2020-11-11, 12:47
Medlem
skitstugans avatar
Varför sjunker aktien när resultaten hittills varit positiva?
Citera
2020-11-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitstugan
Svårt att fatta ja. Men det blir nog bra till slut. Stor potential men till mindre risk nu efter de senaste resultaten som jag ser det i alla fall!
Citera
2020-11-11, 19:47
Medlem
stockcocks avatar
Citat:

För högt börsvärde och delvis pumpad. Resultaten troligen inräknade redan plus att pumpen körde vinsthemtagningar.

Detta sa jag från början men sekten vägrade inse faktum.

Men men, dyker den lite till är det ett bra läge in. Onekligen intressant bolag.
Citera
2020-11-13, 18:50
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
För högt börsvärde och delvis pumpad. Resultaten troligen inräknade redan plus att pumpen körde vinsthemtagningar.

Detta sa jag från början men sekten vägrade inse faktum.

Men men, dyker den lite till är det ett bra läge in. Onekligen intressant bolag.

Vilken pump då?
Citera
2020-11-13, 19:30
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Vilken pump då?

Det är bra det bubben. Nytt konto och det första du gör är att skriva här. Är du ännu ett av sektens sändebud?

SynAct är en pump, men med det sagt så är inte bolaget eller deras produkt alls ointressant. Jag har börjat intradagshandla aktier i SynAct nu. Orderdjupen manipuleras lite titt som tätt så det är busenkelt att scalpa några rödingar varje dag. Rekommenderas!

Lev väl!
Citera
2020-11-13, 20:41
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
SynAct är en pump

På vilket sätt då?
Citera
2020-11-14, 19:57
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
På vilket sätt då?

Känner du igen detta?

"Pump and Dump är när en eller flera personer köper på sig aktier i ett bolag. Där efter “pumpar” (haussar) personen / personerna för bolaget i syfte att få aktiekursen att stiga. Detta kan ske i form av bloggar, analyser, inlägg på forum och så vidare"
Citera
2020-11-14, 21:52
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Känner du igen detta?

"Pump and Dump är när en eller flera personer köper på sig aktier i ett bolag. Där efter “pumpar” (haussar) personen / personerna för bolaget i syfte att få aktiekursen att stiga. Detta kan ske i form av bloggar, analyser, inlägg på forum och så vidare"

I någon mening finns det folk som pumpar aktien, men ser inte att de har fel i sak.
Citera
2020-11-14, 22:29
Medlem
jckeis avatar
Jo, men hur kommer Synact in i bilden?

Facebookgrupper: Synact är aldrig med på några framröstade topplistor där. Aktien har aldrig blivit populär bland aktieraketfolket. Per Stoltz och hans svans har annat fokus som tur är.

Twitter: Här domineras sökordet Synact av en psyksjukt original som sålde aktien på 6 och har sedan dess spenderat i princip varje dag att skriva rena lögner om bolaget. Alla som rättar honom blockas. Lite kuriosa är att samma man är ansvarig för en stor del av trolladet på placera. Någon gång sett märkliga diskussioner på placera där samma signatur svarar på sitt eget meddelande? Det är denna, Bjänn. Han är ganska svagbevågad och har alltid haft svårt att hålla koll på sina hundratals olika trollkonton.

Instagram: Stendött. Ingen skriver om Synact där.

Flashback: Total dominans av Stockcock.

Var exakt har den här pumpen skett?

Lättast att se om många småsparare hoppat på en raket som pumpas är att titta på antalet ägare på Avanza kontra börsvärdet. Kancera har tex med ett lägre BV 18.500 AVA ägare. Synact har 5500, ett antal som inte sticker ut på något sätt.

Nog om det... Stockcock, en fråga. Jag har läst igenom hela tråden och ser att du själv erkänner att du inte är så påläst om bolaget. Bland annat pratade du inte så länge sedan om bolagets substanser i plural, trots att de endast har en kandidat som testas mot flera olika indikationer i fas 2 studier. Detta kan tyckas vara något att ha koll på om man har ett genuint intresse av bolaget.

När kursen dippade ner till 35 för ett par veckor sedan i samband med valkaoset kunde man läsa att du ansåg att det var nära köpläge. Nu står kursen i drygt 40. Nytt sedan dess är att lovande interimdata för RA studien släppts. 850 msek är alltså nära attraktiva nivåer, men dryga miljarden är för högt. Jag är nyfiken på hur din analys ser ut.

För att få fram ett motiverat BV på ett forskningsbolag krävs det väldigt ingående kunskaper på flera olika aspekter, bland annat marknadspotential och chans för lyckade studier.

