Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-11-15, 11:30
  #1
Avstängd
https://i.imgur.com/R3PpANt.jpg

Vänstervågen som vällde över Sverige i samband med 68-vänsterns övertagande av media och myndigheter i samband med Vietnamnkriget, resulterade bland annat i en liberal syn på sexualitet.

Vad finns det för fördelar med en liberal och en konservativ syn på sexualitet? Har vår syn på sex blivit konservativ när vi inte längre kan kolla heta små 12-åringar för sexstjärnor?
Citera
2020-11-15, 12:21
  #2
Avstängd
myphilosophys avatar
Vart kan man se dessa bilder? Både jag och farsan vill se haha..
Citera
2020-11-15, 12:46
  #3
Medlem
Klas-Vegass avatar
Judy Foster var väl rätt ung i Taxi driver? Det kan ju ingå för att berätta en historia. Flickan Michael gifter sig med i gudfadern är 15.
Det kan vara rubriksättningen som är missvisande.

Folk kan onanera till Pippi eller barnens ö. Inte direkt filmens fel (kanske blev det fel exponering i barnets ö?)
Citera
2020-11-15, 12:55
  #4
Medlem
diseuses avatar
För er som undrar vilken tolvåring tidningen handlar om...
Citera
2020-11-15, 13:01
  #5
Avstängd
aGNostradamuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
https://i.imgur.com/R3PpANt.jpg

Vänstervågen som vällde över Sverige i samband med 68-vänsterns övertagande av media och myndigheter i samband med Vietnamnkriget, resulterade bland annat i en liberal syn på sexualitet.

Vad finns det för fördelar med en liberal och en konservativ syn på sexualitet? Har vår syn på sex blivit konservativ när vi inte längre kan kolla heta små 12-åringar för sexstjärnor?

At the time of its release, PRETTY BABY attracted a lot of controversy for its subject matter and matter-of-fact nudity of pre-teen Brook Shields (Violet).
Citera
2020-11-15, 13:03
  #6
Medlem
Bum1s avatar
Jag tycker det ser lite märkligt ut. Säker på att bilden är äkta?
Citera
2020-11-15, 13:34
  #7
Medlem
Hollywood och Walt Disney har lyckats få pedofili att bli mer utbredd.
Citera
2020-11-15, 13:49
  #8
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Hollywood och Walt Disney har lyckats få pedofili att bli mer utbredd.
Precis.

PKister har länge förespråkat pedofili och att skära/misshandla barn.

Nu för tiden är det väl typ Netflix med Curties och annan normalisering av pedofili....

Alltis lustigt hur PKister har en skev relation till barn... dom vill ju tysta alla andra "för barnens skull"...

Hycklare i stil med kapten klänning.
Citera
2020-11-15, 14:00
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
För er som undrar vilken tolvåring tidningen handlar om...

Har för mig att jag såg den filmen för 100 år sen. Den är väl ganska bra om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Precis.

PKister har länge förespråkat pedofili och att skära/misshandla barn.

Nu för tiden är det väl typ Netflix med Curties och annan normalisering av pedofili....

Alltis lustigt hur PKister har en skev relation till barn... dom vill ju tysta alla andra "för barnens skull"...

Hycklare i stil med kapten klänning.

Cuties har väl ett budskap som snarare belyser det som dom uppfattar som en normalisering av sexualisering av unga tjejer och dom belyser det med konsekvenserna det får i dagens samhälle. Läser man mellan raderna så är det lätt att förstå att budskapet är en negativ syn på den normaliseringen.

Så det är väl därför raka motsatsen till det du påstår? Kanske är det för djupt för dig att förstå?
Citera
2020-11-15, 15:53
  #10
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
För er som undrar vilken tolvåring tidningen handlar om...
Men hur kan man kalla henne för "sexstjärna"?
Hon var barn i den filmen, även om hon gjorde vuxna saker.
Citera
2020-11-15, 17:57
  #11
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
För er som undrar vilken tolvåring tidningen handlar om...

Det är en av mina favoritfilmer. Observera att när den utspelades var det tämligen normalt att män hade sex med 12-åriga flickor, om de skötte det lite snyggt. Vissa saker var verkligen bättre förr.
Citera
2020-11-16, 09:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Det är en av mina favoritfilmer. Observera att när den utspelades var det tämligen normalt att män hade sex med 12-åriga flickor, om de skötte det lite snyggt. Vissa saker var verkligen bättre förr.

Varför ha sex med ett barn när man kan ha sex med en het 20-åring?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback