagande kan bero på många saker men den främsta är att demokraterna fick upp soffliggarna samt dem som inte skulle rösta i valet och så inte gjort på länge, Motivationsfaktorn var Trump & hur han agerande med coronaviruset och det fick folket att gå till valurnan och rösta i detta val!

Man kan säga valfusk och annat men det är bara kolla på hur pass stort deltagandet var i valet visst republikanerna fick upp också dem som inte skulle eller sk soffliggare, Stora problemet är bara är det valfusk då man lyckas mobilisera ett av de största valdeltagandet på länge i US???

Sedan man visst tidigt Demokraterna kommer förtidsrösta eller poströsta som dem uppmanats att göra pga spridningen av detta coronavirus samt att en viss del republikaner valde också göra detta, Sedan ropa på omräkningar och annat det kommer inte hjälpa i längden en omräkning flippar max 200-500 röster sida och det måste även dem mest inbitna Trumpist inse också!

Man ropar på att det är maskinens fel och Trumpisterna på Twitter & Youtube söker och letar och man kanske ser ngt som inte var fusk men man vinklar i hop en story så det kan se ut som det för att motivera fansen ropa valfusk, Så visst kan en maskin fela men inte i den mängd som ni Trumpister vill tro sedan så finns det valkontrollanter och observatörer samt det finns övervakningskameror som spelar in allt och allting om det skulle bli ngt fel.....

"Man".....ge dig nu. Lin Wood och Sydney Powell är inga "man", dom är framstående och högst trovärdiga jurister med lång bakgrund inom juridik och utredning. Så lägg ner detta dravel och kom med nåt intressant istället, eller är detta det enda du kan få ur dig?
2020-11-15, 16:53
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Deepstate will be defeated! By attorney L.Lin wood.

https://youtu.be/qeNZJ2aDFRI

Här får man höra hans röst och slutsatser av materialet han sett hittills.
2020-11-15, 16:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Här kommer Kraken igen. Så himla stolt över min avatar. Jag drömde om en jättebläckfisk i somras. På den vägen är det.
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Yes, och för alla i tråden som tvivlar och försöker ge sken av att Trump givit upp:

"He only won in the eyes of the FAKE NEWS MEDIA. I concede NOTHING! We have a long way to go. This was a RIGGED ELECTION!"

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1327979630477922304
Och om Trump säger så, då är det så. Kom igen — han beklär ungefär världens viktigaste ämbete. Han sitter på den exekutiva makten. Tror inte att han behöver förlita sig på frilansande jurister om man lyckas frambringa bevisning. US Intelligence gör jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Pompeo bör ha insyn i CIA:s arbete då Haspel jobbade under Pompeo. CIA är inkopplade i omhändertagande av servrarna i Frankfurt.
Enligt de källor som the Gateway Pundit använder var CIA inte inkopplat. Det står väl att det var en joint venture med tysk militär och eventuellt mindre amerikanska förband?
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
"The evidence is comming in faster what I can process"
"The software is the problem"
Powell @ Fox
Just nu
Yes. The software.

Den som läser hela den Vice-artikel jag postade i går kväll ser att man upptäckte massiva säkerhetsluckor i programvara från Scytl inför ett val i Schweiz OCH att företaget anlitas även i USA. Det står uttryckligen, fast artikeln har något år på nacken. Däremot är det tydligen skillnad på upplägget. I USA använder man en poströst som registreras i systemet på distans, varpå originalet skickas eller faxas in. I Schweiz identifierade man sig på nätet och röstade där. Allt digitalt. Det går dock inte att utesluta på rak arm att samma möjligheter till röstkorrigering finns för alla med adminrättigheter även i den amerikanska varianten. Jag kan också tänka mig att Dominion-maskiner nyttjats för att leka lite med räkningen av poströsterna som skickats in.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-15 kl. 16:57.
2020-11-15, 16:54
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
"Man".....ge dig nu. Lin Wood och Sydney Powell är inga "man", dom är framstående och högst trovärdiga jurister med lång bakgrund inom juridik och utredning. Så lägg ner detta dravel och kom med nåt intressant istället, eller är detta det enda du kan få ur dig?
Det är mer än sanningen mer än den sanning som kommer från Trump kanalerna!
2020-11-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Kan man läsa till sig så är det vit flagg har reser rakt upp och ned men han säger det inte i ordalag, Ger man upp då säger man aldrig att motståndaren vann oavsett fantasierna om fusk och annat då kniper man ordet Biden vann!

Så snart lär han gå ut med det på en PK också men köra valfusk så hans fans håller sig lugna och följer ledaren!
Känner du att detta åldrade sig väl med tanke på Trumps senaste tweet?
2020-11-15, 16:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
De glömde Arizona, Maricopa county och Phoenix.

