2020-11-14, 08:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
https://fotbollsthlm.se/djurgarden/uppgifter-kim-bergstrand-var-beredd-att-lamna-djurgarden/?fbclid=IwAR0aXt78dDSXFJqRzho6wAtiYDCEHZt12ADF6PF_ T4TatEU-4SgUIJ8Tgmo

Flera spelare i Djurgården har haft problematiska relationer till Kim Berstrand och Thomas Lagerlöf under året.
Det uppger Expressen som bland annat skriver att Kim Bergstrand ställde ett ultimatum till styrelsen.
Den sistnämnda uppgiften dementeras av sportchefen Bosse Andersson.

Snaskigt värre. Föga förvånande, om än tråkigt.
Citera
2020-11-14, 10:27
Moderator
vfs avatar
Trodde aldrig jag skulle skriva detta men jag tycker lite synd om MFF och dess supportrar. Att vinna ett guld är en sak men att inte få uppleva festen på hemmaplan med fullsatta läktare och att inte
kunna festa med laget efter match måste vara jävligt tråkigt. Alla åkte hem till sitt, typ.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Nu vill Heif alltså att man ska stoppa serien (och helst då stänga för nedflyttning, får man ju anta). Vilka sopor

Ytterst oväntat, dom får väl be om lite kommunpengar om dom åker ut, 40 miljoner igen kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vad säger ni om det uttalande av Björn Andersson.

Stämmer det, vad tycker ni?

Inte sett honom så mycket som mittback, men 1.73 lång, funkar det som mittback internationellt?
Citera
2020-11-14, 10:39
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
https://fotbollsthlm.se/djurgarden/uppgifter-kim-bergstrand-var-beredd-att-lamna-djurgarden/?fbclid=IwAR0aXt78dDSXFJqRzho6wAtiYDCEHZt12ADF6PF_ T4TatEU-4SgUIJ8Tgmo

Flera spelare i Djurgården har haft problematiska relationer till Kim Berstrand och Thomas Lagerlöf under året.
Det uppger Expressen som bland annat skriver att Kim Bergstrand ställde ett ultimatum till styrelsen.
Den sistnämnda uppgiften dementeras av sportchefen Bosse Andersson.

Snaskigt värre. Föga förvånande, om än tråkigt.

Det var ju samma sak i Sirius, men så länge man vinner kommer man ju undan med det. Var inne på det för några månader sedan i tråden om astrit ajdarevic.
Citera
2020-11-14, 12:55
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Trodde aldrig jag skulle skriva detta men jag tycker lite synd om MFF och dess supportrar. Att vinna ett guld är en sak men att inte få uppleva festen på hemmaplan med fullsatta läktare och att inte
kunna festa med laget efter match måste vara jävligt tråkigt. Alla åkte hem till sitt, typ.
Ja, det var skitsegt. Men hela säsongen har ju varit så här, glädjen i att titta på och följa allsvenskan är ju ordentligt mycket lägre än tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Inte sett honom så mycket som mittback, men 1.73 lång, funkar det som mittback internationellt?
Vet inte alls (han brukar ju inte vara där när vi spelar internationella matcher) men han har en helt sanslös spänst så han är helt okej i huvudspelet.
Citera
2020-11-14, 14:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det var ju samma sak i Sirius, men så länge man vinner kommer man ju undan med det. Var inne på det för några månader sedan i tråden om astrit ajdarevic.
Jo, att han skulle ha tagit timeout pga familjen som jag vill minnas att vissa skrev var ju långsökt.
Citera
2020-11-14, 20:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan

Citat:
Jo, att han skulle ha tagit timeout pga familjen som jag vill minnas att vissa skrev var ju långsökt.

Men rent krasst så är de enda som klagar och grinar i media de som suttit som bänknötare. Ja, det är hårt att inte bli uttagen, men vafan kom igen..
Citera
2020-11-15, 12:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men rent krasst så är de enda som klagar och grinar i media de som suttit som bänknötare. Ja, det är hårt att inte bli uttagen, men vafan kom igen..
Absolut men de finns ju i alla lag, men det som läckt ut i Sirius och nu hos er indikerar något annat. Att det är mer än bara besvikna spelare. Som djurgårdare skulle jag kanske inte brytt mig dock. Framgång skördar sina (mobb)offer.
Citera
2020-11-15, 18:27
Medlem
Citat:

Det är väl den röda tråden. Utfrysningar av Kim & Tolle börjar nästan alltid med att spelaren inte håller måttet och börjar sura med kroppsspråket. Dom allra flesta sådana i Sirius skeppades iväg fort som attan, oavsett namn på tröjan. Fallen som blivit mer kända är där spelaren blivit kvar i klubben trots att denne inte varit önskvärd längre kan man väl säga. Men det fanns hur många som helst som försvann abrupt utan drama också.
Citera
2020-11-15, 20:15
Medlem
Citat:
Absolut men de finns ju i alla lag, men det som läckt ut i Sirius och nu hos er indikerar något annat. Att det är mer än bara besvikna spelare. Som djurgårdare skulle jag kanske inte brytt mig dock. Framgång skördar sina (mobb)offer.
Utan offer ingen seger, som gubbarna i Diffenders säger.
Citera
2020-11-16, 14:46
Medlem
Dagens besked från Löven och kompani lär väl innebära att allsvenskan inte kommer att kunna spelas klart. Jubel i HIF, Kalmar och Falkenberg?
Citera
2020-11-16, 15:07
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Dagens besked från Löven och kompani lär väl innebära att allsvenskan inte kommer att kunna spelas klart. Jubel i HIF, Kalmar och Falkenberg?

Har det varit något besked överhuvudtaget om idrotten förutom 8 pers som får samlas, man har sänkt från 300 till 8 liksom?
edit: Arbetsrätten är ju inte påverkad så varför ska man inte kunna spela klart?
Senast redigerad av Salorm 2020-11-16 kl. 15:32.
Citera
2020-11-16, 15:41
Medlem
Citat:
Har det varit något besked överhuvudtaget om idrotten förutom 8 pers som får samlas, man har sänkt från 300 till 8 liksom?
edit: Arbetsrätten är ju inte påverkad så varför ska man inte kunna spela klart?
Förhoppningvis (och troligen) har du rätt. Ingen publik, men matcherna kan spelas. Verkar dock ändå vara oklart vad som gäller. SHL- klubbarna är i alla fall förvirrade.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/kR3ERX/nya-beskedet--stoppar-publik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in