2020-11-12, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Vad tror folk. Är det nån idé att köpa en ny OLED-TV typ 65" i år på Black Friday?
Eller är det bara bluff som vanligt? Typ att de nu höjer till 37.000 och på Black Friday är det "40% rabatt" med normalpriset 24.000?
Brukar vara bluffpriser numera så jag bojkottar skiten.
2020-11-13, 10:06
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Vad tror folk. Är det nån idé att köpa en ny OLED-TV typ 65" i år på Black Friday?
Eller är det bara bluff som vanligt? Typ att de nu höjer till 37.000 och på Black Friday är det "40% rabatt" med normalpriset 24.000?

Jag köpte en LG C8 55" på 2018 black friday, fick den runt 4-5000kr billigare än vanligt, kollade prisjakt länge.
2020-11-13, 21:47
Medlem
Hej, letar efter en datorskärm 144hz någorlunda billigt på rean iår. Någon vänlig själ som har något tips på ett kap? mvh
2020-11-14, 17:49
Medlem
Citat:

Majoriteten av alla "fynd" är ju som du beskriver, men det är ju bara 2 knapptryck på prisjakt så ser man prishistoriken och kan själv bilda sig en uppfattning.

"Den genomsnittliga prissänkningen under 2019 var dock låga 5,2 procent för de populäraste produkterna i våra mest besökta kategorier."
https://www.prisjakt.nu/tema/black-friday
2020-11-17, 20:20
Medlem
Inte alls mycket aktivitet i denna tråden inte =(
Sugen på en gaming stol och eventuellt ett skrivbord, tror ni att man lyckas få det billigare under Black Friday eller är det mest elektronik? Är det prisjakt man ska hänga på under rean för att hitta bästa möjliga pris eller har ni andra knep?
vh
2020-11-17, 22:16
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ämnen som inga andra forum handlar om --> E-handel, frakt och konsumentfrågor
/Moderator
2020-11-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Majoriteten av alla "fynd" är ju som du beskriver, men det är ju bara 2 knapptryck på prisjakt så ser man prishistoriken och kan själv bilda sig en uppfattning.

"Den genomsnittliga prissänkningen under 2019 var dock låga 5,2 procent för de populäraste produkterna i våra mest besökta kategorier."
https://www.prisjakt.nu/tema/black-friday

Känns som en ganska ointressant siffra. Många grejer som Iphones osv räknar man ju inte att det kommer vara någon rabatt på. Det är vissa specifika erbjudanden som är riktigt jävla värt, att genomsnittet av alla populär produkter inte har någon dramatisk rabatt är inte så relevant. Ingen tror väl att typ alla produkter blir 40-50% billigare?
2020-11-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paratax
Känns som en ganska ointressant siffra. Många grejer som Iphones osv räknar man ju inte att det kommer vara någon rabatt på. Det är vissa specifika erbjudanden som är riktigt jävla värt, att genomsnittet av alla populär produkter inte har någon dramatisk rabatt är inte så relevant. Ingen tror väl att typ alla produkter blir 40-50% billigare?

Det är ju just det många tror, har mängder med folk i min närhet som tror att allt som det står REA på är fynd. Således anser jag inte att siffran alls är ointressant, kanske för dig eller mig ja men inte alla naiva köpare där ute.
2020-11-18, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Det är ju just det många tror, har mängder med folk i min närhet som tror att allt som det står REA på är fynd. Således anser jag inte att siffran alls är ointressant, kanske för dig eller mig ja men inte alla naiva köpare där ute.

Aja sure, för de som har totalt orealistiska förväntningar så är black friday inte så bra som de tror. För de som har någon verklighetsförankring så är black friday däremot riktigt bra och man kan hitta sjukt bra fynd på vissa produkter.
2020-11-18, 11:56
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paratax
Aja sure, för de som har totalt orealistiska förväntningar så är black friday inte så bra som de tror. För de som har någon verklighetsförankring så är black friday däremot riktigt bra och man kan hitta sjukt bra fynd på vissa produkter.

Jag såg något riktigt bra erbjudanden förra årret.

Såg att man exempelvis kunde köpa en Storytel reader, 999 kr och få sex månaders presentkort (värde 1014 kr).

De som hade tänkt köpa läsplattan, fick den i princip gratis, om de tänkt att använda tjänsten i sex månader.

Kläder och skor jag jag slutat att köpa på Black Friday, ofta får man mail effter någon vecka, att min storlek tog slut.

Om inte annat, så kan man ju oftast hitta butiker som erbjuder 5 % på alla varor, det är ju alltid något, förutsatt att priserna är ganska fasta då.
2020-11-18, 12:09
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Köpte en Playstation Classic för 333 kr. (CDON)

Bra köp?

Den är inte ens värd frakten
2020-11-18, 12:30
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Den är inte ens värd frakten

Har kört igång den 2 gånger på 1 år :P

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto