2020-11-15, 12:48
Medlem
Ursprungligen postat av Moschata
Jag minns faktiskt att det har stått att han loggade in 09.08.
Möjligen i bilen.
Eller också finns något missförstånd där. Det mest normala att tänka sig är ju att
han loggat in så snart han kommit till arbetet.
Kanske (min spontana tanke) för att få något gjort innan han skulle ringa AE angående Kvitfjell.
Fetad: Det er slik jeg også har tenkt.
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Dette er det eneste jeg finner i avisartikler om THs pålogging på iPad:

Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Ifølge VGs opplysninger logger han seg dernest på iPad-en sin og leser e-poster.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...l-i-tidslinjen

Det är så jag menar.
Tidpunkten 09.08 står i följd. Därför kan man minnas fel, att han både loggade in på
I -paden och ankom till arbetet samtidigt.Det måste ju ha gått några minuter emellan.
Citera
2020-11-15, 12:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Før forsvinningen har det blitt søkt på skilsmisse på en bærbar PC i S4.

I følge kilder skal AEH også ha rådført seg med flere og spurt hvordan hun burde gå frem ved en skilsmisse.
Ikke nok med det - kildene sier også at AEH snakket om særeie før hun forsvant.

Ting kan altså tyde på at dette var et tema i forkant av forsvinningen.
Med en potensielt ugyldig ektepakt kunne det være store økonomiske verdier som sto på spill.
Dette viser akkurat hva som skjedde. Noen gjorde søk om skilsmisse på en bærbar PC i S4 i tiden før forsvinningsdagen.

Det er mest trolig at det var AEH som gjorde dette.

Sett i sammenheng med alt annet AEH foretok seg i tiden før forsvinningen:
-innmelding i Facebook-gruppe angående bolig på Gjøvik
-SMS til veninne angående turbulent ekteskap
-bestilling av håndverkere / elektriker
-avtale om at TH skulle ringe henne etter ca 1 time for å avklare detaljer angående hytteturen
-avlyse hytteturen i SMS til et av barna - førte til at TH forklarte seg motstridende = TH ble mistenkeliggjort

1. Var dette et plott planlagt av TH mot AEH?

eller

2. Var dette et plott planlagt av GM/AEH mot TH?

eller

3. Annen løsning?
Citera
2020-11-15, 13:05
Medlem
Citat:
Om skilsmisse-søk på google:
VG er kjent med at politiet har gransket en bærbar datamaskin som ble funnet i Sloraveien 4. Nettlogger viser at noen har søkt på ordet «skilsmisse» i Google, men politiet kan ikke slå fast hvem som har gjort søket.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WOOO3G/politiets-motivjakt-bursdagskort-og-private-notater-om-konflikter

Om at AE skal ha snakket om særeie:
NRK har blitt fortalt av flere i ulike omgangskretser rundt Anne-Elisabeth Hagen at hun snakket om skilsmisse og særeie i forkant av at hun forsvant i oktober 2018.
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagen-kunne-fatt-flere-hundre-millioner-ved-en-skilsmisse-1.14999699

Christina Steimler, daglig leder og arverettsadvokat i Indem advokatfirma, tror det er stor sannsynlighet for at ektepakten ville blitt kjent ugyldig i retten.
(fra Nrk-artikkelen).

OK, tack!
Ja då vet vi ....Det verkar ju vara så att AEH har undersökt olika sätt att ta ut skilsmässa
och vad som kan bli konsekvens av det.
Då handlar det inte bara om att separera rent geografiskt.
Varför vill man skilja sig i den åldern, då man kan vänta att TH blir mer och mer hemma
om man vill ha en bra tid i pensionsåldern?
Kan vara ekonomiskt motiv ja ...AEH kan ha väntat att TH skulle ändra i äktenskapsförordet
till hennes fördel, efter så många år tillsammans.
Kan ju också vara en tredje part som hon ville vara (mer?) tillsammans med,
vi inte vet så mycket om här.
Vem är GM?
Citera
2020-11-15, 13:10
Medlem
Citat:
Fetad: Ja, det var på 90-tallet:

Ja det var nog då som TH "låg på soffan".
Citera
2020-11-15, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Om denna tidigare otrohet kan ge så starka efterverkningar må det ha varit en
ganska allvarlig historia då, denna otrohet.
Då kan man tänka sig att den tredje parten kan ha med denna sak att göra.
Kan det ha funnits kontakt mellan honom och AE så sent som tiden för
försvinningen?

Det er nettopp derfor jeg har bedt om at vi må få noen opplysninger om denne eks-svogeren. Enkelte kjemper med nebb og klør for at eks-svogerens identitet ikke skal bli kjent. Dette er selvsagt spekulasjoner fra min side, men hvorfor møtes dette med aggressive anklager om avsporing og konspirasjonsteorier? Eks-svogeren har jo selv snakket seg inn i denne saken, ved å delta i VGs podcast.

Det argumenteres med at man ikke skal røpe identiteten til et vitne. Men det har vært helt greit å identifisere nøkkelvitnet MB (Mar*T By*, lønnsansvarlig). Hun ble identifisert med foto, og enkelte har også antydet at MB ljuger.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-11-15 kl. 13:34.
Citera
2020-11-15, 13:27
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tusen takk!
Nå har vel de fleste postene dine gått med på å kjøre seg fast i en kode-språk hypotese.
De resterende har merkelig nok gått med på å ishockey-tackle min hypotese med usaklige kommentarer hver gang jeg nevner Gone Girl
Uthevet: Fordi den hypotesen passer med alle deler av puslespillet uten å presse ned GG-brikkene dine.

Ingen nye momenter rokker ved hypotesen, og den har kun styrket seg etter min første lansering i juni -20, rett etter at klageskrivet ble offentliggjort. Da «falt nemlig poletten ned».
Citera
2020-11-15, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det er nettopp derfor jeg har bedt om at vi må få noen opplysninger om denne eks-svogeren. Enkelte kjemper med nebb og klør for at eks-svogerens identitet ikke skal bli kjent. Dette er selvsagt spekulasjoner fra min side, men hvorfor møtes dette med aggressive anklager om avsporing og konspirasjonsteorier? Eks-svogeren har jo selv snakket seg inn i denne saken, ved å delta i VGs podcast.

Det argumenteres med at man ikke skal røpe identiteten til et vitne. Men det har vært helt greit å identifisere nøkkelvitnet MB (Mar*T By*, lønnsansvarlig). Hun ble identifisert med foto, og enkelte har også antydet at MB ljuger.

Jeg vet ikke hvem eks-svogeren er, tror ikke noen andre her heller vet hvem han er så hvorfor kan du ikke finne ut hvem han er selv istedenfor å komme med konspirasjonsteorier om at alle andre enn du vet hvem han er.
Citera
2020-11-15, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Dette viser akkurat hva som skjedde. Noen gjorde søk om skilsmisse på en bærbar PC i S4 i tiden før forsvinningsdagen.

Det er mest trolig at det var AEH som gjorde dette.

Sett i sammenheng med alt annet AEH foretok seg i tiden før forsvinningen:
-innmelding i Facebook-gruppe angående bolig på Gjøvik
-SMS til veninne angående turbulent ekteskap
-bestilling av håndverkere / elektriker
-avtale om at TH skulle ringe henne etter ca 1 time for å avklare detaljer angående hytteturen
-avlyse hytteturen i SMS til et av barna - førte til at TH forklarte seg motstridende = TH ble mistenkeliggjort

1. Var dette et plott planlagt av TH mot AEH?

eller

2. Var dette et plott planlagt av GM/AEH mot TH?

eller

3. Annen løsning?

Jeg ser ikke helt hvorfor motstridende forklaringer om hyttetur oppfattes som så mistenkelig, når det vel så gjerne kan være fullstendig irrelevant. Hvorfor skulle hytteturen i seg selv være sentral. Hvor mange har ikke avtalt en tur som de vet de kommer til å trekke seg fra i siste liten, eller ventet med å bekrefte selv om man er fullstendig klar over at man ikke kommer til å dra, bare for at det skal fremstå som at man gjorde sitt ypperste for å kunne reise? Jeg sier fortsatt til søstera mi at vi har planer om å besøke de i jula, selv om jeg de siste 2 månedene har visst at det ikke blir noe av det. Sammenligner man da loggene mellom meg og søstera mi vs meg og samboeren min, så vil det jo fremgå tydelig, uten at det på noen som helst måte er noe mistenkelig bak det. Hvor mange ganger svarer man ikke avvisende til 3 part fordi man ikke ønsker å utdype noe.
Citera
2020-11-15, 14:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Jeg ser ikke helt hvorfor motstridende forklaringer om hyttetur oppfattes som så mistenkelig, når det vel så gjerne kan være fullstendig irrelevant. Hvorfor skulle hytteturen i seg selv være sentral. Hvor mange har ikke avtalt en tur som de vet de kommer til å trekke seg fra i siste liten, eller ventet med å bekrefte selv om man er fullstendig klar over at man ikke kommer til å dra, bare for at det skal fremstå som at man gjorde sitt ypperste for å kunne reise? Jeg sier fortsatt til søstera mi at vi har planer om å besøke de i jula, selv om jeg de siste 2 månedene har visst at det ikke blir noe av det. Sammenligner man da loggene mellom meg og søstera mi vs meg og samboeren min, så vil det jo fremgå tydelig, uten at det på noen som helst måte er noe mistenkelig bak det. Hvor mange ganger svarer man ikke avvisende til 3 part fordi man ikke ønsker å utdype noe.
Det har kommet frem at politiet har brukt mye tid på å finne ut hvorfor TH mente de skulle på hyttetur, og at AEH avlyste.

Tenker du at det er en annen løsning der alt som skjedde i tiden før forsvinningen var tilfeldig?

Få høre
Citera
2020-11-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg vet ikke hvem eks-svogeren er, tror ikke noen andre her heller vet hvem han er så hvorfor kan du ikke finne ut hvem han er selv istedenfor å komme med konspirasjonsteorier om at alle andre enn du vet hvem han er.

Det er helt utrolig, hvis ingen i tråden kjenner til eks-svogerens identitet.
Hvorfor denne angstbiterske reaksjonen, når jeg peker mot denne fyren?
Hvorfor denne skinnhelligheten, du har da jaggu ikkevært snau, når det gjelder å viderebringe rykter om andre?

Det var åpenbart i Krimpodden at eks-svogeren oste av hevngjerrighet og hat mot TH.
Jeg sier selvsagt ikke at han er skyldig, men hvorfor denne angstbiterske reaksjonen, hver gang eks-svogeren bringes på bane?
Citera
2020-11-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Jeg hadde en samboer. Nydelig dame. Hun studerte deltid, jobbet nesten ikke, og det ble mye tid til meldinger. Plutselig hadde hun alltid på seg telefonen, den lå aldri igjen på bordet. Begynte å gå i kjole, rettet håret, pudret og sminket seg når hun skulle på kveldsundervisning. En kveld fikk jeg denne meldingen: "Jeg blir senere". Jeg ringte straks, men telefonen var allerede skrudd av.
Intuisjonen fikk meg til å søke opp lærerens adresse, og jeg dro dit. Bilen min som hun lånte, sto parkert utenfor. Jeg fikk mine mistanker bekreftet. Da hun kom hjem på morgenkvisten, fikk hun beskjed om å ta med det nødvendige og flytte ut samme dag. Så fikk hun 2 uker på å hente tingene sine. I tiden etterpå angret hun veldig, ba om tilgivelse og gjorde alt hun kunne for å få meg tilbake. Vi tok noen fjellturer sammen, og hun flyttet delvis tilbake til meg. Vi hadde det veldig fint, men de vonde minnene kom stadig tilbake, og da hun vurderte å flytte hjemover (til en annen kant av landet), så støttet jeg henne i det. Det ble for vanskelig for meg å leve med henne etter det hun gjorde.

Dette var litt OT, men jeg har ingen problem med å forstå at forholdet mellom TH og AEH ble utrolig vanskelig dersom det var utroskap i bildet.

Mine høyst personlige betraktninger om en sånn utroskapshistorie er at det dras langt og lengre enn langt.. For hva skal en sammen å gjøre om en skal rive i hverandre i flere tiår. Enten så må det legges bak så livet kan bli hyggelig igjen eller ta ansvar for at en ikke vil glemme og splitte opp. Det blir å melke og straffe med historien, for det første at en ribber den utro partner for omtrent alt. Og føler seg berettiget til det. Og for det andre drar det opp og opp igjen så den utro unnskylder og unnskylder i flere tiår. Hva i alle dager er vitsen med å leve sånn. Da velger en virkelig å leve et kjipt liv synes jeg. I min verden er det ikke synd på sånn sutring. Så gå da mann om du ikke kan, eller egentlig vil, tilgi og gå videre. En har bare ett liv.
Citera
2020-11-15, 15:00
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Mine høyst personlige betraktninger om en sånn utroskapshistorie er at det dras langt og lengre enn langt.. For hva skal en sammen å gjøre om en skal rive i hverandre i flere tiår. Enten så må det legges bak så livet kan bli hyggelig igjen eller ta ansvar for at en ikke vil glemme og splitte opp. Det blir å melke og straffe med historien, for det første at en ribber den utro partner for omtrent alt. Og føler seg berettiget til det. Og for det andre drar det opp og opp igjen så den utro unnskylder og unnskylder i flere tiår. Hva i alle dager er vitsen med å leve sånn. Da velger en virkelig å leve et kjipt liv synes jeg. I min verden er det ikke synd på sånn sutring. Så gå da mann om du ikke kan, eller egentlig vil, tilgi og gå videre. En har bare ett liv.

Helt enig.
Kan nok hende det var vanskeligere for TH, med ekteskap, tre barn osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in