2020-11-14, 21:24
Medlem
tedbundys avatar
FL2: Vad är tanken med varje sak? Vi börjar med pistolerna… varför tar ni med er dom?
H: Pistolerna egentligen, så här är det… skulle man hitta dom… jag vet inte exakt vart dom

Förhör med Öhman, Christoffer; 2020-06-12 13:11 diarienr: 5000-K62796-20
4715
är lagda någonstans. En är laddad helt, en är inte laddad alls. Dom är egentligen till för att
mera… man lika gärna kunna haft attrapper, för det var egentligen mer för hotsyfte då liksom
att… när… som Victor då som går in först, att man visar upp en pistol, så blir det ganska…
ja, det blir effektfullt liksom. Så att… sen plasten, den är till för att vi tänkte använda, ifall det
blir problem, att man skulle göra någon form av utpressningssituation där man använder den
för… ja, alltså antingen kväva eller någonting sånt. Så det var egentligen till för och använda
som… alltså utpressningsmedel, inte för något annat liksom.

Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Citat från fup tänkte jag väl mest på, inte vad folk trott, tänkt eller känt i tråden. Har du läst fup överhuvudtaget? Ge mig substans.
Citera
2020-11-14, 22:29
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Citat från fup tänkte jag väl mest på, inte vad folk trott, tänkt eller känt i tråden. Har du läst fup överhuvudtaget? Ge mig substans.

Öppna FUP, ctrl+f, skriv pistol.
Citera
2020-11-14, 23:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy
FL2: Vad är tanken med varje sak? Vi börjar med pistolerna… varför tar ni med er dom?
H: Pistolerna egentligen, så här är det… skulle man hitta dom… jag vet inte exakt vart dom

Förhör med Öhman, Christoffer; 2020-06-12 13:11 diarienr: 5000-K62796-20
4715
är lagda någonstans. En är laddad helt, en är inte laddad alls. Dom är egentligen till för att
mera… man lika gärna kunna haft attrapper, för det var egentligen mer för hotsyfte då liksom
att… när… som Victor då som går in först, att man visar upp en pistol, så blir det ganska…
ja, det blir effektfullt liksom. Så att… sen plasten, den är till för att vi tänkte använda, ifall det
blir problem, att man skulle göra någon form av utpressningssituation där man använder den
för… ja, alltså antingen kväva eller någonting sånt. Så det var egentligen till för och använda
som… alltså utpressningsmedel, inte för något annat liksom.

Ja, men här ser man ju tydligt att det är planerat på det viset att det är möjligt att det kommet att sluta med mord.

Har de kunnat bevisats att de hade med sig pistoler varav en laddad pistol?
Plastfolien medtagen för att kunna kväva någon...

Det är vad CÖ säger.
Vem tog med pistolerna och vem tog med plasten?

"Inte för något annat liksom"... suck. Det låter som att han pratar om varför han tar med sig ett paraply typ, ifall det regnar. Vilka idioter.

Så fruktansvärt onödigt. Allt.
Vilket hemskt öde att träffa på två sådana personer som avslutar ditt liv på det hemskaste sätt av alla.
I ditt hem också.
Citera
2020-11-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Har inte hunnit så långt. Mycket att läsa.

Ja, CÖ riskar väl att bli ett psykfall. Obestämd tid i Säter med "aldrig utsläppt".

Förhoppningsvis.

Tror inte att det blir något rättspsyk. Visserligen verkar CÖ vara lite störd men inte på sådan nivå som dom som döms till vård med särskild utskrivning.

Blir troligen livstid för båda. Svårt att se att VK skulle klara sig undan med ett lägre tidsbestämt straff.
Han verkar ju vara delaktig både innan, under och efter.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2020-11-14 kl. 23:56. Anledning: Fel
Citera
2020-11-15, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Tror inte att det blir något rättspsyk. Visserligen verkar CÖ vara lite störd men inte på sådan nivå som dom som döms till vård med särskild utskrivning.

Blir troligen livstid för båda. Svårt att se att VK skulle klara sig undan med ett lägre tidsbestämt straff.
Han verkar ju vara delaktig både innan, under och efter.

Kanske inte.

Började läsa FUP:en...... men klarade inte av de där chattkonversationerna, jag fejdade ut helt enkelt. Vuxna män som pratar som 5-åringar. Grejar inte det. Hoppade fram lite i texten. OK. Men *suck* jag klarar inte av det.

Jag vill bara få bort de här 2 från jordens yta. Utrota. Och hoppas att det inte finns lika jävligt dumma efterföljare.
Citera
2020-11-15, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Kanske inte.

Började läsa FUP:en...... men klarade inte av de där chattkonversationerna, jag fejdade ut helt enkelt. Vuxna män som pratar som 5-åringar. Grejar inte det. Hoppade fram lite i texten. OK. Men *suck* jag klarar inte av det.

Jag vill bara få bort de här 2 från jordens yta. Utrota. Och hoppas att det inte finns lika jävligt dumma efterföljare.
Jag vet inte vad det är med mig men jag tycker också synd om VK som verkar ha lockats in i det här pga CÖs idioti.
Även synd om hans föräldrar. Lilla Ida får väl trösta sig med någon annan kille. Kommer nog att gå bra. Har väl kommit undan med chock och besvikelse. CÖ har jag inga känslor för. Han verkar så hjärndöd. Kan gärna fortsätta med sitt knark och fantasier. Spelar ingen roll om han befinner sig i fängelse eller på psyket huvudsaken han inte har möjligheten att parasitera på andra.
Citera
2020-11-15, 06:44
Medlem
Tlagnojs avatar
Förstår inte hur ni kan tycka synd om VK. Han är fullt medveten om vad som är rätt och fel men skiter helt i det och hånar till och med offrena efter det. Exempelvis när han återberättar att en kollega frågat honom vad han gjorde i helgen strax efter morden.

Man kan inte skylla på att han är korkad. Jag har en i min familj som är diagnosticerat korkad, dvs intelligens som en 8-9 åring. H*n är fullt medveten om vad som är rätt och fel, här pratar vi nivån att h*n aldrig skulle kunna bli rörmokare. H*n har empati och skulle aldrig så kallt kunna skämta om en sådan sak. Blir snarare mer illa berörd än andra av nyheter om dylika händelser på tv.

VK visar empati först när det blir uppenbart att det är honom till gagn. VK skyller allt på CÖ precis lika mycket som CÖ skyller allt på VK. Den stora skillnaden är att CÖ på eget bevåg talar ut. VK får polisen lirka det ut honom genom att beskriva honom som ett offer. Ja CÖ kanske talar ut av manipulerande skäl, försöker lägga det på VK. Men han gör det likväl utan att man behöver dra det ur honom. Han visar att han har en känsla för empati, men kanske är narcissist nog att skita i det. VK har inte ens känslan och en sådan är betydligt läskigare i mina ögon.
Citera
2020-11-15, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Förstår inte hur ni kan tycka synd om VK. Han är fullt medveten om vad som är rätt och fel men skiter helt i det och hånar till och med offrena efter det. Exempelvis när han återberättar att en kollega frågat honom vad han gjorde i helgen strax efter morden.

Man kan inte skylla på att han är korkad. Jag har en i min familj som är diagnosticerat korkad, dvs intelligens som en 8-9 åring. H*n är fullt medveten om vad som är rätt och fel, här pratar vi nivån att h*n aldrig skulle kunna bli rörmokare. H*n har empati och skulle aldrig så kallt kunna skämta om en sådan sak. Blir snarare mer illa berörd än andra av nyheter om dylika händelser på tv.

VK visar empati först när det blir uppenbart att det är honom till gagn. VK skyller allt på CÖ precis lika mycket som CÖ skyller allt på VK. Den stora skillnaden är att CÖ på eget bevåg talar ut. VK får polisen lirka det ut honom genom att beskriva honom som ett offer. Ja CÖ kanske talar ut av manipulerande skäl, försöker lägga det på VK. Men han gör det likväl utan att man behöver dra det ur honom. Han visar att han har en känsla för empati, men kanske är narcissist nog att skita i det. VK har inte ens känslan och en sådan är betydligt läskigare i mina ögon.
Ja stora pengar har nog hägrat för VK också. Min intelligens skulle inte räcka för att bli rörmokare heller. Men den räcker till att förstå att man blir avslöjad direkt om man för över pengar mellan kontona som dom har gjort. Frågan är om dumma CÖ har gjort det på eget bevåg utan VKs godkännande. Fel har dom iallafall handlat på alla sätt och vis och straffet kommer.
Citera
2020-11-15, 11:41
Medlem
Dan88s avatar
Är denna tråd angående det här? https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/All4Aj/reste-ivag-efter-ranmorden--for-att-lyxshoppa-med-offrens-pengar

Länk till FUP?
Citera
2020-11-15, 12:15
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja stora pengar har nog hägrat för VK också. Min intelligens skulle inte räcka för att bli rörmokare heller. Men den räcker till att förstå att man blir avslöjad direkt om man för över pengar mellan kontona som dom har gjort. Frågan är om dumma CÖ har gjort det på eget bevåg utan VKs godkännande. Fel har dom iallafall handlat på alla sätt och vis och straffet kommer.

Så jävla onödigt för småpengar hoppas de får straff de förtjänar aldrig värt att släcka någons liv ALLDRIG blir bara förbannad när sånt händer
Citera
2020-11-15, 12:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Är denna tråd angående det här? https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/All4Aj/reste-ivag-efter-ranmorden--for-att-lyxshoppa-med-offrens-pengar

Länk till FUP?

Läste också artikeln och ja det är det.

Letar du efter FUP sök på i tråden. Hittande denna länk:
https://forumfiles.com/RaR4D4mep7/Attunda_TR_B_1652-20_Aktbil_155_pdf

Får hoppas på livstid för dessa två kräk. Här fick ett par lite pengar och sedan kommer dessa två avskum till människor och mördar dom för snabba pengar.
Citera
2020-11-15, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Att någon skulle mördas kanske inte var tanken från början.
Lars hade sålt en fastighet och fick mycket pengar, dessa MGM trodde (som jag läst i tråden) att pengarna skulle vara i huset eller nedgrävda.

Någon av dessa MGM var bekant/släkt med den som bodde i fastigheten som blev såld och som fick flytta efter många år som hyresgäst.

Kanske under rånets gång kom Lars på vem som var där och rånade... avslöjade MGM som tyckte sig inte ha något annat val än att ta dessa av daga.

Lite funderingar bara, har inte läst hela tråden och inget ur FUP.

Fast pengar nedgrävda. Vem gräver ner pengar? Det är 2020 vakna till nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in