Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Gör inte det. Hon har två persona. Den ena var mamman som gjorde smörgåsar och packade ryggsäckar. Den tiden är över nu så hon läser böcker, skriver, äter "rätt" och springer. Det är väl i stort sett det. Den andra personan är Linda Houellebecq. Hon har snott hans stil för sina krönikor och vill antagligen provocera genom att visa hur det är att vara en kvinnlig Bukowski som föraktar tvåsamhet och tar för sig där hon kan. Det är bara det att det har gått 25 år sedan Linda var ung och festade. Saker och ting har hänt i samhället. Dagens ungdomar har en helt annan syn på sex än vår generation hade. Det är ingen som tycker är groupie längre. Skulle Linda berätta för ungdomar att han låg med kändisar för att det var spännande skulle de antagligen tycka hon mest var pinsam. Dessutom brukar Linda ofta berätta om att hon har en sjukdom som gör att hon typ skiter på sig ibland, under vissa omständiheter. Jag tror inte man tar risken att knulla på bibblan då. Utöver det är det Coronatider så det känns inte sannolikt att hon skulle utsätta sig för att vara nära okända män. Men jag förstår att hon finner tanken provocerande och lite spännande. Sanningen är att hon har en kille som kommer och sätter på henne när hon har lust och nöjer sig med det. Annars ligger hon hemma och läser och äter fikon typ.
Det fetade: hur menar du nu? Jag är också samma generation och har ett intryck att en del har förändrats men skulle inte gå så långt som att påstå att dagens ungdomar har en
helt annan syn på sex. Verkar vara två linjer bland dagens ungdomar: det finns mycket mer sexnegativitet. Men också mer "extremt" sex och tjejer som tycker Tinder och tillfälligt sex är hur bra som helst. Bara spontant mitt intryck.
Omslaget till Fittstim skulle väl kallas tacky om det gavs ut idag. Tyckte inget vidare om det när det kom, vad som helst för att sälja liksom....
Håller med till viss del om kvinnlig Bukowski, men tror inte hälften av det hon berättar är sant...