Vem glömde vad? Det är väl bara för dig att kolla upp såsom personen jag citerade gjorde. Personen som påstådde något hade fel
2020-11-15, 17:02
Medlem
Blot-Svens avatar
I mina ögon är det tydligt att mainstreammedia spelar en inte oväsentlig roll i det drama vi tar del av i realtid. All damage control står mig upp i halsen. Hur ska man någonsin lyckas ta tillbaka det man skrivit med någon sorts heder i behåll om det skulle framstå som media lagt ut rökridåer?

Tillägg:

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag skulle gissa att tecken på valfusk kommer att stå klart för alla till slut. Frågan är om USA:s demokrati tål att man erkänner det. Man måste förstå implikationer i detta isf. Det går bara inte att tänka sig.

Därför kommer Trump till slut att erkänna sig besegrad.
Det är framför allt inte omöjligt att det skiter sig för att medias makt helt enkelt är för stor — om nu inte CIA/FBI etc. jobbar med det hela och Trump får klartecken. Tar man lösa misstankar till rätten är man däremot rätt körd.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-15 kl. 17:17.
2020-11-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Lägg ner nu, det där är helt dina egna teorier. Behåll dom för dig själv annars anmäler jag dig för trackaserier, uppfattat?
Du får gärna säga vad i sammanfattningen jag missförstått?
2020-11-15, 17:09
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Haha absolut - vi sammanfattar det som avslutning: din teori är alltså att Trump märkt av valfusk 2016 med Ted Cruz, 2016 med Hillary, 2018 mot demokraterna, men i sin genialitet inte orkar ta tag i det förrän efter att amerikanska folket röstat bort honom, och då är hans tillvägagångssätt att bli totalslaktad i rättssystemet (1-20), check!

Och vilka domare sitter och bedömer tror du? Ta Michigan Judge Cynthia Stephens. Tillsatt 2008 av en Demokratiskt Guvernör. surprise ?

Eller ta alla jädrans domare som blockar Trumps olika EO, vilket han sen vinner i högre instanser.
2020-11-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Och vilka domare sitter och bedömer tror du? Ta Michigan Judge Cynthia Stephens. Tillsatt 2008 av en Demokratiskt Guvernör. surprise ?

Eller ta alla jädrans domare som blockar Trumps olika EO, vilket han sen vinner i högre instanser.
Ja, så varför väntade han till efter valet med att spränga valfuskmotorn, om den som sagt varit igång sen 2016 med Ted Cruz i spetsen? Nu har han ju en mycket sämre position att avslöja något ifrån?
2020-11-15, 17:17
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar att trots valfusk så kommer Trump känna sig besegrad, bara för att USA ska hålla uppe masken som en demokrati och ingen Sovjet-stat?

Jag tror narrativet är ungefär att "Om Trump (denne hedersman och vår räddare) inte blir omvald måste det vara valfusk. Det har Trump för övrigt redan förvarnat om, och - titta, så blev det"

Sedan spär man på med litet: "Det är väldigt märkligt att ogilla Trump. Är det inte väldigt odemokratiskt att hata Trump?"

Därefter kastar man in sådana godbitar som: "När fusket är så här svårt att avslöja är det ett tydligt bevis på att det är organiserat!".

Naturligtvis kommer det att ta hus i h-e om det kommer fram något med substans som pekar på valfusk, utöver de enstaka mi9sstag och skitsaker som brukar förekomma överallt. Att Trump sväljer bevisbart, organiserat valfusk för att rädda USA, demokraterna och Biden är inte troligt.

Dessutom skulle det kanappast vara ägnat att skydda demokratin, snarare tvärtom. Det är bra att han uppträder som en bortskämd 8-åring och tjatar igenom varje tänkbart uppslag, ur det perspektivet.
2020-11-15, 17:20
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag tror narrativet är ungefär att "Om Trump (denne hedersman och vår räddare) inte blir omvald måste det vara valfusk. Det har Trump för övrigt redan förvarnat om, och - titta, så blev det"

Sedan spär man på med litet: "Det är väldigt märkligt att ogilla Trump. Är det inte väldigt odemokratiskt att hata Trump?"

Därefter kastar man in sådana godbitar som: "När fusket är så här svårt att avslöja är det ett tydligt bevis på att det är organiserat!".

Naturligtvis kommer det att ta hus i h-e om det kommer fram något med substans som pekar på valfusk, utöver de enstaka mi9sstag och skitsaker som brukar förekomma överallt. Att Trump sväljer bevisbart, organiserat valfusk för att rädda USA, demokraterna och Biden är inte troligt.

Dessutom skulle det kanappast vara ägnat att skydda demokratin, snarare tvärtom. Det är bra att han uppträder som en bortskämd 8-åring och tjatar igenom varje tänkbart uppslag, ur det perspektivet.

Det finns väll en strategi bakom?
Trump var väll väldigt medveten om att poströsterna kommer fälla han?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in