I Synacts fall måste man idag räkna på tre olika marknader - RA, NS och ARDS. Vad är marknaderna värda? Vad beknas de vara värda i framtiden? Hur stor andel av markanden på respektive område kan AP1189 antas ta? Hur många år ska man räkna på - när går patentet ut? Vad kommer en behandling av AP1189 kosta? Hur ser det ut med konkurrensen? Vilka andra läkemedel finns på markanden, och vad har de för biverkningsprofiler och effekt? Finns det andra lovande kandidater undrar utveckling?

Det var den lätta biten. När man väl fått fram siffror där måste man sätta det i relation till hur stor chans AP1189 har att lyckas med de pågående studierna. För detta krävs ingående kunskaper om forskningen. Eller ja, fram till Maj gällde det. Nu är det enkelt när det finns blindad data för antalet patienter som nått ACR50 och avblindad data för CDAI, för deltagarna i den första delen i RA studien. Här är det i princip redan packat och klart.

Varje parameter som ändras det minsta lilla kan ändra kalkylen för det motiverade börsvärdet med hundratals miljoner. Han man dålig eller ingen uppfattning om de här parameterna kan man omöjligtvis få rätt, ens i ett spann av tiotals miljarder dollar.

Förstår du min poäng och varför det med detta i åtanke inte är svårt att dra slutsatsen att syftet med din stora närvaro här är att påverka kursen nedåt med ditt upprepande om att kursen är för hög?

Jag noterar att du i regel svarar väldigt passiv-aggresivt. Jag uppskattar om du hoppar över otrevligheterna den här gången och svarar på sakfrågan.
Citera
2020-11-14, 22:46
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
I någon mening finns det folk som pumpar aktien, men ser inte att du* har fel i sak.

Tack! 😁
Citera
2020-11-15, 02:29
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jckei
Jo, men hur kommer Synact in i bilden?

Facebookgrupper: Synact är aldrig med på några framröstade topplistor där. Aktien har aldrig blivit populär bland aktieraketfolket. Per Stoltz och hans svans har annat fokus som tur är.

Twitter: Här domineras sökordet Synact av en psyksjukt original som sålde aktien på 6 och har sedan dess spenderat i princip varje dag att skriva rena lögner om bolaget. Alla som rättar honom blockas. Lite kuriosa är att samma man är ansvarig för en stor del av trolladet på placera. Någon gång sett märkliga diskussioner på placera där samma signatur svarar på sitt eget meddelande? Det är denna, Bjänn. Han är ganska svagbevågad och har alltid haft svårt att hålla koll på sina hundratals olika trollkonton.

Instagram: Stendött. Ingen skriver om Synact där.

Flashback: Total dominans av Stockcock.

Var exakt har den här pumpen skett?

Lättast att se om många småsparare hoppat på en raket som pumpas är att titta på antalet ägare på Avanza kontra börsvärdet. Kancera har tex med ett lägre BV 18.500 AVA ägare. Synact har 5500, ett antal som inte sticker ut på något sätt.

Nog om det... Stockcock, en fråga. Jag har läst igenom hela tråden och ser att du själv erkänner att du inte är så påläst om bolaget. Bland annat pratade du inte så länge sedan om bolagets substanser i plural, trots att de endast har en kandidat som testas mot flera olika indikationer i fas 2 studier. Detta kan tyckas vara något att ha koll på om man har ett genuint intresse av bolaget.

När kursen dippade ner till 35 för ett par veckor sedan i samband med valkaoset kunde man läsa att du ansåg att det var nära köpläge. Nu står kursen i drygt 40. Nytt sedan dess är att lovande interimdata för RA studien släppts. 850 msek är alltså nära attraktiva nivåer, men dryga miljarden är för högt. Jag är nyfiken på hur din analys ser ut.

För att få fram ett motiverat BV på ett forskningsbolag krävs det väldigt ingående kunskaper på flera olika aspekter, bland annat marknadspotential och chans för lyckade studier.

I Synacts fall måste man idag räkna på tre olika marknader - RA, NS och ARDS. Vad är marknaderna värda? Vad beknas de vara värda i framtiden? Hur stor andel av markanden på respektive område kan AP1189 antas ta? Hur många år ska man räkna på - när går patentet ut? Vad kommer en behandling av AP1189 kosta? Hur ser det ut med konkurrensen? Vilka andra läkemedel finns på markanden, och vad har de för biverkningsprofiler och effekt? Finns det andra lovande kandidater undrar utveckling?

Det var den lätta biten. När man väl fått fram siffror där måste man sätta det i relation till hur stor chans AP1189 har att lyckas med de pågående studierna. För detta krävs ingående kunskaper om forskningen. Eller ja, fram till Maj gällde det. Nu är det enkelt när det finns blindad data för antalet patienter som nått ACR50 och avblindad data för CDAI, för deltagarna i den första delen i RA studien. Här är det i princip redan packat och klart.

