2020-11-15, 01:19
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Du kan ju knappast läst mina inlägg. Jag hoppas det ska vara en hel drös inblandade och att det kan bevisas så att alla åker dit. Men som jag också sagt flera gånger. Den enkla förklaringen är oftast den sanna och med tanke på vilka rymdresor folk gjort tidigare i denna tråd får ju någon hålla skiten på rimlig nivå. Men om du läser vad jag skrivit så förstår du nog att även jag har funderingar. Problemet med att folk söker alternativ är att de ofta går ifrån rimligheter.

Vilken är den enkla förklaringen då? Det är ju för f*n den vi inte hittar. Förklara varför en måttligt påverkad A "glömmer sina saker" vid mordplatsen och det enda han bryr sig om är en blöt peruk
som han gömmer under jackan i offrets mammas bil.
Citera
2020-11-15, 01:21
Medlem
Citat:
I så fall läste du inte inlägg 6610! Natta dig nu innan du gör bort dig helt
Du vill få bort så många från Tollarp som möjligt är ditt svar.
Min fråga kvarstår dock om du skyddar någon specifik ändå och vill få folk i tråden att tänka åt ett annat håll?

Det är inte första gången det händer på Flashback att det kommer in folk som varit delaktiga i FUP och försöker vilseleda osv.
Senast redigerad av protekk 2020-11-15 kl. 01:23.
Citera
2020-11-15, 02:03
Medlem
Blaire-Witchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Detta tycker jag är intressant:

Är det något annat som du kan berätta om som polisen kan ha nytta av?
Jag har hört från deras kompisar, det har berättat att det inte bara var Andreas som var
inblandad i detta. Det var Andreas och hans kompisar som var inblandade och det visar sig att
det inte var Andreas som gjorde det men han vet om det. Det var minst 2 eller 3 personer till
som var inblandade i detta. Andra säger att Andreas har sett vem som har dödat Emilia men
han vågar inte berätta det. Kanske kommer han ta skulden själv och inte berätta sanningen?
Andreas har varit kund hos mig i 2 år och jag har aldrig sett något som är konstigt med
honom eller avvikande. Jag vet att han använder droger men jag har aldrig sett honom skaffa
problem. Det finns folk som säger att hon kan ha blivit mördad bakifrån

Med tanke på att han inte ville bli inblandad är detta ganska anmärkningsvärt.

Ja, han säger allt i princip. Förstår mycket väl att han inte vill bli inblandad med tanken på vad det är för människor som bor i Tollarp. Väldigt märkligt att han nämner att hon blivit mördad bakifrån med tanken på 16( kan minnas fel) hugg i ryggen. Han kan omöjligt ha läst FUB då, eftersom det inte fanns någon vid den tiden. Visst kan han bara ha ”gissat” att det skedde bakifrån men av alla möjliga sätt att döda någon på känns det mer som att han vet vad han pratar om.
Citera
2020-11-15, 08:11
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det är ju precis det allting handlar om. Det är helt uppenbart (nu menar jag inte dig) att någon i tråden inte kan se större sammanhang och att detta med största sannolikhet skedde av en anledning. Om vi då kan stryka att A var drogad och full när han kom hem så försvinner ju att det skedde i en knarkpsykos. Då får man titta vidare och inte bara på den 22 november utan tidigare. För vi vet jäkligt lite vad som hände den dagen. Vem hade motiv? Vilka visste vad som skulle ske den dagen? Varför är allting så slarvigt och konstigt?
Njaee, den slutsatsen håller jag inte med om. P N beskriver gasinhalationernas intensiva men snabba rus och att de tog sådant i kombination med annat vet vi så djupt drogrus/psykos hänger kvar. Om sedan ambulanspersonalen fått rätt information om As intag hade de förmodligen bedömt honom med andra ögon. De förväntade sig nog inte en pundare.
Citera
2020-11-15, 12:30
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Du vill få bort så många från Tollarp som möjligt är ditt svar.
Min fråga kvarstår dock om du skyddar någon specifik ändå och vill få folk i tråden att tänka åt ett annat håll?

Det är inte första gången det händer på Flashback att det kommer in folk som varit delaktiga i FUP och försöker vilseleda osv.
Vi tänker samma. Och jag tänker att dom största korkskallarna nog är inne på något, vad det verkar på svaren vi inte fick
Citera
2020-11-15, 12:34
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Och jag svarade att du kunde läsa svaret jag gav den andra korkskallen.
Inlägg 6610
Varför är det så svårt att svara på det vi spör om? Varför svarar du på med ilska och nedsättande kommentarer?
Citera
2020-11-15, 12:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Varför är det så svårt att svara på det vi spör om? Varför svarar du på med ilska och nedsättande kommentarer?
Svaren får ni om ni läser hela tråden och får överblick. Det ni ser nu är en ögonblicksbild.
Citera
2020-11-15, 12:54
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Svaren får ni om ni läser hela tråden och får överblick. Det ni ser nu är en ögonblicksbild.
Vem svarar du för?
Och ja, tråden är läst.
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-11-15 kl. 13:20.
Citera
2020-11-15, 12:57
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag har absolut för mig att PN under rättegången sa att ytterligare en var med på kvällen.
Var du på rättegången? Berätta mer
Citera
2020-11-15, 13:15
Medlem
Det är ganska självklart att man vill se många från gänget åka dit? Hela gänget helst då det bara är den lilla gruppen av djur som förstör hela byn?

