2020-11-13, 20:33
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insperatus
Nu är hon igång igen.

https://www.resume.se/marknadsforing...vara-aktivism/

Citat:

I inlägget uppmanar Linnea Claeson sina följare att vara sig själva. Samtidigt taggades sex olika varumärken – utan någon reklammärkning. Nu har 21 anmälare, varav en majoritet under 18 år, anmält influencern till Konsumentverket för smygreklam.

Verkar inte som det var mycket som fastna i huvudet på Linnéa under hennes juristutbildning.
Citera
2020-11-13, 20:34
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Eller så blir dom två ett par och börjar på att sprida lögner tillsammans om hur folk skickar kukbilder och att dom blir antastade av män. Minst 4-5 gånger när dom går från mataffären till bilen. Båda har liknande problem med sin verklighetsuppfattning.

Tror inte att det är aktivism eller feminism som driver Linnéa utan snarare det enorma behovet av bekräftelse och att få annonsintäkter för samarbeten, att synas och höras är ALLT för henne. Innehållet är inte lika viktigt.

Hur ska Linnéa kunna synas och höras när det går tjugo på dussinet av insta-tjejer i dagens mediabrus? Man kan ju färga håret i lustiga färger, men det räcker inte.

Så då får Linnéa provocera och överdriva istället. Folk ska bli upprörda helt enkelt, så att Linnéa får sina ryggdunkar och mår bra. Enklast är att sparka in bollen på pk-mållinjen dvs. skriva om svenska våldtäktsmän och kvinnomisshandlare.
Citera
2020-11-13, 20:46
Medlem
Qusimotos avatar
Jag tror hon börjar bli en mytoman, för hur ska hennes sociala medier annars kunna dra in pengar? hon har en agenda och det är att skriva om alla hot/kuk bilder hon får.
Citera
2020-11-13, 22:31
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohano
Jag vet inte vem hon är men snygg var hon inte. Ser sleten ut.

Hon tränar och har en hårig pojk-kropp.

Intresset kring Linnéa har nog mattats av det senaste året. Hon är säkert ledsen över att hon inte får så många dickpics längre, då blir hon ju tvungen att lägga ifrån sig offerkoftan. och vem ska då läsa hennes inlägg ?

Vad blir Linnéas nästa chockutspel ?
Citera
2020-11-13, 22:32
Medlem
Hon har blivit en parodi på 2000talets influenserkvinna som fenomen
Citera
2020-11-13, 22:34
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Hon har blivit en parodi på 2000talets influenserkvinna som fenomen

Nja, parodi på influencer är nog Paow.
Citera
2020-11-13, 23:26
Medlem
Insperatuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Jag tror hon börjar bli en mytoman, för hur ska hennes sociala medier annars kunna dra in pengar? hon har en agenda och det är att skriva om alla hot/kuk bilder hon får.

Jag tror hon varit mytoman hela sitt liv. Hon ljuger inte bara om att hon blir så hårt utsatt, hon småljuger hela tiden om allt. Som t ex när hon var med i Renés brygga; Hon äter kanelbullar i duschen. Säkert. Minns att jag läste någon krönika i Aftonbladet hon skrev, började typ med att hon sa att hon just kollat mailen, några mail om att någon ska vålda mig med kniv i fittan etc etc. Bara anektdoter hela tiden, aldrig någon annan som sett nåt eller kan bekräfta någon av hennes historier. Minns i Haveristernas Pod att de snackat med någon gammal klasskompis till henne som typ bara skrattade och sa att hon har alltid ljugit och hållit på. Hoppas hon försvinner från bruset snart.

Nu har dessutom alla påhopp plötsligt upphört när hon lyckats bygga tillräckligt stabilt brand av sig själv som influencer.
Citera
2020-11-13, 23:56
Medlem
Ograsts avatar
Snart har det gått ett år utan att LC blivit utsatt för sexuella trakasserier online.
Citera
2020-11-14, 00:20
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Hon tränar och har en hårig pojk-kropp.

Intresset kring Linnéa har nog mattats av det senaste året. Hon är säkert ledsen över att hon inte får så många dickpics längre, då blir hon ju tvungen att lägga ifrån sig offerkoftan. och vem ska då läsa hennes inlägg ?

Vad blir Linnéas nästa chockutspel ?

Hon har nog aldrig fått så speciellt många dickpics
Bara i hennes fantasi, på nåt sjukt avvikande sätt så har hon snarare drömt om att hon ska få det. Vad det beror på är dock oklart, kanske nåt Mindervärdeskomplex från skoltiden där snubbarna i klassen inte gav henne så mycket uppmärksamhet som de andra tjejerna fick.
Citera
2020-11-14, 02:01
Medlem
Är det någon från Flashback som anmält hennes oskattade reklam?
Citera
2020-11-14, 03:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto

Börjar bli mytoman?
Det har hon varit länge.
Hon börjar bli desperat då ingen köper sig om hennes skitSnack längre.

Podden Haveristerna tar upp hennes senaste smygreklam för nån dyr hudkräm för 800kr.
Linnéa Claeson är rökt, googlar man på hennes namn kommer det mest upp negativa artiklar om henne 👍✌️
Citera
2020-11-14, 11:45
Medlem
Fethetens avatar
Även DN har uppmärksammat hennes senaste smygreklam (hon har numera tagit bort taggarna från instainlägget).

https://www.dn.se/ekonomi/influenser...or-smygreklam/

Hon påstår att hon inte fått ngt betalt för detta...

Citat:
– Det är viktigt för mig att göra rätt i de här frågorna. Det handlar inte minst om mina följares förtroende för mig. Men jag vet att det finns gråzoner i regelverket och finns det några oklarheter är det ju bra att utreda det.

Otroligt att någon kan ha förtroende eller ens följa henne efter alla lögner, plagiat, smygreklam etc.
Det är för mig helt otroligt att hon inte blivit bötfälld och publikt avrättad.

Hon påstår att hon blev klar med juristlinjen nyligen (vilket jag tror är en lögn) och då borde hon väl ha koll på plagiat, olaglig reklam och annat tycker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in