Citat:
Ursprungligen postat av
Pethuglin
Helt horribel situation för vårdpersonalen som måste vara i frontlinjen igen. Alla har inte ens kunnat ta hela sin semester på sommaren. Det måste kännas hopplöst när de samtidigt ser hur folk struntar i råd och rekommendationer.
Vet någon om fältsjukhusen har börjat byggas upp igen i de värst drabbade regionerna?
Eller det är nog lika illa i de flesta regioner.
Jag är mer orolig nu än jag var i våras. På våren kändes det lättare eftersom det var ljust och man kunde vistas utomhus mer och mer för varje dag. Nu är det mörkt på alla sätt och vis och för första gången under pandemin känner jag hopplöshet och är rädd för hur det ska bli.
Jag hoppas att viktiga samhällsfunktioner fortsätter att fungera och att det inte blir så illa att så många blir sjuka att tex strömförsörjning och transporter blir lidande eller att sjukvården äldreomsorgen kollapsar pga personalbrist. Känns inte så bra när vintern är på intågande och allt är så osäkert. Den kommande veckan kommer nog att visa vart vi är på väg och jag hoppas och ber på goda nyheter.
Nu får vi också hoppas att vaccinet blir snart klart och att man börjar vaccinera befolkningen under nästa år. (Hoppets år)
Jag har inte hört något om fältsjukhusen. Frågan är om de bygger upp dem igen, det var ju mest potemkinkulisser. Kanske enklare att konvertera befintliga avdelningar till covid-avdelningar?