Men vi kan ändå tacka att vi blir av med den största pajasen RJ ett helt år sen han nu sitter inne för grovt vapenbrott. Bara några kvar, typ MK, H och säkert några fler pundare.

Men vi får alla leva mer att folk som inte ens bor i Tollarp eller i närheten älskar att komma med efterblivna teorier utan någon som helst grund eller någon som helst bakgrundsfakta eller vilken typ av människor vi faktiskt pratat om här.

Många älskar tanken på att dessa pundare är några slags genier när dom i själva verket inte ens klarade av grundskolan för dom inte hade någon hjärna till det.

Man älskar att det ska ha planterats bevis. Ja men jo tjena att ens bästa vän vill sätta dit en för mord istället för att undanröja alla bevis på att något ens hänt?

Man tror att det är helt omöjligt att gömma saker i fickor och under världens fetaste jacka och mer än gärna utan att ens veta någonting om saker anser att en peruk kan minsann inte vara blöt i en vecka, inte ens om den inte får en chans till att torka. Nej minsann för alla här är några slags perukexperter?

Sen får man ju inte glömma alla transfober som älskar såna här forum för dom äntligen kan få spy sin galla.

Sen vet vi ju inte vem som är vem här? Hur många av dessa användare kan inte vara AAs vänner? Kanske familj? Som försöker få han att låta så oskyldig som möjligt för guuuuud nåde att någon skulle tro han var skyldig?

För en sån person som aaaaaaldrig varit aggressiv kan väl inte göra något sånt? Inte ens när han slog sönder sina väggar eller slog OD. Nej nej, inte ens när han tvingade sin flickvän att klä på sig något mindre slampigt för hon får definitivt inte bete sig som hon vill för det är väl ändå mannen som bestämmer?

Aa som är så oskyldig? Bara förstört en hel by med sin bästa polare RJ? Genom hot och trakasserier gjort sig till dom mest hatade och patetiska personerna i hela byn.
Senast redigerad av Murdertales044 2020-11-15 kl. 13:18.
Citera
2020-11-15, 13:18
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vem svarar du för?
Och ja, tråden är läst.
För Tollarparen eftersom det var på väg off topic, vilket gör tråden dryg.
Citera
2020-11-15, 13:19
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murdertales044
Det är ganska självklart att man vill se många från gänget åka dit? Hela gänget helst då det bara är den lilla gruppen av djur som förstör hela byn?

Men vi kan ändå tacka att vi blir av med den största pajasen RJ ett helt år sen han nu sitter inne för grovt vapenbrott. Bara några kvar, typ MK, H och säkert några fler pundare.

Men vi får alla leva mer att folk som inte ens bor i Tollarp eller i närheten älskar att komma med efterblivna teorier utan någon som helst grund eller någon som helst bakgrundsfakta eller vilken typ av människor vi faktiskt pratat om här.

Många älskar tanken på att dessa pundare är några slags genier när dom i själva verket inte ens klarade av grundskolan för dom inte hade någon hjärna till det.

Man älskar att det ska ha planterats bevis. Ja men jo tjena att ens bästa vän vill sätta dit en för mord istället för att undanröja alla bevis på att något ens hänt?

Man tror att det är helt omöjligt att gömma saker i fickor och under världens fetaste jacka och mer än gärna utan att ens veta någonting om saker anser att en peruk kan minsann inte vara blöt i en vecka, inte ens om den inte får en chans till att torka. Nej minsann för alla här är några slags perukexperter?

Sen får man ju inte glömma alla transfober som älskar såna här forum för dom äntligen kan få spy sin galla.

Sen vet vi ju inte vem som är vem här? Hur många av dessa användare kan inte vara Andreas vänner? Kanske familj? Som försöker få han att låta så oskyldig som möjligt för guuuuud både att någon skulle tro han var skyldig?

För en sån person som aaaaaaldrig varit aggressiv kan väl inte göra något sånt? Inte ens när han slog sönder sina väggar eller slog OD. Nej nej, inte ens när han tvingade sin flickvän att klä på sig något mindre slampigt för hon får definitivt inte bete sig som hon vill för det är väl ändå mannen som bestämmer?

Andreas som är så oskyldig? Bara förstört en hel by med sin bästa polare RJ? Genom hot och trakasserier gjort sig till dom mest hatade och patetiska personerna i hela byn.

Hej, jag väntade på att du skulle skriva nu! 😀
Tror inte det är många i denna tråd som tror att AA är oskyldig. Det många dock reagerar på, är att han med stor sannolikhet inte varit ensam om detta.
När åkte RJ in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in