Varje parameter som ändras det minsta lilla kan ändra kalkylen för det motiverade börsvärdet med hundratals miljoner. Han man dålig eller ingen uppfattning om de här parameterna kan man omöjligtvis få rätt, ens i ett spann av tiotals miljarder dollar.

Förstår du min poäng och varför det med detta i åtanke inte är svårt att dra slutsatsen att syftet med din stora närvaro här är att påverka kursen nedåt med ditt upprepande om att kursen är för hög?

Jag noterar att du i regel svarar väldigt passiv-aggresivt. Jag uppskattar om du hoppar över otrevligheterna den här gången och svarar på sakfrågan.

Hej!

Bra och vettigt inlägg du skriver och kul med en seriös dialog, utan glåpord. Jag hinner tyvärr inte bemöta allt du tar upp, men lite snabbt kan jag direkt säga att jag inte är ute efter att sänka kursen eller bedriva baisse, jag är väldigt positivt inställd till företaget och deras medicinska forskning - jag hade ju inte köpt in mig från början annars. Det kan du läsa i mina inlägg. Att ett fåtal personer bedriver överdriven hausse med profetior om massiva exit-kurser, och att ett gäng personer pumpar SynAct, frångår inte det faktum att det fortfarande är ett mycket intressant bolag att investera i, det är jag tydlig med. Jag är dock ingen expert, jag är självklart hyfsat påläst inom bolaget, följer/följde nyheter, men jag är den första att erkänna att jag inte är en SynAct-guru, men jag har varit med förr och har erfarenhet när det gäller att köpa & sälja aktier.

Jag tycker att kursen/BV har varit övervärderad tidigare, vilket vi sett tecken på efter att interim blev klar och kursen fall tillbaka relativt kraftigt. Kursen har gått -16 % senaste månaden. När jag berättade att jag sålt mina andelar fick jag utstå diverse påhopp, trots att jag listade ett flertal faktorer - som enligt mig var viktiga, för min investering. Självklart hade jag delvis rätt, och kursrörelsen senaste veckorna bevisar att min strategi också var rätt. Jag skulle säga att nuvarande kurs är mer legitim och mer rättvis sett utifrån bolagets prestationer, och inte framtida "kanske" om att kommande faser magiskt ska avklaras och att Big Pharma ska köpa upp hela skutan.

Att du ser mig "dominera" i denna tråd beror på att flera nyskapade konton kommit in från ingenstans och attackerat mig, samt kommit med påhopp. Det snackas även skit om mig i SynActs sektliknande Discord. Risig attityd bemöts med risig attityd. Det är för övrigt flera inlägg här som är borttagna, vilket inte ger en helt korrekt bild av mitt beteende.

Angående PUMP, så är det inte själva antalet aktieägare som utgör faktorer som indikerar en pump. I det här fallet rör det sig om en handfull personer i den inre kretsen som varit inköpta ett bra tag, som bedriver stor hausse på diverse sociala medier. Huruvida dessa individer sedan dumpar sina innehav och kontinuerligt köper på sig igen är ju en gåta. Jag såg en gång en massiv höjning till ca 45 SEK kort följt av ett dyk till 37 SEK, vilket var suspekt (syftar ej på "valkaoset" här, detta var i slutet på sommaren). Orderdjupen går att följa och man kan tydligt se att kursen handlas upp då och då.

Om vi säger så här. SynAct kanske inte är en PUMP, men SynAct PUMPAS. Så där är jag beredd att ändra mig gällande det jag skrivit. Kan du hålla med i det? Tänker delvis på 5-6 större Twitter-profiler som flera gånger per dag bedriver hausse kring SynAct. Samma lirare kör pump i Klaria. Nu senast QuiaPEG. Nya bolag var och varannan månad.

Tycker du inte själv att om detta då inte klassas som pumpning, är det då inte ett stört beteende att basunera ut hausse flera ggr per dag systematiskt? Självklart vill man få in mer investerare då kursen ökar, men det är en fin gräns mellan rekommendationer och tips jämfört med att pumpa.

Men som slutkläm, är BV/kursen för hög nu, efter interim och covid-19 news? Troligen inte. Gissningvis har den normaliserats lite och har ett mer vettigt värde. Svårt att sia om ifall ditten och datten varit "inprisade" från början. Alla uppskattade riktkurser är rena gissningslekar.
Senast redigerad av stockcock 2020-11-15 kl. 02:32.
Citera
2020-11-15, 09:36
Medlem
skitstugans avatar
Citat:
Känner du igen detta?

Det har ändå funnits en stadig uppgång under flera månader i takt med att förväntningarna ökat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in